Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet Digital receiver Loader.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet Digital receiver Loader.....

    is al sinds 12h30 hier software update aan het doen.
    1/3 en op het einde van elke upgrade krijg ik een error storage write error DNL15.
    Het uur voor een upgrade is ook slecht gekozen vind ik.
    Nu zitten ze al aan de derde poging die upgrade correct te laden en weer eenzelfde error.
    Nu stoppen ze ermee en krijg op het scherm dat ik gaan signaal ontvang.

    En daar gaan we, ze proberen het voor de vierde keer. Astemblief zeg!


    EDIT: Gebeld naar Telenet en de pas nieuwe digicorder moet gewisseld worden tegen een nieuwe.
    Last edited by Red Falcon; 15 juli 2015, 12:53. Reden: EDIT
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Telenet Digital receiver Loader.....

    Hallo LG,

    Hier van hetzelfde ...
    De digirecorder in een eindeloze lus van upgrade en mislukking.
    Net een nieuwe gaan halen en die is nu aan het updaten. Ben benieuwd ...

    update: na veel wachten en prutsen is toch alles (blijkbaar) weer in orde met de nieuwe digirecorder.

    Jaja
    Last edited by jaja; 15 juli 2015, 16:21.
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Telenet Digital receiver Loader.....

      Is toch belacjelijk dat Telenet dat niet zelf kn doen voor ae die leveren.

      Ik zou het echt noet leuk vinden ams een pas opgehaalde digicorder direct weer omgewisseld moet worden.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet Digital receiver Loader.....

        Hallo,

        Mijn digirecorder bleek op één of andere manier stuk te zijn waardoor de update niet mogelijk was ...

        Jaja

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Is toch belacjelijk dat Telenet dat niet zelf kn doen voor ae die leveren.

        Ik zou het echt noet leuk vinden ams een pas opgehaalde digicorder direct weer omgewisseld moet worden.
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Telenet Digital receiver Loader.....

          Hier na het installeren van de nieuwe digicorder ging alles zonder enige hapering.
          De upgrade heeft zich zonder enig probleem geïnstalleerd, maar het was wel traag.
          Tommie1, Telenet kan daar toch niks aan doen dat sommige van hun nieuwe digicorders die upgrade niet aankunnen.
          Wel vond ik het moment waarop ze die upgrade deden wel erg slecht gekozen.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Telenet Digital receiver Loader.....

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Is toch belacjelijk dat Telenet dat niet zelf kn doen voor ae die leveren.
            Dat is toch met de meeste toestellen zo als je die koopt?
            Elke nieuwe PC heeft bijna direct een update nodig, bijna elke TV, tablet, smartphone, ... er is wel altijd iets.
            Kunnen ze dat doen?
            Ja, maar dat kost werkuren, tijd en geduld.
            De mensen willen meestal zo snel mogelijk binnen en buiten in de winkels en zo is dat ook bij Telenet.
            Die toestellen zijn gemaakt met de meest recente software, maar voor ze bij de klant geraken is er 9/10 al een nieuwere versie.

            Ik zou het echt noet leuk vinden ams een pas opgehaalde digicorder direct weer omgewisseld moet worden.
            Nog nooit iets gekocht dat DOA was of waar iets aan scheelde?
            Bij mij is dat alvast bij het meeste dat ik koop ... ik moet bijna altijd terug naar de winkel voor een of ander.
            Dat is zo met een auto, motor, fiets, lamp, radio, Dremel, TV, DVD-speler, sleutel, ... zelfs met de beste of duurste merken.
            In meer dan 50% van de gevallen heb ik prijs.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Telenet Digital receiver Loader.....

              Een bevriend zakenman kan zich daar aan ergeren tot en met.
              "voor alles moet ik twee keer lopen!!" (en een paar goei vloekwoorden erbij )

              Vroeger kocht je iets en dat kon nog dienen voor de kleinkinderen.

              Vandaag kopen we iets en het is al stuk als het uit de doos komt of het zal niet lang duren.

              Ik vrees dat dat een beetje het gevolg is van ons consumptiegedrag. Steeds nieuwer willen...
              En fabrikanten die geen tijd meer hebben om nog iets door te ontwikkelen.

              Zo zie ik binnen de informatica dat de gemiddelde looptijd van productie van een bepaald type / model computer nog 1 jaar is.
              Ook voor televisie. Koop nu iets en volgend jaar bestaat het model al niet meer.

              Nogtans bestaat er een systeem om dergeljike updates goed in de hand te houden en dat noemen ze release management binnen ITIL dat hand in hand gaat met change management.

              In principe, als Telenet deze methodiek zou gebruiken dan kan men eigenlijk al voorspellen welke toestellen de update niet gaan overleven.
              Men zou je dan kunnen inlichten of de update daar niet op uitrollen.

              Maar ja... dan moet je toch naar de winkel achter een nieuw kastje dat het wel kan.
              En ik denk dat ze dan ook rekenen van... laat ze maar lopen, wij gaan er geen kosten aan maken om ze te verwittigen.

              Comment


              • #8
                Re: Telenet Digital receiver Loader.....

                Gisteren was de upgrade volledig gelukt bij de eerste poging met de nieuwe decoder.
                Deze middag zetten we de boel weer op en wat gebeurd er........................ juist weer een kleine maar een korte upgrade.
                Tot nu toe nog niet ontdekt wat die upgrade precies inhoudt.
                Zou iets te maken moeten hebben van opnemen op de HDD (of zit er in de nieuwe een SSD? LOL).
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet Digital receiver Loader.....

