Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kruidvat en linux

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kruidvat en linux

    Hallo,
    Wegens de prettige prijs en het automatisch op de goede verhouding afsnijden laat ik mijn foto's altijd bij het kruidvat afdrukken. Het resultaat bevalt me tot nu toe ook goed. Wat me echter stoort is dat het me niet lukt mijn foto's onder linux te uploaden. Ik heb het geprobeerd met mozilla en konqueror, met zowel de java als html optie.

    Zijn er linuxgebruikers die dit wel lukt?

    Groeten,
    Jasper



  • #2
    op de website spreekt met van Netscape 4 of hoger, misschien kan je die eens proberen ?
    BTW.: linux-users blijven nog te veel in de kou staan :-(

    "Away put your weapon, I mean you no harm"
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

    Comment


    • #3
      Ik weet het , dat van in de kou staan met linux... daarom ben ik terug overgestapt naar windows XP.
      En ik ben ook heel tevreden van de afdrukcentrale van 't Kruidvat.

      Mic / Oly E-20
      http://www.pbase.com/mic

      Comment


      • #4
        Jasper, waarom iets gebruiken dat bijna niemand gebruikt ? Uiteindelijk moeten we allemaal de kudde volgen ! Spijtig dat wel...

        Comment


        • #5

          Jasper, waarom iets gebruiken dat bijna niemand gebruikt ? Uiteindelijk moeten we allemaal de kudde volgen ! Spijtig dat wel...
          niemand?? linux heeft een enorm grote schare aanhangers, en wie wat thuis is in computers ziet meteen dat linux ook stukken beter is dan windows. het is ongelooflijk spijtig dat niet meer mensen dat inzien en linux gaan gebruiken, maar dat is geen reden om linuxgebruikers in de kou te laten staan. een site die goed gemaakt is (en aan W3C en andere standaarden voldoet), moet in elke browser werken, zo eenvoudig is dat. en de kudde gaan volgen is zowat het domste dat je kan doen. als iedereen altijd de kudde zou volgen, dan zou er helemaal geen plaats meer zijn voor innovatie, dan stonden we nooit waar we vandaag stonden.

          Edited by - pieter jelle on 22 July 2002 22:50:37

          Comment


          • #6


            Jasper, waarom iets gebruiken dat bijna niemand gebruikt ? Uiteindelijk moeten we allemaal de kudde volgen ! Spijtig dat wel...
            niemand?? linux heeft een enorm grote schare aanhangers, en wie wat thuis is in computers ziet meteen dat linux ook stukken beter is dan windows. het is ongelooflijk spijtig dat niet meer mensen dat inzien en linux gaan gebruiken, maar dat is geen reden om linuxgebruikers in de kou te laten staan. een site die goed gemaakt is (en aan W3C en andere standaarden voldoet), moet in elke browser werken, zo eenvoudig is dat. en de kudde gaan volgen is zowat het domste dat je kan doen. als iedereen altijd de kudde zou volgen, dan zou er helemaal geen plaats meer zijn voor innovatie, dan stonden we nooit waar we vandaag stonden.

            Edited by - pieter jelle on 22 July 2002 22:50:37
            het klopt dat een site die aan W3C normen voldoet in elke browser gelezen zou moeten kunnen worden. Helaas hebben alle makers van browsers ergens gedacht dat ze het beter konden en eigen "standaarden" ontwikkeld. om een grafische site te bouwen is het nog relatief eenvoudig om de verschillen per browser op te vangen, maar eenmaal je een applicaties (serverside scripting) begint te schrijven is het handig als je je kan beroepen op slechts één technologie dan op alle technologieën die er op de markt zijn. Het komt er niet gewoon op aan om de module te schrijven die compatiebel is met elke combinatie browser/OS, je moet het ook nog testen, en daar kruipt ook tijd in .. en tijd is geld .. Als je je kan beperken om bv. Linux niet te ondersteunen zal je je heel wat werk besparen, en slechts een heel gering marktaandeel verliezen. Jammer voor de Linuxgebruikers, maar dit is een economische keuze.<font face='Arial'></font id='Arial'>

            Comment


            • #7
              Gelukt!

              Bedankt Yoda, voor de (voor de hand liggende) tip. Ik had altijd het idee dat als er 'netscape' staat, dat dan mozilla ook wel zal lukken. Maar nu heb ik toch maar even een antieke netscape 4 gedownload, en zowaar, het werkt! Beetje stom dat ik dat niet eerder geprobeerd heb.

              Toch vind ik kruidvat wel erg kieskeurig. Dat uploaden moet toch makkelijk kunnen voor iedere browser. Met pbase, of, toen dat nog kon, BD, had ik nooit problemen met mozilla.

              Wat betreft de andere reakties zou ik toch wel willen melden dat ik de laatste tijd echt vrijwel nooit meer naar windows hoef to rebooten. Nu dus ook niet meer voor de kruidvat site. Ik ben van mening dat linux een heel eind op weg is als desktopalternatief. Mijn voornaamste computerbezigheden (wiskunde) gaan zelfs veel beter onder linux.Ik blijf hopen op de beeindiging van het MSmonopolie, misschien wel tegen beter weten in .

