Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Quiraing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Quiraing

    Als men voor een landschap het woord 'opwindend' mag gebruiken, dan zeker voor deze: The Quiraing in het noordoosten van de Isle of Skye.


  • #2
    Re: Quiraing

    Opwindend is een woord dat zeker mag gebruikt worden bij de Quiraing. Het is één van de meest fascinerend mooie landschappen waar ik ooit al geweest ben.
    Deze foto is een voor mij geslaagde poging om dat weer te geven. Mooie typisch Schotse kleuren, een al even typisch Schotse lucht... kortom een foto die me zin doet krijgen om er opnieuw eens naartoe te gaan.
    Fijne landschapsfoto
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

    Comment


    • #3
      Re: Quiraing

      vind het een heel mooie opname.
      hoe hoog is dit..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Quiraing

        mooi ruw landschap, knappe foto
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Re: Quiraing

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          vind het een heel mooie opname.
          hoe hoog is dit..?
          grt,bouk.
          Dat is allemaal niet zo enorm hoog daar. Ik sta ongeveer op 400 meter hoogte. En, nog eens op een kaart gekeken, die markante berg achter de twee meren (met de naam Cleat) is 386 m hoog. De berg die in de achtergrond door de wolken steekt is 700 m. Dus weliswaar een ruw landschap maar toch geschikt voor prachtige wandelingen zonder al te grote inspanningen. (Hoewel ik juist op die wandeling op onaangename manier ben gevallen, een lichtzinnige stap en daar lag ik in de modder, ook de camera had op die avond een poetsbeurt nodig.)

          In het zuiden de Cuillin (zie mijn foto hier van eergisteren) gaan tot 1000 meter en hebben gedeeltelijk alpien karakter, met klimpaden van hoge kategorie.

          Comment


          • #6
            Re: Quiraing

            Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
            mooi ruw landschap, knappe foto
            Bedankt, Vicky.
            Trouwens, ik heb eens je mooie website bezocht. En gezien dat je ook SmugMug gebruikt, zoals ik voor mijn website.
            Blij eens iemand tegen te komen van dichtbij die deze aanbieder gebruikt, is blijkbaar niet zo populair hier in België.

            Comment


            • #7
              Re: Quiraing

              Al vele malen voorbij zien komen hier, en toch net weer anders...De dreigende wolken vind ik hier een pluspunt...Hele mooie..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Quiraing

                Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                Al vele malen voorbij zien komen hier, en toch net weer anders...De dreigende wolken vind ik hier een pluspunt...Hele mooie..
                Helemaal mee eens
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Quiraing

                  Die is heel mooi , Andy ! Krijg hier spontaan een aanval van het "Scottish fever" van.
                  De sfeer(weer) is zeer mooi, maar vooral de prachtige diagonalen vind ik heerlijk.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Quiraing

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                    Die is heel mooi , Andy ! Krijg hier spontaan een aanval van het "Scottish fever" van.
                    De sfeer(weer) is zeer mooi, maar vooral de prachtige diagonalen vind ik heerlijk.
                    Ja, sorry dan voor die fever. Ik wist niet dat het zo besmettelijk was

                    Comment


                    • #11
                      Re: Quiraing

                      Oorspronkelijk geplaatst door AndyDi Bekijk bericht
                      Dat is allemaal niet zo enorm hoog daar. Ik sta ongeveer op 400 meter hoogte. En, nog eens op een kaart gekeken, die markante berg achter de twee meren (met de naam Cleat) is 386 m hoog. De berg die in de achtergrond door de wolken steekt is 700 m. Dus weliswaar een ruw landschap maar toch geschikt voor prachtige wandelingen zonder al te grote inspanningen. (Hoewel ik juist op die wandeling op onaangename manier ben gevallen, een lichtzinnige stap en daar lag ik in de modder, ook de camera had op die avond een poetsbeurt nodig.)

                      In het zuiden de Cuillin (zie mijn foto hier van eergisteren) gaan tot 1000 meter en hebben gedeeltelijk alpien karakter, met klimpaden van hoge kategorie.
                      bedankt voor de toelichting.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Quiraing

                        Ooit hoop ik daar te geraken. En foto's zoals deze doen de goesting maar toenemen.

                        Comment

                        Working...
                        X