Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmen met Sony A5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filmen met Sony A5000

    Hoi allemaal,

    een klein vraagje, ik heb een tijdje geleden een sony a5000 gekocht en had gedacht hier ook redelijk met te kunnen filmen. Nu in alle eerlijkheid valt dit een beetje tegen. Is dit iets dat verholpen zou kunnen worden met een betere lens of leent dit toestel zich er niet zo toe?

    Alvast bedankt voor jullie leuke feedback!

  • #2
    Re: Filmen met Sony A5000

    Een mirrorless camera is normaal gezien heel geschikt om mee te filmen. Wat is het probleem dan?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Filmen met Sony A5000

      Persoonlijk vind ik het een best onduidelijk beeld. Als ik gewoon binnen film op een heldere dag met best wat natuurlijk licht krijg ik helemaal niet het gevoel van goede kwaliteit beeld te hebben. Zeker niet wanneer ik dit vergelijk met beelden die ik online vind.

      Zijn er misschien nog andere factoren? Ik neem de standaard film instellingen en zet dan de data over naar de pc via usb kabel.

      Comment


      • #4
        Re: Filmen met Sony A5000

        Niet vergeten dat net zoals foto's ook veel videoclips worden bewerkt. Het kan ook zijn dat je hoge ISO moet gebruiken als je binnenshuis opneemt. Daar kan je niet veel aan doen hoewel je ruis ook kan wegwerken in de nabewerking. Met Adobe Premiere kan je dit allemaal aanpassen.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Filmen met Sony A5000

          Zal het eens een poging geven met Adobe Premiere, jij denkt dat dit volledig hieraan zou kunnen liggen? Heel hard bedankt alvast voor je feedback!

          Comment


          • #6
            Re: Filmen met Sony A5000

            Filmen is meer als camera + lens en starten maar.......er zijn niet voor niks van die attributen te koop, tot vele malen de prijs van de camera + lens, te koop om het allemaaal stabiel en goed te focussen te maken enz.. Ook enig inzicht in de instellingen geeft voordelen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Filmen met Sony A5000

              Uit wat ik zie met de a6000 moet je eigenlijk wel een deftig resultaat kunnen krijgen - maar zou u niet best beginnen met een statiefje en een deftige gedempte kop? Of van die speciale statieven om de camera wat stabieler te kunnen houden?

              Begin met de camera op een muurtje te zetten - niet in de hand te houden om te zien wat u krijgt qua resultaat.

              Mijn eerste filmpje op een nex was ook zeer zwak - zeker in vergelijking met m'n panasonic videocamera (die heeft gewoon een betere ingebouwde stabilisatie). Op statief met speciale kop - of zelfs op een monopod verandert het verhaal - dan gaat die betere sensor u winst opleveren - en dan kan je er wellicht mooie dingen mee doen.

              Een camera gebruiken om mee te filmen het kan - zelf blijf ik toch teruggrijpen naar de videocamera als 't voor langere stukjes is (de sensor van de systeemcamera is beter, maar de ingebouwde stabilisatie van een videocamera en de betere vorm van de camera primeren soms toch).

              Op de a6000 is er een nieuwe firmware uit - waar denk ik een zwaardere codec in zit - die beter zou zijn. Weet niet of dat voor de a5000 ook het geval is - misschien het overwegen waard.

              Comment


              • #8
                Re: Filmen met Sony A5000

                Dank u voor de feedback jongens.

                kan je dan ook even meegeven wat voor attributen hjanssens? zo ben ik niet erg veel met je opmerking...

                Statiefje heb ik al geprobeerd mutley, vind gewoon het beeld niet zo zeer scherp... naar mijn indruk zou ik zelfs mooier beeld krijgen met high end smartphone, vandaar de vraag hier (en tevens mijn verbazing dat het bij andere wel zo lukken, zonder daar dan een pasklaar antwoord op te hebben)

                Comment


                • #9
                  Re: Filmen met Sony A5000

                  Niemand die vraagt welke instellingen hij gebruikt...wel meteen dure accesoires aanprijzen...