              Jasper


              Comment


              • #8
                Jasper,

                >Bedankt Yoda, voor de (voor de hand liggende) tip
                Graag gedaan

                Ik geef je overigens groot gelijk dat websites browser onafhankelijk zouden moeten zijn, jammer genoeg is dat in werkelijkheid lang niet altijd zo. En inderdaad, het M$ monopolie zou eindelijk eens moeten doorbroken worden ...

                "Away put your weapon, I mean you no harm"
                "Away put your weapon, I mean you no harm"

                Comment


                • #9

                  Ik weet het , dat van in de kou staan met linux... daarom ben ik terug overgestapt naar windows XP.
                  Mic / Oly E-20
                  http://www.pbase.com/mic
                  AAARGH!!!


                  www.vildaphoto.net

                  Comment


                  • #10

                    Jasper, waarom iets gebruiken dat bijna niemand gebruikt ? Uiteindelijk moeten we allemaal de kudde volgen !
                    Yeah, follow the penguins!

                    Sorry, maar dat is wel de domste reden ever.
                    Als iedereen van een brug springt, spring jij dan ook omdat de kudde dat doet?

                    www.vildaphoto.net

                    Comment


                    • #11
                      Ik geef visio in deze gelijk.

                      als de browserproducenten nu eens gewoon de w3c-standaarden zouden volgen, was er geen probleem met crossbrowser-compatibiliteit.
                      ik concentreer me tegenwoordig toch vooral op IE, omdat zij nog het minste moeilijkheden veroorzaken en omdat meer dan 90 percent van de surfers dit gebruikt. Voor netscape-gebruikers zorg ik ervoor dat zij zonder problemen de site kunnen betreden, niet meer, niet minder.

                      verder: ik kan heel goed begrijpen dat mensen geen zin hebben om een ander besturingssysteem onder de knie te krijgen, net nu je zo goed onderlegd was met het huidige. Daarbij komt dat, net zoals de vroegere windows-versies ook bij linux nog wel kinderziekten voorkomen.
                      Voor de grote meerderheid van de mensen moet de computer het werk leveren.
                      Ik zie linux als een zeer krachtig systeem, maar ook een beetje een terugkeer naar het dos-tijdperk. En daar heb ik geen zin meer in.
                      Trouwens, werken alle windows-pakketten probleemloos onder linux ?


                      ToM.
                      ToM.___ //Fuji s602.
                      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                      It goes to 11 you know? 1 louder.

                      Comment


                      • #12

                        Ik zie linux als een zeer krachtig systeem, maar ook een beetje een terugkeer naar het dos-tijdperk.
                        sorry tom, maar dan lijkt het mij alsof je echt geen idee hebt van wat linux eigenlijk is... linux is multitasking, multi user, terwijl dos single user, singletasking is. het feit dat een deel van het werken in simpele tekstvensters gebeurt is zowat de enige overeenkomst. linux heeft overigens (meer dan) een volledige grafische schil, zoals the x window system, dat je er zelfs helemaal kan laten uitzien als windows (maar wie wil dat nu? ).


                        Trouwens, werken alle windows-pakketten probleemloos onder linux ?
                        werkt alle mac-software onder solaris? werkt alle palm-software onder windows ce? nee dus er zijn gewoon alternatieven. mac is het platform voor beeld-, video- en geluidsbewerking, windows voor gaming en officetoepassingen (alhoewel er even goede en betere software voor linux bestaat die helemaal gratis is) en linux voor networking/coding en power users in het algemeen (dat is natuurlijk erg zwart/wit gesteld, maar het komt er voor een groot deel op neer). onder linux kan je trouwens de meest courante windows-software draaien als je echt niet zonder zou kunnen, maar eens je weet wat linux in zich heeft, wil je dat niet meer. en linux kinderziektes? *nix systemen (dus ook linux) bestaan al veeeeel langer dan dos/windows, dus last van kinderziektes lijkt mij erg onwaarschijnlijk kijk naar debian bv, een volledig stabiele distributie (nieuwe versies komen alleen uit wanneer van alle onderdelen bewezen is dat ze stabiel zijn).

                        en euh... konqueror is in hoge mate w3c-compliant, alleen is MSIE dat niet, en netscape ook niet echt. alleen is MSIE de meest lakse browser, dus het makkelijkst om voor te coden. ik begrijp ook je argument om op MSIE te focussen, maar als ik klant was van een bedrijf dat zichzelf serieus neemt maar wiens site niet voorzien is op andere browsers dan MSIE, zou ik toch in mijn gat gebeten zijn

                        anyway, ik heb niet het minste probleem met windows, zelf draai ik (naast linux) ook windows 2000, dat erg stabiel is. elk os heeft zijn voordelen, maar linux is en blijft zowat het krachtigste der besturingssystemen, mede door de hele open source gemeenschap die erachter staat en het feit dat het bijna geheel gratis is.

                        dank voor uw aandacht


                        Edited by - pieter jelle on 24 July 2002 17:21:58

                        Comment

                        Working...
                        X