Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iso 50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iso 50

    Ik heb een vraagje mbt de Low ISO stand van mijn 6D.
    Door het extenden van mij ISO settings kan ik van 50 t/m 512400. Nu vind ik die hoge ISO niet zo interessant maar die lage wel.

    Nu komt de vraag op waar ik niet zo goed antwoord op kan vinden. Leverd deze ISO 50 ook minder ruis/betere kwaliteit foto's op?
    Of moet ik het meer zien als een softwarematige setting die alleen zorgt voor een iets langere sluitertijd maar de beeldkwaliteit niet ten goede komt.
    Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

  • #2
    Re: Iso 50

    De beeldkwaliteit zou iets minder goed zijn op iso 50 ten opzichte van iso 100, maar het verschil is zo klein dat je het niet meteen zal zien aan de foto's.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Iso 50

      Hmm interessant dat je aangeeft dat de beeldkwaliteit slechter zou worden. Ik zie namelijk ook verhalen dat het beter zou zijn. Maar allemaal gebaseerd op gebruikers ervaringen, geen echte diepgaande tests.. Misschien zelf maar eens gaan opzetten.
      Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

      Comment


      • #4
        Re: Iso 50

        FWIW .. de "natieve" iso van een sensor bij fabrikatie ligt rond de 200 iso. Om 50 iso te bekomen moet men het signaal dus verzwakken maar het ruisnivo van de sensor blijft hetzelfde .. ergo, de S/N verhouding verslechtert ...

        Comment


        • #5
          Re: Iso 50

          Oorspronkelijk geplaatst door lander Bekijk bericht
          Ik heb een vraagje mbt de Low ISO stand van mijn 6D.
          Door het extenden van mij ISO settings kan ik van 50 t/m 512400. Nu vind ik die hoge ISO niet zo interessant maar die lage wel.

          Nu komt de vraag op waar ik niet zo goed antwoord op kan vinden. Leverd deze ISO 50 ook minder ruis/betere kwaliteit foto's op?
          Of moet ik het meer zien als een softwarematige setting die alleen zorgt voor een iets langere sluitertijd maar de beeldkwaliteit niet ten goede komt.
          Je riskeert vooral om highlights te clippen. De sensor werkt eigenlijk op iso 100, maar belicht 1 stop langer: meer kans dus op overbelichting.
          In praktijk heb ik er eigenlijk niet veel van gemerkt, maar gebruik het dan ook enkel als ik lange(re) sluitertijden wil.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Iso 50

            Bedankt voor de reacties allemaal, toch alleen gebruiken in geval van "nood" blijkbaar.
            Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

            Comment

            Working...
            X