Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta Dimage Xg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta Dimage Xg

    Hallo,
    Ik wou eens vragen of iemand hier me wat informatie zou kunnen geven over de Minolta Dimage Xg. Ik ken het toetsel enkel van in de boekjes en weet dus niet of het ook gebruiksvriendelijk is, goede foto's oplevert, ...
    Het toestel is zeer compact, wat zeer handig is, maar misschien is dit nadelig voor andere dingen, bv. minder goede zoom, kwaliteit,..?
    Een kleine maand geleden stond het nog te koop voor 300+ euro en nu vind ik het ergens voor 240 euro --> Is er misschien iets niet goed aan deze camera dat ik als leek niet weet, waardoor de prijs zo snel is gezakt..?
    alvast bedankt
    peter

  • #2
    Dat die prijzen elke maand zakken dat zie je bij alle camera's toch!? Het nieuwe is er vanaf niks om je zorgen over te maken zou ik ze ggen.

    Comment


    • #3
      Mijn schoonbroer heeft een maand of twee,drie geleden een Xg aangeschaft. De foto's zijn redelijk te noemen, maar ik zou zeker de Nikon 3700 aankopen voor een €20 of zo meer heb je veel meer camera en een stuk mooiere foto's. Het verschil is echt opvallend!
      Op de homepage van BD staat nog een fotoverslag van de 3700 door Jaja.
      Voor mijn schoonbroer was het compacte het grootste argument om de Xg aan te schaffen, nochtans is de Nikon ook bijzonder compact.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        bedankt voor de respons,
        Ik heb de Xg voor 226 euro te koop zien staan, de nikon 3700(trouwens mijn eesrte keuze, lijkt me idd zeer degelijk) voor 295 euro, maar met die 70 euro verschil koop ik er bij de Xg een zeer degelijke memory card bij. Dat de foto's van de 3700 beter zijn dan de Xg had ik wel gedacht, maar nu zit ik met de vraag of de kwaliteit van de Xg niet goed is of misschien gewoon net iets minder, ik ben geen professionele fotograaf en denk dat de Xg wel aan mijn prioriteiten voldoet, denk ik...
        of is er echt een groot verschil in kwaliteit dat die 70 euro toch waard is om dan de 3700 aan te schaffen?
        peter

        Comment


        • #5
          Bij mijn leverancier, Topfoto, staat de Nikon €279 mét 128Mb Sd kaartje of €269 zonder SD kaartje.
          Ik zou niet twijfelen voor dat prijsverschil, maar wie ben ik hé? Daar ga je toch zelf een knoop mogen doorhakken.

          BTW: je hebt een nieuwe topic aangemaakt met dezelfde vraag, dat is dubbelposten en wordt hier niet erg geapreccieerd. Zolang er geen reactie op die topic is, kan je hem nog deleten.
          Pas eventueel met de Edit-knop de titel aan in deze topic.

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            nikon coolpix 3700 is bij pixmania nog goedkoper (elke dag een andere prijs...)verleden week € 238 nu € 246.
            Was ook over die camera aan het denken. Hij is voor fotos buiten inderdaad erg goed maar binnen is hij wat minder
            Groetjes!

            Comment


            • #7
              Ik zou zeker voor de Nikon gaan , maar anders kijk eens bij Media markt in Antwerpen , de nieuwe Minolta 3.milj pix voor 199
              NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

              Comment

              Working...
              X