Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flits zou ik kopen voor mijn nikon toestel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke flits zou ik kopen voor mijn nikon toestel?

    Hallo,

    Vorige maand kocht ik me een Nikon d610. Hiervoor had ik een nikon d80 met flits sb600.
    Ik dacht mijn oude flits door te gebruiken op de d610 en een 2dehands te kopen voor mijn d80. Welke zouden jullie me aanraden?
    Of zou ik toch beter investeren in een nieuwe flits (sb700) voor mijn d610?

    Ik vind het zo zot om veel geld uit te geven voor een flits die ik zeer weinig ga gebruiken. Ik heb binnenkort een huwelijk te fotograferen en mijn man gaat mee om wat globale foto's in kerk en wet te nemen, op de receptie fotograferen we uiteraard ook alletwee.

    alvast bedankt !

  • #2
    Re: Welke flits zou ik kopen voor mijn nikon toestel?

    Ikzelf heb de SB-700 en ik heb er geen klachten over (ook al staat die op een Sony camera ) . Van wat ik mij nog herinner aan de reviews van de SB-700 is dat die minder snel oververhit, terwijl de SB-600 nogal snel in afkoelmodus sprong (moet je denk ik wel al serieus je best voor doen). Je moet ook eens kijken of die samen met de SB-600 kan werken, dan heb je ineens twee fliters die je op 1 camera kan gebruiken, kan altijd leuk zijn om mee te experimenteren.

    Nu, als je hem toch maar zelden gaat gebruiken en je bent tevreden van de SB-600, waarom er dan geen tweede tweedehands kopen ?

    //edit: wat ik soms wel voorheb met de SB-700 is dat de flits vastloopt... Hebt zelfs een keer voorgehad dat ik hem had afgezet en dat die gewoon aan bleef staan. Als hij getriggerd wordt gaat hij nog af en daarna werkt die terug normaal, het is gewoon een beetje lomp voor zo'n duur ding .
    Last edited by wutske; 28 juli 2015, 11:02. Reden: //edit
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

    Comment


    • #3
      Re: Welke flits zou ik kopen voor mijn nikon toestel?

      Je gaat de flits weing gebruiken->geen flits aanschaffen en doorgaan met de SB600 op beide camera's, mocht af en toe eens met 2 camera's moeten fliysen->leer dan je pop-up onder de knie te krijgen. Ik zou dan kiezen voor een D610 met SB600 en D80- met pop-up.

      Volgens mij is de SB900 die met verhittings 'problemen'. Ik heb er met een SB600 nooit last meegehad, maar flits ook altijd met hoge isoos.
      Last edited by hjanssen; 28 juli 2015, 18:55.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment

      Working...
      X