Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

toch nog een poging+update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • toch nog een poging+update

    DSC_7977bd by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    update : rekening gehouden met jullie terechte opmerkingen ....beetje properder gekloond....en de vogel iets meer ruimte gegegen + vogel iets gedraaid...thx voor jullie opmerkingen...

    DSC_7977up by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    Last edited by freddy69; 18 juli 2015, 23:29. Reden: draaiing + cloning
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: toch nog een poging

    Mocht van mij iets ruimer in beeld. De lichte groen partij linksboven lijkt me ook onzorgvuldig gekloon te zijn. Is storend in het totaal beeld. Verscherping lijkt me ook op het randje. Heb je veel moeten croppen?
    Gr David

    Comment


    • #3
      Re: toch nog een poging

      Vinkje staat er op zich goed op in een mooie setting. Ik zou wel proberen de hooglichten hier wat te temperen. (belichting komt een beetje hard over). Nog een vraagje: heb je in de linkerbovenhoek geprobeerd iets weg te clonen (overgang van donkergroen naar lichtgroen is precies nogal abrupt)? Als ik het hier mis heb, sorry dan daarvoor!
      Grt. Jef

      Comment


      • #4
        Re: toch nog een poging

        Scherpte van jouw body/lens is prima. Het enige wat ik zou doen is de foto verdraaien naar links zodat die meer rechtop staat.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: toch nog een poging

          Verscherping is er inderdaad wat over zoals David schrijft en ook redelijk grof uitgevoerd
          Bij je update is er nog heel wat fout cloonwerk te zien aan de stuit van de staart en vleugeltippen

          Maar eerlijk gezegd snap ik niet waarom men een achtergrond van kleur zou veranderen, de originele achtergrond oogt beter en daar heb je tenminste wat meer nuances in de groene kleur
          Enkel die linkerhoek bovenaan was wat te opvallend bewerkt.

          Zelf verander ik nooit een achtergrond van kleur, iets wegclonen uiteraard wel.
          Is het niet goed, probeer het dan gewoon opnieuw op een natuurlijke manier Freddy

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: toch nog een poging+update

            Bij je update is er nog heel wat fout cloonwerk te zien aan de stuit van de staart en vleugeltippen
            Sorry sieg maar ik zie geen of weinig verschil op dat punt toz van het originele...zelfs integendeel want het originele zit nog een wit streepke boven de achterste vleugeltip..(wat niet wegneemt dat ik het appricieer wat je opmerkt) en ik was nog vergeten op david zijn reactie te reageren is praktisch geen crop....enkel wat randen weg..
            Last edited by freddy69; 19 juli 2015, 01:00.
            https://fredor2.wixsite.com/my-site

            Comment


            • #7
              Re: toch nog een poging+update

              Update ziet er al veel beter uit, scherpte zit goed
              Compo ook dik ok
              Of het cloonwerk is weet ik niet, maar zoals Sieg aangeeft is er aan de vleugeltippen een donker streep te zien.
              Voor de rest een prima plaatje.

              Groeten,
              Raf
              Instagram

              Comment

              Working...
              X