Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weet iemand raad ivm statief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weet iemand raad ivm statief?

    Normalieter vertrek ik binnenkort voor een drietal weken op reis.
    Graag had ik een statief meegenomen voor mijn D70 (avond-, nacht- en/of panoramaopnames) maar ik zie op tegen het zware gesleur.
    Mijn vraagje : Wat is een handig toestel (lichtgewicht, niet te groot in omvang wanneer niet-uitgetrokken, stabiel en toch voldoende hoog om niet steeds gebukt te moeten staan, wegens mijn grootte 1.85m).
    Eventueel waar te koop in Belgisch Limburg.
    Dank voor eventuele reacties.

  • #2
    Een monopod lijkt mij het beste, maar niet eender dewelke ...
    Zie hier voor info
    Deze kan je ook hier via mail bestellen zelfs al staat die niet tussen de lijst
    Mvg,
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Ga je het statief ook effectief gebruiken als statief, maw om de camera "overeind" te houden zonder verdere ondersteuning (en foto's te trekken met remote of timer), of dient het enkel om in tele stand een "vastere hand" te bekomen terwijl je de camera vasthoud?

      Indien geval 2, neem dan een monopod. De Manfrotto 449 is een carbon monopod die slechts 500 gram weegt, en tot 1m80 kan uitgeschoven worden. te koop voor ongeveer 150€

      Lichter ga je wss niet vinden, en tripods zijn altijd een stuk zwaarder (ze hebben dan ook 3 poten ipv 1...)
      Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

      Comment


      • #4
        Hey,

        Ik heb zelf een Velbon CX 640 en ben er reuze tevreden van! Het is geen zwaar statief, maar zou het niet aanreden om er dagtochten mee te doen, voor enkele uurtjes gaat het. Het is tevens een statief dat uitgetrokken met mijn D70 groter is als mezelf (1.95m) en dat alles voor 80 euro!!! Waarschijnlijk kan je het nieuw vinden voor 60 euro of mss 2de hands

        Groeten en veel plezier op vakantie

        Sven

        Comment


        • #5
          Bedankt voor de info.

          Groeten.

          Comment

          Working...
          X