Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 backfocus probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 backfocus probleem

    Ik sta op het punt om over te schakelen naar de Nikon D70 maar ik lees veel over het beruchte backfocus probleem bij die D70. Hoe zit het daar nu eigenlijk mee? Is dat één of andere hysterie die voortvloeit uit wat er op dpreview wordt geschreven of is dat een probleem dat vaker voorkomt dan eigenlijk zou mogen?

    En wat met de auto WB?

    De D70 lijkt me een fantastisch toestel maar ik heb toch m'n bedenkingen bij het bovenstaande.

    Graag reacties van de geroutineerde D70 gebruikers
    450D en wat prullen

  • #2
    Hallo

    Dit probleem kwam hier reeds veel aan bod op dit forum.
    (via de search functie vindt je deze gemakkelijk terug)
    Er staan voldoende tips en hints hoe je je toestel kunt controleren.
    Heb dat met de mijne gedaan (voor de fun want ik zag geen problemen) en mijn autofocus werkt perfect. En met al mijn lenzen, dat ze van NIKON zelf zijn, of van TAMRON, geen enkel probleem !

    Ik heb me mijn keuze voor de D70 nog geen seconde berouwd, integendeel !

    Groetjes,

    Marc
    NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

    Comment


    • #3
      Het zou jammer zijn mocht je afknappen om de D70 te kopen omwille van het backfocus probleem.

      Ik heb zelf ook het probleem maar moet mijn toestel nog binnen doen om even te laten checken. Mijn toestel is één van de eersten die beschikbaar waren. Misschien dat de recente modellen er geen last meer van hebben.

      Ik zou me er echt geen zorgen om maken. Koop de D70. Test hem even en mocht je een vermoeden hebben van backfocus dan doe je hem even binnen
      en voor de rest zul je enorm veel plezier aan dit toestel beleven.
      Nikon D70

      Comment


      • #4
        Het probleem is echter dat het toestel nooit 'even' binnen is maar dan meteen voor ettelijke weken. Voor zover ik weet wordt er niet geruild voor er nieuw toestel. Ik vind het wat zonde een serieus bedrag neer te tellen voor iets dat dan meteen weken in reparatie is waardoor het dan weer wordt blootgesteld aan schade-toebrengende factoren (oa transport)
        450D en wat prullen

        Comment


        • #5
          Ik heb sinds vorige week een D70 en heb er geen problemen mee, een knap toestel !!!
          Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
          www.bartvo.be

          Comment


          • #6
            Bacjfocus is zwaar overdreven geval. Ik heb ook de D70: no problemo.
            Probleem is dat je tegenwoordig met het internet zulke dingen enorm snel overal tegenkomt. Ik zou er niet wakker van liggen.

            Comment


            • #7
              Mijn broer heeft ook een D70: geen backfocus.
              Kijk, op het internet valt het onmiddellijk op als er 100 op 500 000 een probleem hebben. Ik noem dat zéér sporadisch en er is bij mijn weten geen enkel model waar eens niet een probleem voorkomt.
              Weken weg voor dit probleem? Ik verkoop ook Nikon. Als er een probleem is maak ik een afspraak met de technische dienst. Ga er zelf naartoe. De CCD wordt gereinigd terwijl ik wacht, backfocus kan nooit meer dan een paar dagen duren (heb het probleem bij verkochte toestellen nog niet meegemaakt).
              Voor de rest: een fantastisch toestel!!!
              Nikon, Apple & Epson

              Comment


              • #8
                ik kan je alleen zeggen dat ik er geen ast van heb. (heb de test gedaan).
                de D70 is echt een PRACHT toestel.

                volgens mij:

                het is noodzakelijk dat je onderzoek doet en na leest vooralleer je een camera koopt. maar te veel is ook niet goed. ik durf wedden dat er sites zijn ,waar ze de beste cameras die er te koop zijn, afbreken.

                je moet gewoon weten wat je wil in een camera en dan uitmaken welke je koopt. maar ik denk wel dat het bewijs al lang gegeven is dat de D70 gewoon super is.

                maar nog eens dit is natuurlijk MIJN mening hé ;-)

                Comment


                • #9
                  Dat het een fantastisch toestel is, daar ben ik ten volle van overtuigd. Ik ben echter niet overtuigd van het lage percentage toestellen waarbij backfocus is vastgesteld en van hoelang die toestellen weg zijn geweest voor calibratie... ik baseer me dan ook uitsluitend op getuigenissen van mensen die het hebben meegemaakt.

                  Anderzijds kan het ook zijn dat het één van de kinderziektes was van de D70 en dat het euvel verholpen is door meer uitgebreide productie-testen.

                  Zou het ergens te regelen zijn dat ik er een D70 koop op voorwaarde dan ik hem mag ruilen (en dus niet opsturen ter reparatie) in het geval dat er iets aan scheelt of wordt zoiets echt niet gedaan?
                  450D en wat prullen

                  Comment


                  • #10
                    Vraag dan bij je fotozaak of je enkele opnames mag maken. Reserveer deze D70 en noteer het serienummer van de lens en de body. Neem je CF kaartje mee naar huis en bestudeer de resultaten. Indien OK ren dan terug naar de fotozaak en koop deze D70 .
                    Mijn D70 had ook backfocus. 's Namiddags binnengebracht bij de importeur en 's anderendaags om 10h 's morgens terug gaan afhalen. Backfocusprobleem opgelost. Tijdens de verlofperiode gaat het misschien niet zo snel,maar "enkele weken" heb ik nog niet van gehoord bij Nikon.

                    Comment


                    • #11
                      Wel als je via de dealer moet denk ik. Bij Bartok spraken ze toch ook van een 3 tot 4 weken hoor.

                      Nikon D70

                      Comment


                      • #12
                        Heb zelf mijn D70 vorie week binnengedaan voor afregeling backfocus probleem en sensor cleaning.

                        Dinsdagmorgen zelf binnen gestoken bij de Beuckelaer, en woensdag om 10u krijg ik reeds telefoon van de fotowinkel (!!!) waar ik het toestel had gekocht, dat m'n D70 er lag te wachten op z'n baasje

                        Als dat geen snelle service is weet ik het ook niet!
                        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                        Comment


                        • #13
                          En ik kreeg een mail van de Beuckelaer met de mededeling dat ik het toestel zelf niet kon brengen en het via een dealer moesr doen ???

                          Nikon D70

                          Comment


                          • #14
                            zeer vreemd. maandag belde ik naar de beuckelaer, en werd doorverbonden met de hersteldienst. Die technieker zei me toen "Breng hem maar gelijk hier binnen" wat ik de volgende dag dan ook meteen heb gedaan. De persoon achter de balie zei wel dat ze het toestel terug naar de winkel van aankoop gingen sturen omdat die blijkbaar niet "overgeslagen" mogen worden.

                            Andere leden hier konden hun toestel dan wel zelf gaan halen bij de beuckelaar... snappen wie kan.

                            Volgens mij hebben ze intern geen echte officiele richtlijnen hieromtrend, en hangt het er dus van af met wie je contact hebt...
                            Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb in ActionShop Halle eerst een twintigtal opnames gemaakt met mijn D70, met een CF kaart van ginder, alvorens ik het toestel gekocht heb... Geen probleem en als je dat vraagt zullen ze je dat niet weigeren...

                              Comment

                              Working...
                              X