Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beste oortjes.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De beste oortjes.

    Heeft iemand weet van zeer goede geluidswerende oortjes.
    Nu gebruik ik van die gele in traagschuim, maar er komt nog veel lawaai door.
    Ik zoek er die zoveel mogelijk tegen houden, er moeten geen frequenties doorgelaten worden.

  • #2
    Re: De beste oortjes.

    Je bedoelt toch oordopjes die gebruikt worden om je oren te beschermen in een omgeving met veel lawaai?
    De gewone gele oordopjes van een van de meest bekende merken geven een demping van maximum 28dB, voor de meeste toepassingen is dat voldoende, ik weet niet of er zijn die nog veel meer demping geven.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: De beste oortjes.

      Ja b@ndit, deze bedoel ik inderdaad.
      Ik vraag me af wat de bedoeling is van de oortjes op maat?
      Last edited by filip claeys; 22 juli 2015, 20:07.

      Comment


      • #4
        Re: De beste oortjes.

        Oordoppen op maat passen veel beter in je oren (ze zijn gevormd naar je eigen oren, niemand anders kan er iets mee doen), en de demping kan ook "op maat" gemaakt worden.
        Een ander voordeel is dat die alle frequenties ongeveer even veel dempen, daardoor klinkt muziek beter dan wanneer je de klassieke oordopjes gebruikt (daarmee klinkt muziek eerder dof, de hoge tonen verminderen wat meer).
        Het enige nadeel is de kostprijs, maar als je ze dagelijks nodig hebt, dan zijn ze uiteindelijk goedkoper dan de "gele oordopjes" (er bestaan ook ander kleuren, en er zijn verschillende merken).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: De beste oortjes.

          Het voordeel van oordopjes op maat is dat ze na een hele dag dragen niet irriteren. Ik heb ze (Exinore 25db) al een paar jaar en draag ze op mijn werk bijna de gehele dag.
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: De beste oortjes.

            Ik heb er van Alpine, speciaal voor luide concerten aangekocht:
            Best geteste oordoppen van Alpine Hearing Protection - Oordoppen en oorkappen voor iedere situatie - Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden.


            Het type dat ik had heeft 3 verschillende geluidsniveaus die je kan instellen met aparte plugjes.

            Je zou normaal alle klanken nog steeds perfect moeten horen, maar het gedempte geluid is toch niet hetzelfde als zonder oortjes.
            Ook niet als je zou willen meezingen, met oortjes in is dat niet handig.

            Comment


            • #7
              Re: De beste oortjes.

              Voor mij zijn de Extreme van Hearos de beste, weet niet of je ze in Europa kan kopen, een collega bracht ze soms mee uit de USA.
              HEAROS Xtreme Protection earplugs has been a trusted protector in hearing protection and noise reduction since 1992, with over 400 million ear plugs sold!

              Comment


              • #8
                Re: De beste oortjes.

                Voor mij moeten ze dienen om in een lawaaierige omgeving te kunnen slapen.
                Bedankt iedereen voor de tips.
                Last edited by filip claeys; 30 juni 2016, 09:08.

                Comment

                Working...
                X