Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Saxo-Tinkoff maakt tempo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Saxo-Tinkoff maakt tempo

    In de diepte kon men de renners goed zien komen, wat dit overzicht tot resultaat gaf.



    Update:



    Bedankt voor het kijken en eventuele reacties.
    Last edited by GregoryVG.; 27 juli 2015, 09:57.
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

  • #2
    Re: Saxo-Tinkoff maakt tempo

    Oei, wat jammer dat je het publiek zo radicaal hebt aangesneden. Dat kan echt niet hier, is mijn mening dan. Een ruimere opzet had in mijn ogen beter geweest..
    Ik hoop dat je er nog eentje hebt met wel de bovenlichamen erop?
    http://www.artenco-fotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Saxo-Tinkoff maakt tempo

      Het is geen echte update, want in het origineel geen plek bovenaan. Wel een foto van enkele ogenblikken eerder. Deze is als up geplaatst.
      Mvg,
      Gregory
      www.gvg-photo.com

      Comment


      • #4
        Re: Saxo-Tinkoff maakt tempo

        Wat vindt jezelf?
        Opname 2 vind ik al beter, publiek is niet doormidden gezaagd. De supporter met vlag loopt op een minder hinderlijke plek. Al me al een voor mij betere foto, weliswaar geen topper....
        http://www.artenco-fotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Saxo-Tinkoff maakt tempo

          Oorspronkelijk geplaatst door Artenco Bekijk bericht
          Wat vindt jezelf?
          Opname 2 vind ik al beter, publiek is niet doormidden gezaagd.
          Opname 2 is inderdaad de betere. De doormidden gezaagde toeschouwers hoorde er niet echt bij. Daar geef ik je 100% gelijk in.


          Oorspronkelijk geplaatst door Artenco Bekijk bericht
          Al me al een voor mij betere foto, weliswaar geen topper....
          Ik vraag me welliswaar luidop af, wat er dan nog aan de foto veranderd moet worden om het tot een foto te maken die er als topper doorkan. Ik heb voor de tourstart in ProCycling magazine, CyclelivePlus magazine en Cycling.be magazine meerdere van "zulke" foto's gezien. Allicht met iets andere accenten. Deze foto vertelt voor mij toch een compleet verhaal. De toeschouwers op rechts die foto's van elkaar nemen met de renners die achter hen passeren, de toeschouwer die meeloopt met de vlag, de wagen van de tourdirectie achter het peloton, Mollema die sterretjes ziet, de fotograaf op de moto. OK, het is geen pure actiefoto, maar het geeft in mijn ogen wel weer wat de koers op dat moment inhoud ( sfeer, afzien, mooi weer )zonder dat er echt storende elementen in de foto aanwezig zijn ( je kan eventueel de boom links onder als hinderlijk ervaren ).

          Ik apprecieer je mening ten zeerste en dit is zeker geen aanval op je reactie, ik vraag me enkel af wat de foto dan wel tot een "topper" zou maken, of dat je gewoon geen fan bent van zulke foto's en nooit een foto van dit genre als topper zou bestempelen. Dat kan natuurlijk ook.

          Ik kijk ook graag de reacties van de andere leden tegemoet.
          Mvg,
          Gregory
          www.gvg-photo.com

          Comment


          • #6
            Re: Saxo-Tinkoff maakt tempo

            Oei, wat een topper is dat is ook wel weer lastig te omschrijven. Miss had ik dit woord niet moeten gebruiken. Wat ik wil zeggen is eigenlijk het volgende; jij ziet wat je ziet, je omschrijft het als volgt; in de diepte kon je de renners goed zien aankomen.
            Als ik die woorden lees zou ik persoonlijk een ander plaatje verwachten, maar dat terzijde. Ik ken de bladen die je opnoemt niet, maar ik neem aan dat het gewoon klopt.
            Waar het omgaat in deze bocht is volgens mij het complete plaatje, de bocht, de toeschouwers, de renners, de volgkaravaan en de diepte. Wat ik dan zelf zou hebben gekozen is om het geheel meer ruimte te geven, zodat de gehele bocht erop zou staan. Miss nog ergens een horizon waardoor je ook het gevoel van diepte ervaart. Nu mis ik dat..Een nee, ik hou van sport en sportfotografie vind gewoon niet alles mooi. Of wellicht ben ik té kritisch, dat weet ik.
            Nu hangt er het voor ergens tussen, voor mij. Ik zou nu willen dat ik meer zou kunnen zien van de gezichten van de renners, de inspanning of de sterren van Mollema. Ik hoop echt dat ook andere leden reageren op dit topic en hun visie willen geven. Daar kan jij en ik alleen maar van leren....
            http://www.artenco-fotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Saxo-Tinkoff maakt tempo

              Bedankt voor je verhelderende uitleg! Ik waardeer je reacties en Ik hoop ook op andere reacties. Ik heb ook soortgelijke foto met gap in de diepte. Post ik straks in beoordeling.
              Mvg,
              Gregory
              www.gvg-photo.com

              Comment


              • #8
                Re: Saxo-Tinkoff maakt tempo

                Dit is voor mij ook geen topfoto omdat er gewoon teveel opstaat. Je noemt het trouwens ook allemaal op. Als ik voor een goed verhaal zou gaan dan zou ik alleen de renners en die gek met zijn vlag hebben genomen. Eventueel met wat toeschouwers die akelig dicht bij de renners staan. Wat die magazines betreft, die zijn volgens mij gemaakt voor een breed (supporters)publiek die niet liever hebben dat er veel opstaat. Dat verkoopt waarschijnlijk beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Saxo-Tinkoff maakt tempo

                  Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                  Het is geen echte update, want in het origineel geen plek bovenaan. Wel een foto van enkele ogenblikken eerder. Deze is als up geplaatst.
                  ???
                  http://www.paulvanrooy.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Saxo-Tinkoff maakt tempo

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
                    ???
                    Hier heb je echt wat aan. Ik ga deze ook onthouden!
                    http://www.artenco-fotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Saxo-Tinkoff maakt tempo

                      Oorspronkelijk geplaatst door Artenco Bekijk bericht
                      Hier heb je echt wat aan. Ik ga deze ook onthouden!
                      Ik bedoel hiermee dat een update van een foto nooit een andere foto kan/mag zijn . Als je in SC een foto plaatst, probeer je toch uit de opmerkingen van de kijkers dezelfde foto (vrijblijvend) te verbeteren en dan plaats je er geen van ietsje vroeger. Met alle respect voor Gregory die mooie sportfoto's maakt.
                      http://www.paulvanrooy.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Saxo-Tinkoff maakt tempo

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
                        Ik bedoel hiermee dat een update van een foto nooit een andere foto kan/mag zijn . Als je in SC een foto plaatst, probeer je toch uit de opmerkingen van de kijkers dezelfde foto (vrijblijvend) te verbeteren en dan plaats je er geen van ietsje vroeger. Met alle respect voor Gregory die mooie sportfoto's maakt.
                        Ok Paul, Dat lijkt me duidelijk. Helaas was er op het orgineel geen plaats meer. Raad voor de toekomst
                        Mvg,
                        Gregory
                        www.gvg-photo.com

                        Comment

                        Working...
                        X