                  Wat film je en met welke lens en instellingen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Filmen met Sony A5000

                    dank je voor de vraag Bobb

                    Eigenlijk allemaal standaard, simpelweg de lens die in het pakketje zat en aan de instellingen ben ik ook nog niet beginnen prutsen. Ik zou het eventueel overwegen een nieuwe lens aan te schaffen moest ik hier vernemen dat dit de way to go is maar dat is dan blijkbaar niet? De instellingen moet ik nog leren kennen alvorens ze gaan verzetten, ma da zou ik een beetje gaandeweg leren. Meestal zet ik het toestel voor video gewoon in superior mode en laat ik het gewoon zijn ding doen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Filmen met Sony A5000

                      Oorspronkelijk geplaatst door mdg606 Bekijk bericht
                      Dank u voor de feedback jongens.

                      kan je dan ook even meegeven wat voor attributen hjanssens? zo ben ik niet erg veel met je opmerking...

                      Statiefje heb ik al geprobeerd mutley, vind gewoon het beeld niet zo zeer scherp... naar mijn indruk zou ik zelfs mooier beeld krijgen met high end smartphone, vandaar de vraag hier (en tevens mijn verbazing dat het bij andere wel zo lukken, zonder daar dan een pasklaar antwoord op te hebben)
                      Naar hjanssens moet je niet teveel luisteren met zijn onzinnige uitleg...
                      Je hebt die zware attributen zeker niet nodig en al zeker niet Adobe (zonder ervaring geraak je hier toch niet uit)
                      Je a5000 moet idd een deftig beeld krijgen die niet teleurstelt...
                      De meeste filmpjes op you tube zullen zeker niet al teveel bewerkt zijn.... mensen die een a5000 kopen, gebruiken de camera om eens occasioneel te filmen (vakantie, uitstap enz..) en indien deze wel bewerkt zijn dan gaat u dat ook merken o.a. aan toegevoegde
                      muziek, titels, geluidseffecten, overgangen enz...
                      Dus ik veronderstel dat maagdelijke filmpjes van een a5000 op youtube er beter uitzien dan de jouwe ? en als ik het goed begrijp vooral scherpte is een probleem ?

                      Best dat je me een PM stuurt met een link naar een filmpje dat je zelf geplaatst hebt op youtube (of hier een link plaatst om een idee te krijgen hoe het eruit ziet)
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Filmen met Sony A5000

                        Ik heb zowel ervaring met filmen op een rx100, 3n en een a6000. Beiden haarscherp en full hd.

                        Ik gebruik gewoon de movie mode op automatisch met AVCHD en 60i FX 24M. omzetten doe ik wel met final cut pro en hier moet je de juiste codec wel gebruiken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Filmen met Sony A5000

                          TOP mannen voor de uitleg!

                          ik probeer dit weekend even wat online te plaatsen en post dan hier een link.

                          Thanks voor de tip Bobb, als ik het goed begrijp is dit echter voor mac en dat heb ik spijtig genoeg niet
                          Last edited by mdg606; 31 juli 2015, 06:20.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Filmen met Sony A5000

                            Beelden zien er, zonder allerlei aanpassingen aan te doen in montagesoftware doorgaans ook zonder bewerking prima uit.

                            De volgende, onbewerkte still is afkomstig van een Canon 60D, met (als ik het me goed herinner) daarop een 16-35mm f2.8L in de 35mm stand (en volgens mij ook op f2.8).
                            Het fragment is opgenomen met de Cinestyle Picture Style voor Canon, dat (hier zijn de meningen over verdeeld) meer mogelijkheden voor kleur- en contrastbewerking zou overlaten.
                            https://dl.dropboxusercontent.com/u/...h31m08s806.png

                            Misschien dat ik nu iets zeg dat niet van toepassing is op het toestel in kwestie daar ik het niet zelf in bezit heb, maar: werkt de autofocus in de videomodus wel of niet? Als deze niet werkt is er dan misschien niet scherpgesteld?

                            Comment

                            Working...
                            X