Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits Zoom Error

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits Zoom Error

    Hallo allen,

    Mijn flits (Metz 58 Af 1 voor Canon) heeft het (denk ik) begeven.

    Als ik hem aanzet geeft hij "zoom ERR" aan. Alle andere gegevens verschijnen gewoon op mijn scherm.

    Bijgevolg flitst hij ook niet meer. Niet als hij op TTL staat en ook niet als hij op Manueel staat.

    Is de flitser kapot of valt dit nog op te lossen?

    (Indien hij niet meer te maken valt, mogen de tips voor een nieuwe volgen...)

    Bedankt!
    - A Point Of View -

  • #2
    Re: Flits Zoom Error

    Staat er misschien een niet compatibele lens op de camera? Een oude dus die niet de info doorgeeft aan de cameara.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Flits Zoom Error

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Staat er misschien een niet compatibele lens op de camera? Een oude dus die niet de info doorgeeft aan de cameara.
      Neen, de flits ging vroeger vlotjes mee met gelijke welk objectief op de camera stond.

      Geen idee wat het probleem kan zijn...
      - A Point Of View -

      Comment


      • #4
        Re: Flits Zoom Error

        De meeste van mijn "zoomflitsen" maken een geluidje als ik ze start (moter zoomt even in en uit)
        Maakt die van jou dat ook? of deed die dat voordien ook niet?

        Naargja, ik denk dat er niet veel aan te doen is tenzij je iets van electronica kan.
        Je kan dan al snel even de tools er op los laten.

        Maar dan nog, als het het motertje is, probeer dat maar eens te vinden in sparepart.

        Ik ben zeer tevreden van yongnuo HSS-TTL op canon. Kost niet veel (150 euro) en is best ok voor mij.
        Ik heb er ondertussen al 6 van voor strobist werk.

        Comment


        • #5
          Re: Flits Zoom Error

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          De meeste van mijn "zoomflitsen" maken een geluidje als ik ze start (moter zoomt even in en uit)
          Maakt die van jou dat ook? of deed die dat voordien ook niet?
          Inderdaad, de flits maakte dat geluid ook en nu hoor ik het niet meer.
          Ik had er mij al half en half bij neer gelegd dat ik voor een nieuwe zou moeten gaan en dat deze niet meer te maken valt. (Of toch niet door mij.)

          Bedankt voor de Yongnuo-tip, ik heb al 2 flitsen van dat merk maar manuele flitsers. Ik ga het zeker is bekijken!
          - A Point Of View -

          Comment


          • #6
            Re: Flits Zoom Error

            Kan je ook de zoom spiegel niet meer manueel bedienen Rizz ?
            indien wel kan het ook nog een van de contactpunten in het voetje zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Flits Zoom Error

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Kan je ook de zoom spiegel niet meer manueel bedienen Rizz ?
              indien wel kan het ook nog een van de contactpunten in het voetje zijn.
              Neen, ook dat doet hij niet meer. Heb het geprobeerd op het toestel en van het toestel maar beiden niks...

              Ik denk dat ik de canon 430 III ga aankopen.
              - A Point Of View -

              Comment


              • #8
                Re: Flits Zoom Error

                Moest je hem nog niet weggedaan hebben, 'k wil mij er altijd wel eens aan wagen om hem op te vijzen. Elektronica is niet mijn sterkste kant, maar prutsen kan ik gelijk geen ander (ware het in dit geval met rubberen handschoenen want we werken met hoogspanning )
                Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                Comment

                Working...
                X