Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelheid 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • snelheid 10D

    Ik heb gelezen dat een 300D 4 foto's na elkaar kan nemen aan 2,5 foto's per seconde. De D70 doet dat ongeveer gans de geheugenkaart vol als ik het goed heb, aan 3 foto's per seconde ... Nu mijn vraag: hoe zit het met de 10D ? Hoe snel is die ?

    PS. geblunderd vandaag ... had al een 300D in m'n handen gehad ... vandaag ook een D70 vastgehad ... die vond ik toch meer solide ... maar daarna een 10D in mijn pollen genomen ... amai ... toch nog een verschil ... 'k ga nie meer kunnen slapen ...
    www.dedycker.be

  • #2
    Hier vind je alle nodige info: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos10d/
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Het licht er natuurlijk aan hoe sterk je de Jpg maakt.
      Als je inpakt wordt de camera wat sneller...bestanden kleiner die weggeschreven worden.
      Als je het spul op RAW zet moet je camera wat harder denken.
      De CF kaart moet het ook toelaten.
      met 3 beelden per sec. kan je goed uit de voeten.
      Wat ga je er mee doen... Sport ?

      Originally posted by Enrique
      Ik heb gelezen dat een 300D 4 foto's na elkaar kan nemen aan 2,5 foto's per seconde. De D70 doet dat ongeveer gans de geheugenkaart vol als ik het goed heb, aan 3 foto's per seconde ... Nu mijn vraag: hoe zit het met de 10D ? Hoe snel is die ?

      PS. geblunderd vandaag ... had al een 300D in m'n handen gehad ... vandaag ook een D70 vastgehad ... die vond ik toch meer solide ... maar daarna een 10D in mijn pollen genomen ... amai ... toch nog een verschil ... 'k ga nie meer kunnen slapen ...

      Comment


      • #4
        Tot 9 fotos haalt de 10D 3 beelden per seconde, onafhankelijk van het formaat, wat erg belangrijk is bij RAW formaat.
        Na de eerste 9 fotos kunnen nog 5 fotos gemaakt worden aan een veel lager tempo.
        Na deze reeks van 14 fotos moet er telkens een beeld naar de CF kaart geschreven zijn voor een nieuwe foto mogelijk wordt. De CF schrijfsnelheid is volgens de huidige normen langzaam.

        Vraag: heb je de recente 10D prijzen op www.ac-foto.de bekeken ?

        Jan.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jan_10D

          Vraag: heb je de recente 10D prijzen op www.ac-foto.de bekeken ?
          Hallo,

          Woehaa ... 1299 pleuro voor een 10D ... willen zeker hun stock liquideren voordat de opvolger er is ...

          Groetjes.

          Comment


          • #6


            hier staat de test die JaJa of Erik ooit eens heeft gedaan met de 10D
            "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

            Comment


            • #7
              Originally posted by Froto
              Originally posted by Jan_10D

              Vraag: heb je de recente 10D prijzen op www.ac-foto.de bekeken ?
              Woehaa ... 1299 pleuro voor een 10D ... willen zeker hun stock liquideren voordat de opvolger er is ...
              Ik kan mij totaal vergissen maar ik bedoel inderdaad dat dit einde reeks prijzen (kunnen) zijn.
              De vorige 1D introductie prijs was 6000 euro. (vergelijk met 10D voor 2200 euro).
              In december 2003 kon je bij AC een 1D kopen voor 3000 euro.
              Twee maanden daarna : 1D Mark II.

              Jan.

              Comment


              • #8
                Iemand die een 1D wilt ruilen tegen een 10D met 28-135 zoom?

                Originally posted by Jan_10D
                Originally posted by Froto
                Originally posted by Jan_10D

                Vraag: heb je de recente 10D prijzen op www.ac-foto.de bekeken ?
                Woehaa ... 1299 pleuro voor een 10D ... willen zeker hun stock liquideren voordat de opvolger er is ...
                Ik kan mij totaal vergissen maar ik bedoel inderdaad dat dit einde reeks prijzen (kunnen) zijn.
                De vorige 1D introductie prijs was 6000 euro. (vergelijk met 10D voor 2200 euro).
                In december 2003 kon je bij AC een 1D kopen voor 3000 euro.
                Twee maanden daarna : 1D Mark II.

                Jan.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Froto
                  Originally posted by Jan_10D

                  Vraag: heb je de recente 10D prijzen op www.ac-foto.de bekeken ?
                  Hallo,

                  Woehaa ... 1299 pleuro voor een 10D ... willen zeker hun stock liquideren voordat de opvolger er is ...

                  Groetjes.
                  Daarnet een mailtje gestuurd naar Ingo van Top-Foto. Dit is z'n antwoord :

                  Ik heb net gebeld bij Canon. Volgens Canon zijn het "refurbished" (herstelde) cameras.
                  Het zou dus niet om nieuwe toestellen gaan ...

                  Greetz,

                  EBOS.
                  Don't dream your life, live your dream !
                  just some camera ...http://www.andries.net.tf

                  Comment

                  Working...
                  X