Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Phottix Odin, zoomfunctie werkt niet meer, firmware?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met Phottix Odin, zoomfunctie werkt niet meer, firmware?

    Ik gebruik al sedert een jaar een Phottix Odin voor Canon in combinatie met drie Phottix Odin receivers die ik elk aan een Canon 430EXII bevestigd heb. Het systeem werkte feilloos, inclusief de zoomfunctie (heerlijk gewoon). Sinds kort heb ik echter nog een speedlight bijgekocht van Phottix, namelijk de Mitros + (met ingebouwde zender/ontvanger). Bij het testen van die nieuwe flash bleek de zoomfunctie niet te werken als ik hem via de Odin transmitter bedien. Na veel testen en vloeken ben ik er achter gekomen dat de zoomfunctie bij de Mitros+ enkel werkt (met de Odin transmitter) als de flits in de horizontale stand geklikt wordt (cobra-stand). Geen idee of dit normaal is, maar ik werk vaak met de flash in de verticale stand, daarom dat ik dit een nadeel vind en ik de zoomfunctie in dat geval alsnog rechtstreeks op het menu van de flash moet instellen.

    Tevens heb ik op voor mijn Odin en bijhorende receivers een recentere firmware gedownload (versie 1.27). Het resultaat is nu dat de zoomfunctie van de drie receivers niet meer werkt. Frustrerend, het werkt ook niet meer als ik de oude firmware (versie 1.24) er weer op zet. Iemand een idee hoe dit kan? Heb weinig zin om er terug mee naar de winkel te gaan, het moet volgens mij iets met de firmware te maken hebben.

  • #2
    Re: Probleem met Phottix Odin, zoomfunctie werkt niet meer, firmware?

    Als je een officiëel ingevoerde phottix hebt kan je bij Servix 's proberen (contactdata staan er - zet uw serienummers in de mail en geef de winkel op waar u gekocht heeft).
    En anders mail phottix-support via de website (dat mag dan wellicht in 't engels).

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met Phottix Odin, zoomfunctie werkt niet meer, firmware?

      Thanks, heb reeds een bericht naar die support-pagina verstuurd, maar tot hiertoe zonder resultaat.

      Comment

      Working...
      X