Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop foto openen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop foto openen

    Hoi
    Telkens als ik een foto open in Photoshop is deze kwa formaat wat aan de kleine kant.
    Hoe stel ik in dat deze groter zijn op mijn scherm in Photoshop ?
    Zal niet moeilijk zijn maar heb al wat geprobeerd maar niets.
    Het moet toch lukken om zelf de grootte van de afbeelding te bepalen bij het openen in Photoshop?
    Bedankt alvast
    Dave

  • #2
    Re: Photoshop foto openen

    Window bovenaan(naast help)drop down menu openen en dan navigator aanklikken.
    Dan zie je rechts een afbeelding in het klein met een schuifbalk in uw navigator.
    Daar kan je een geopende afbeelding groter en kleiner maken
    Als je resolutie wil veranderen ctrl+alt+i

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop foto openen

      Beste ok dat lukt maar nu wil ik dat hebben dat photoshop de ingestelde groote via de schuifbalk ook bewaard dat ik de volgende keer een andere foto open
      dat deze dan ook dezelfde grootte heeft hoe moet ik dit doen Sven V?

      Alvast Bedankt

      Dave

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop foto openen

        Photoshop opent de foto in functie van wat op je scherm past, met een maximale vergroting van 100%, en als dat niet kan in stappen die het beste resultaat geven: 66%, 50%, 33%, 25%,... (de stappen die je ook krijgt met ctrl + en -) Alle andere zoominstellingen geven een mogelijk fout beeld van het enidresultaat. ( Hoewel dat met recente PS versies verbeterd is sinds er wat antialiasing op zit).

        Daarbij ben ik zelf ook geen fan van de 33% stappen. iedereen die gewerkt heeft met (oudere versies van) photoshop aan webdesigns, waar pixelprecisie belangrijk is, zal wel weten wat ik bedoel (1px lijnen die verdwijnen,...) Dan blijven alleen 100%, 50%,25%,...over als echt bruikbaar.

        Afhankelijk van waar je mee bezig bent is dat meer of minder belangrijk, voor fotos is het verschil vaak kleiner.

        In ieder geval, dat is de reden waarom photoshop doet wat het doet, en waarom ik geen fan ben van andere dan die standaard zoomwaardes.

        De snelste manier om je foto vullend te krijgen is via ctrl+0.

        Als je wat googlet vind je ook wel scriptjes voor photoshop die dat automatisch voor je regelen als je dat toch zou willen doen.

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop foto openen

          Probeer eens het scrollwieltje in combinatie met de Alt toets.
          Werkt enkel als je afbeelding al geopend is natuurlijk.

          Groeten,
          Eric

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop foto openen

            Goh, sorry dat weet ik ook niet.
            En op google zoeken op photoshop aspect ratio kom ik altijd uit op het opslaan van bestanden, niet bij het openen

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop foto openen

              Sven,
              Probeer het volgende maar eens:
              How to make your photo open already 'Fit to Screen'
              en als video tutorial:
              Photoshop Action: Fit to Screen

              Kon het zelf niet uittesten, heb geen Photoshop waar ik nu ben.
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop foto openen

                Ik werk steeds op deze manier; druk eerst op het vergrootglas en dan op "in venster" ; dan gaan je volgende fotos ook op deze grootte open;
                NIKON D7100 Nikkor 17-55 / 50-1.8 /Sigma 50-150/Sigma 105 macro

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop foto openen

                  Wat misschien nog niet iedereen weet als je met een laptop Photoshop en/of Lightroom werkt is dat je op het touchpad eenvoudig de foto's kunt vergroten en verkleinen met een paar vingerbewegingen zoals je dat op een Smartphone doet.
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photoshop foto openen

                    klik ook op in venster.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment

                    Working...
                    X