Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netwerkschijf niet leesbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Netwerkschijf niet leesbaar

    Hoi,

    ik maak al jaren backups naar een oudere Vista-PC die in netwerk staat. Niets speciaals op zich, ik kan dagelijks of wekelijks een backup maken, zonder compressie, dus de tweede PC, die trouwens niet in huis staat, maakt dezelfde bestanden als de originele.

    Tot hiertoe ging alles altijd al jaren perfect, tot ik over een paar weken begon met een harde schijf van 6 Terra. Ik heb ook redelijk wat video, dus plaats zat.

    Echter mijn Windows 8 PC, de originele, kan de bestanden die ik naar de backupPC overzet, niet lezen, hij ziet de bestanden zelfs niet. Hij geeft aan dat er xxx files en xxx terra werd verbruikt op de VistaPC, maar ik zie geen maps, geen bestanden, niets.

    Nochtans heb ik altijd op dezelfde manier gewerkt zoals ik vroeger deed, met de schijven van 1, of 2 terra.

    De sharing staat op mapniveau, ik zie ze ook in de verkenner van Windows 8.

    Weet niet waar het probleem zit, heeft iemand een idee. Dank bij voorbaat alleszins.

    M V G.

    Eugène.
    BD1766BE

  • #2
    Re: Netwerkschijf niet leesbaar

    6 terra als 1 partitie? http://tweakers.net/nieuws/70526/too...ijk-maken.html

    Comment


    • #3
      Re: Netwerkschijf niet leesbaar

      Ja,

      dat is deuidelijk. Mijn vista PC is 32 - bit, dus kan die 6 terra niet aan. De controllers van het moederbord zijn te oud hiervoor. Ik ga deze schijf nu in een USB behuizing steken, moet lukken op die manier. Alvast bedankt voor de info.

      M V G.

      Eugène.
      BD1766BE

      Comment


      • #4
        Re: Netwerkschijf niet leesbaar

        Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
        Ja,

        dat is deuidelijk. Mijn vista PC is 32 - bit, dus kan die 6 terra niet aan. De controllers van het moederbord zijn te oud hiervoor. Ik ga deze schijf nu in een USB behuizing steken, moet lukken op die manier. Alvast bedankt voor de info.

        M V G.

        Eugène.
        Hmmm, wat ? Je ziet die schijf op je Vista pc, shared die en dan kom je erachter dat die nieuwe schijf gewoon niet herkend wordt ? Of wat mis ik hier in het verhaal ?
        Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
        Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
        Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

        Comment


        • #5
          Re: Netwerkschijf niet leesbaar

          Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
          Ja,

          dat is deuidelijk. Mijn vista PC is 32 - bit, dus kan die 6 terra niet aan. De controllers van het moederbord zijn te oud hiervoor. Ik ga deze schijf nu in een USB behuizing steken, moet lukken op die manier.
          Om aan die Windows 8 PC te hangen veronderstel ik dan toch? [emoji1]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Netwerkschijf niet leesbaar

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Om aan die Windows 8 PC te hangen veronderstel ik dan toch? [emoji1]
            Vista kan denk ik wel met 6TB overweg, maar de controllers moet die 6TB ook kunnen aanspreken .
            Kan dus ook zijn dat de USB2SATA controller geen 6TB aankan
            Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
            Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
            Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

            Comment


            • #7
              Re: Netwerkschijf niet leesbaar

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Om aan die Windows 8 PC te hangen veronderstel ik dan toch? [emoji1]
              Neen, om aan die Vista PC te hangen. Ik ga er me vanavond eens meer mee bezighouden. Tomorrowland houd me wel wakker dit weekend, woon er niet zover af. Vind dat trouwens niet erg, iedereen moet zijn brood kunnen verdienen.

              M V G.

              Eugène.
              BD1766BE

              Comment


              • #8
                Re: Netwerkschijf niet leesbaar

                Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                Neen, om aan die Vista PC te hangen. Ik ga er me vanavond eens meer mee bezighouden. Tomorrowland houd me wel wakker dit weekend, woon er niet zover af. Vind dat trouwens niet erg, iedereen moet zijn brood kunnen verdienen.

                M V G.

                Eugène.
                OK,

                probleem is opgelost.

                De hardeschijf was intern aangesloten op een PIC sata kaart, dewelke niet meer te upgraden was. Heb nu de schijf van 6 terra aangesloten op de Sata connector van het moederbord, de driver geupdate en het werkt. Er hangt nu zelfs een schijf van 8 terra op die controller, ideaal om mijn backups te doen.

                Alvast bedankt voor het meedenken, heb hier ook deo plossing gemeld, zodat jullie eventueel bij dergelijk probleem ook al een mogelijke oplossing hebben.

                M V G.

                Eugène.
                BD1766BE

                Comment


                • #9
                  Re: Netwerkschijf niet leesbaar

                  Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                  OK,

                  probleem is opgelost.

                  De hardeschijf was intern aangesloten op een PIC sata kaart, dewelke niet meer te upgraden was.
                  Goed dat het opgelost is.
                  Ik veronderstel dat je PCI bedoelde?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment

                  Working...
                  X