Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

    ... Windows 10 uit Redmond, en deze keer heeft hij zeker en vast veel nieuws mee.
    Om te beginnen een nieuwe browser, " Edge" noemen ze hem.
    En natuurlijk de echte startknop om te stoppen.
    Natuurlijk ook wat toeters en bellen, maar vooral een stevig en stabiel OS.
    Alleen ga ik eerst de kat uit de boom kijken en mijn oor te luister leggen.

    Maar... als het zover is zal 8.1 de 10 downloaden en installeren en die installatie zou ongeveer 20' tot 1 uur kunnen duren.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
    ...
    En natuurlijk de echte startknop om te stoppen.
    De uitspraak van het jaar.

    :-)
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      ... Windows 10 uit Redmond, en deze keer heeft hij zeker en vast veel nieuws mee.
      Om te beginnen een nieuwe browser, " Edge" noemen ze hem.
      En natuurlijk de echte startknop om te stoppen.
      Natuurlijk ook wat toeters en bellen, maar vooral een stevig en stabiel OS.
      Alleen ga ik eerst de kat uit de boom kijken en mijn oor te luister leggen.

      Maar... als het zover is zal 8.1 de 10 downloaden en installeren en die installatie zou ongeveer 20' tot 1 uur kunnen duren.
      Vol verwachting klopt mijn hart
      Als je Windows 10 hebt geïnstalleerd, kan je ons je ervaringen meedelen?
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

        Lig er niet van wakker ... Win7 doet het nog steeds zoals ik het wou en daar draait LR en PS lekker vlot op. Zie niet in waarom ik godshemelnaam zou upgraden ....
        Upgrade betekent in informatica veelal dat je ook je PC zal moeten upgraden.

        En een stevig stabiel OS ? Bij WIndows, laat me niet lachen .... Ik hoor dat steeds en na x-maanden en jaren sta ik versteld van de nodige hoeveelheden updates die er nodig zijn ...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

          updates zijn dan ook niet enkel voor de stabiliteit, maar ook en vooral de veiligheid en om mee te zijn met de nieuwste technologieën/hardware. Wees blij dat ze updaten.
          Stabiliteit wordt vooral getest tijdens de beta-fase.

          En win10 is niet 'zwaarder' dan win7. Als uw pc Win7 kan draaien, gaat hij ook win10 kunnen draaien.

          Comment


          • #6
            Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Lig er niet van wakker ... Win7 doet het nog steeds zoals ik het wou en daar draait LR en PS lekker vlot op. Zie niet in waarom ik godshemelnaam zou upgraden ....
            .
            Hier werkt 7 ook nog goed! Geen nood aan update, wellicht ook nog eens betalend...

            Comment


            • #7
              Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Hier werkt 7 ook nog goed! Geen nood aan update, wellicht ook nog eens betalend...
              neen, het is gratis.

              Comment


              • #8
                Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Lig er niet van wakker ... Win7 doet het nog steeds zoals ik het wou en daar draait LR en PS lekker vlot op. Zie niet in waarom ik godshemelnaam zou upgraden ....
                Upgrade betekent in informatica veelal dat je ook je PC zal moeten upgraden.

                En een stevig stabiel OS ? Bij WIndows, laat me niet lachen .... Ik hoor dat steeds en na x-maanden en jaren sta ik versteld van de nodige hoeveelheden updates die er nodig zijn ...
                Ik heb een paar maanden gelden een up gedaan van XP naar W8.1 en het me nog geen moment beklaagd.
                PS CS6 heeft nog nooit zo vlot gedraaid.
                Wat de updates van W8.1 betreft, inderdaad die komen met de regelmaat van een klok, maar ik laat die hun werk doen en niks geen probleem.
                De man die het voor me gedaan heeft stond wel versteld dat mijn 'oude' desktop toen ik die jaren terug kocht reeds zo goed uitgerust was, dat alles nog perfect draait met W8.1.
                Hij had me vooraf reeds gewaarschuwd, zonder dat hij de eigenschappen van mijn desktop gezien had, dat ik waarschijnlijk een nieuwe zou nodig hebben, maar niks was minder waar.
                Ik zal dus zeker ook geen probleem hebben met W10, want (ik ken er zelf niks van) volgens de installateur heb ik nog meer dan voldoende 'overschot'.
                Het is denk ik een kwestie van als je iets nieuw koopt, je niet juist gepast koopt, maar al een beetje in de toekomst kijkt/denkt.

                Comment


                • #9
                  Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                  Wel Wim als ge tevreden bent van Win 7 en er je te pletter mee amuseert; doe dan gewoon verder ermee, niemand die je kan verplichten (voorlopig nog niet toch) om te upgraden.
                  Mijn Pc heb ik opgestart met Win 7 dan direct de upgrade naar Win 8 Pro en dan de upgrade naar Win 8.1 Pro.
                  Dat bakske loopt veel sneller dan onder Win 7 en is enorm stabiel, en ik hou hout vast, nog geen enkele keer miserie gehad noch met de hard- of software.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                    ik kijk toch ook uit naar de upgrade.
                    ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen. (maar een demo die ik gezien heb op you tube heeft toch al veel verwachtingen geschept)
                    ik hoop trouwens dat ik van een 32-bit versie naar een 64-bit versie kan upgraden.

                    greetz

                    peter

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                      neen, het is gratis.
                      *suspicious*

                      Micro$oft en gratis klinkt mij niet vertrouwd in de oren.
                      Bij heel wat software dat ik heb zijn upgrades altijd betalend.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                        neen, het is gratis.
                        Had ik nergens gelezen dat het het eerste jaar gratis is... Je hebt het wel over MS, hé.
                        Edge voor hun "nieuwe" browser zou wel eens goed gekozen zijn (ik zie bij een mobiele verbinding toch liever geen "edge" )
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Had ik nergens gelezen dat het het eerste jaar gratis is... Je hebt het wel over MS, hé.
                          Edge voor hun "nieuwe" browser zou wel eens goed gekozen zijn (ik zie bij een mobiele verbinding toch liever geen "edge" )
                          idd, enkel het eerste jaar. Maar je kan je nu inschrijven, de update downloaden en pas later hem installeren. Met die file ga je later ook gewoon een fresh install kunnen doen blijkbaar.
                          MS belooft 10 jaar ondersteuning .http://www.clickx.be/nieuws/162982/m...or-windows-10/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            *suspicious*

                            Micro$oft en gratis klinkt mij niet vertrouwd in de oren.
                            Bij heel wat software dat ik heb zijn upgrades altijd betalend.
                            Apple en gratis wel?
                            Maar je hebt gelijk, er zit een strategie achter. Zoveel mogelijk mensen bij zich houden en iedereen motiveren hun oude OS achter zich te laten. Aldus kunnen ze andere diensten/produkten blijven verkopen.
                            Vreemd hoe het nooit goed is. Brengen ze een betalend OS is het gezaag, doen ze het gratis, is het ook weer niet goed.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                              Apple en gratis wel?
                              Al zeker niet.
                              Linux to the rescue... Al heb ik daar nog niet alles naar mijn hand kunnen zetten momenteel... Hopelijk ooit, dan kan ik betalende niet-duurzame systemen achter mij laten.

                              Comment

                              Working...
                              X