Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De wind in het vlas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De wind in het vlas

    Een impressionistisch experimentje...

    Origineel:



    Update (paars versterkt, zonder zwarte band):

    Last edited by LesC; 29 juli 2015, 10:07.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: De wind in het vlas

    wel leuk zoiets maar Showcase..?,
    Voor sommige wel misschien voor mij niet hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: De wind in het vlas

      knap en de wind gaat dan ook nog mooi diagonaal door de foto
      Groetjes Vicky

      Comment


      • #4
        Re: De wind in het vlas

        Dank je, en ik begrijp heel goed dat de meningen hierover verdeeld zijn. Een klassieke fotograaf wil natuurlijk scherpte, en voor zo'n beeld liefst van voor naar achter. Ik heb ook dergelijke foto's tijdens dezelfde sessie geschoten (KLIK), maar toen wilde ik het andere uiterste. Ik had slechts mijn polarisatiefilter bij, maar met die filter, en met een f/22 wist ik toch een sluitertijd te bekomen die traag genoeg was om de beweging vast te leggen.
        Last edited by LesC; 28 juli 2015, 15:53. Reden: link naar andere foto toegevoegd
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: De wind in het vlas

          Dit is toch wel leuk hoor ! Alsof je naar een waterstroom kijkt.
          Misschien was het een een optie geweest om een snelle en een trage van dezelfde plek te nemen. En dan naar believen wegpoetsen.
          Nu mis ik een beetje een "vast" punt.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: De wind in het vlas

            Bedankt, Johan. Daar ga ik in het vervolg aan denken. Dit is beslist nog eens over te doen, maar wellicht pas volgend jaar juni!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: De wind in het vlas

              Ik vind dit wel geslaagd. Ik hou steeds meer van niet voor de hand liggende foto's en deze is daar een mooi exemplaar van.
              Misschien zou iets meer contrast ook wel mooi ogen en meteen ook de paarse bloemetjes wat accentueren maar zoals ie nu is vind ik hem ook wel heel mooi.
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

              Comment


              • #8
                Re: De wind in het vlas

                Dank je, mortierke. 't Is inderdaad niet meteen een voor de hand liggend beeld, maar wel exact wat ik gezien, en proberen vast te leggen heb. Zal nog 'ns wat met contrast spelen, al moet ik zeggen dat hier bijzonder weinig postprocessing mee gemoeid was.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: De wind in het vlas

                  Beweging genoeg zou ik zeggen..KAn deze wel pruimen.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: De wind in het vlas

                    Een mooie dynamische foto maar wellicht nog beter zonder de zwarte balken
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: De wind in het vlas

                      Kan dit zeker ook smaken hoor...Vind het mooi...
                      Kurt zijn idee de paarse bloemetjes wat te versterken lijkt me ook wel een goed idee..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: De wind in het vlas

                        Bedankt voor de suggesties en de aanmoedigende commentaar. Ben trouwens blij hier een paar landschapsfotografen tegen te komen waar ik zelf naar opkijk.
                        Heb een update geplaatst. Die 'zwarte band', waar mijn vrouw ook al niet voor te vinden was, was bedoeld om het originele 3:2 formaat te herstellen na crop van de originele foto. Paars/blauw kon inderdaad ook nog een beetje boost gebruiken!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: De wind in het vlas

                          Heel mooie update. Knap, één en al beweging nu
                          http://www.smuttynose.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: De wind in het vlas

                            De update poppen de bloemetjes er zeker beter uit...Mooi..
                            De zwarte balken had ik nog geeneens gezien op de zwarte achtergrond van BD..
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

                            Comment


                            • #15
                              Re: De wind in het vlas

                              De update is zeker een verbetering. Omdat ik "zwartkijker" ben, had ik de banden ook niet gezien.
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X