Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ND filtersysteem Haida 100x100 of ... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ND filtersysteem Haida 100x100 of ... ?

    Hallo iedereen,

    Ik ben aan het uitkijken naar een nieuw filtersysteem voor long exposure fotografie.
    Ik ken het LEE systeem, dat nogal prijzig is, Hitech beetje van dezelfde soort + grote kleurzweem. Maar er zijn alternatieven, en 1 daarvan is het Haida systeem.
    Alleen vind ik er momenteel nog niet zo heel veel informatie over, iemand die hier ervaring mee heeft?

    Is dit systeem bv geschikt voor een lens als de 14-24 nikon? Ik spreek dan over de 100X100 nd serie.
    En hoe zorg je dat er geen lichtlekkage is bij zo een systeem?
    (Ik gebruik momenteel schroeffilters, maar ik zou graag overstappen naar een ander systeem.)
    https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

  • #2
    Re: ND filtersysteem Haida 100x100 of ... ?

    Op het net zet wel een aantal reviews te vinden van deze filters. Blijkbaar zijn ze niet slecht (niet veel zweem)
    Ze hebben een houder voor de 14-24 (zoek maar eens via amazon daar hebben ze hem)
    Voor de 14-24 heb je 150mm *150mm filters nodig
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: ND filtersysteem Haida 100x100 of ... ?

      Mijn Haida Series 100 System heb ik bij http://www.pro-photoshop.com/ aangekocht. Dit is de officiële invoerder voor Haida.
      Snelle levering en alles heel goed verpakt.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: ND filtersysteem Haida 100x100 of ... ?

        Hallo LG,

        Reeds een paar maal iets willen kopen op deze site http://www.pro-photoshop.com/ doch ik krijg steeds de melding dat ze niet leveren in België. Hoe heeft u dat opgelost?

        Comment


        • #5
          Re: ND filtersysteem Haida 100x100 of ... ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Krolvdw Bekijk bericht
          Hallo LG,

          Reeds een paar maal iets willen kopen op deze site http://www.pro-photoshop.com/ doch ik krijg steeds de melding dat ze niet leveren in België. Hoe heeft u dat opgelost?
          Ik heb Hem al gemaild en antwoord gekregen.
          Blijkbaar zit er een fout in zijn website en kan men niet vanuit België een bestelling plaatsen.
          Hij raadde mij aan om via amazon.de te bestellen en dat lukt vrij goed je krijg de goederen even snel alsof je ze bij hem hebt besteld.
          Gisteren heb ik nog een 82mm filter besteld en die wordt gratis geleverd.
          Even kijken op amazon of je wel bij Pro-Photoshop besteld want enkel hij is de officiële Haida verdeler. (Ben trouwens niet zeker dat er anderen via Amazon Haida aanbieden.)
          Zelf vind ik het spijtig dat hij nog altijd niet zijn website in orde heeft laten brengen. Nu ja, de garantie blijft hetzelfde hoor .
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: ND filtersysteem Haida 100x100 of ... ?

            Nog iets aan toevoegen, op Amazon heet hij "Timetrends24".
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: ND filtersysteem Haida 100x100 of ... ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tavi Bekijk bericht
              ... Hitech beetje van dezelfde soort + grote kleurzweem.
              Heb verschillende Formatt Hitech filters, waaronder de 6 stop Firecrest. 0,000 kleurzweem.
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: ND filtersysteem Haida 100x100 of ... ?

                Peins dat de eerste ND filter zonder kleurzweem nog boven de doopvont gehouden moet worden.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: ND filtersysteem Haida 100x100 of ... ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tavi Bekijk bericht
                  Hallo iedereen,

                  Ik ben aan het uitkijken naar een nieuw filtersysteem voor long exposure fotografie.
                  Ik ken het LEE systeem, dat nogal prijzig is, Hitech beetje van dezelfde soort + grote kleurzweem. Maar er zijn alternatieven, en 1 daarvan is het Haida systeem.
                  Alleen vind ik er momenteel nog niet zo heel veel informatie over, iemand die hier ervaring mee heeft?

                  Is dit systeem bv geschikt voor een lens als de 14-24 nikon? Ik spreek dan over de 100X100 nd serie.
                  En hoe zorg je dat er geen lichtlekkage is bij zo een systeem?
                  (Ik gebruik momenteel schroeffilters, maar ik zou graag overstappen naar een ander systeem.)
                  Voor de 14-24 heb je de Haida 150x150/ ND3 x1000 nodig plus houder, bestaat uit een bevestegingsring ( die over de lens geplaatst word - en daarop de houder) geen insijpeling van licht, de filter sluit aan op de houder. Zeer tevreden over, hieronder een 30" foto, quasi onbewerkt !

                  Last edited by guido.g; 16 december 2016, 18:56.
                  https://ggpics.be/

                  Comment

                  Working...
                  X