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  In principe, als Telenet deze methodiek zou gebruiken dan kan men eigenlijk al voorspellen welke toestellen de update niet gaan overleven.
                  Men zou je dan kunnen inlichten of de update daar niet op uitrollen.
                  Maar de meeste problemen waar we het hier over hebben (Telenet) zijn gebaseerd op toestellen met een defect/mankement ... niet dat heel de reeks van hetzelfde type hetzelfde probleem vertoont.
                  Want anders zitten ze met een zaak voor Problem Management.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet Digital receiver Loader.....

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Dat is toch met de meeste toestellen zo als je die koopt?
                    Elke nieuwe PC heeft bijna direct een update nodig, bijna elke TV, tablet, smartphone, ... er is wel altijd iets.
                    Kunnen ze dat doen?
                    Ja, maar dat kost werkuren, tijd en geduld.
                    De mensen willen meestal zo snel mogelijk binnen en buiten in de winkels en zo is dat ook bij Telenet.
                    Die toestellen zijn gemaakt met de meest recente software, maar voor ze bij de klant geraken is er 9/10 al een nieuwere versie.

                    Nog nooit iets gekocht dat DOA was of waar iets aan scheelde?
                    Bij mij is dat alvast bij het meeste dat ik koop ... ik moet bijna altijd terug naar de winkel voor een of ander.
                    Dat is zo met een auto, motor, fiets, lamp, radio, Dremel, TV, DVD-speler, sleutel, ... zelfs met de beste of duurste merken.
                    In meer dan 50% van de gevallen heb ik prijs.
                    50% DOA???

                    Dat kan je niet menen....
                    Ik ben nog ooit quality manager geweest. DOA werd bij ons geteld in PPM.
                    Toen zaten we tegen de 100, vandaag onder de 10.
                    50% is 500.000 PPM.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet Digital receiver Loader.....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      50% DOA???

                      Dat kan je niet menen....
                      Ik ben nog ooit quality manager geweest. DOA werd bij ons geteld in PPM.
                      Toen zaten we tegen de 100, vandaag onder de 10.
                      50% is 500.000 PPM.
                      Ik zeg niet dat 50% van al de fabricatie DOA is, ik haal aan dat 50% van wat "ik" durf kopen een of ander probleem heeft.
                      Ofwel DOA, ofwel beschadigd, ofwel ontbrekende onderdelen ... er is wel bijna altijd iets waarvoor ik terug moet.
                      Als voorbeeld:
                      Vorige wagen: defecte radio
                      Huidige wagen: niet aangesloten parkeersensor
                      Motor: defecte luchtklep
                      Dremel: DOA
                      Vorige heggenschaar: DOA
                      Houten latjes voor afsluiting: een derde kromme latten
                      Scherm: verkeerde voedingskabel
                      TV: 5 hotpixels
                      BD speler: DOA
                      LED plafondlicht: DOA
                      Tuinstoelen: gebroken latjes
                      Terrasverwarmer: ontbrekende onderdelen
                      Bergkast in kit: foutieve onderdelen
                      Telenet modem: verkeerd serienummer
                      BluRay film: onleesbaar
                      Dubbel van sleutel: past niet
                      Zetels: één te korte poot
                      WiFi router: DOA
                      Verzekeringscontracten: foutieve chassisnummers

                      En af en toe eens iets goed ... dat werkt dan wel heel goed.

                      Pechvogel?
                      Mijn moeder heeft altijd geluk ... te veel stukken geleverd, hoger model in gekochte verpakking, ...
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet Digital receiver Loader.....

                        Verseg: het lijkt me idd dat het leven je niet meezit.
                        Ik zou emigreren naar ergens waar geen technologie voor handen is.
                        Het enige dat je dan nog kan tegenkomen is een beer in je hut

                        Maar je hebt gelijk, is voor Problem Management. De vraag is of daar wel iemand op die post zit bij Telenet Ik denk dat het een lege stoel is HAHAHAHA.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet Digital receiver Loader.....

                          Sinds de nieuwe digicorder en de "upgrade" start dat rotding als volgt op:

                          1. Start op van de laatste zender dat je bekeken had, normaal dus.
                          2. Na enkele seconden verschijnt er een zwart scherm zonder klank en op de Digicorder kan ik 'test' aflezen gevold door nog twee keer twee letters, geen idee wat die betekenen.
                          3; Nu heb ik eindelijk (voorlopig) beeld.
                          4. na +/- 1minuutje verschijnt dat geel cirkeltje voor TXT maar er verschijnt geen tekst en het verdwijnt dan ook na een poosje.
                          5. Kort nadat dat geel cirkeltje verdwenen is krijg ik voor een paar seconden een zwart beeld zonder klank.
                          6. Eindelijk lijkt nu alles normaal.

                          Wat bij Telenet als normaal bestempeld word zeker?
                          Dat zal maandag weer een telefoontje zijn en elfendertig keer het probleem uitleggen zijn.
                          Deze keer mogen ze mij wel een compensatie geven.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet Digital receiver Loader.....

                            LG,

                            Hier is dat ook het geval geweest, maar slechts één maal na de update van de software. Wel een paar keer het gele draaiende cirkeltje gehad in het begin maar nu ziet het er naar uit dzt alles ok is met de nieuwe digirecorder.

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet Digital receiver Loader.....

                              De digicorder eens stroomloos gezet gedurende een halve minuut en dan weer jus gegeven.
                              Alles ging zonder haperen en dus dacht ik ervan re zijn maar noppes.
                              Vandaag opgestaan en niks te zien op het display van de digicorder.
                              Tv opgezet en digicorder op gezet en wee dat gezever.
                              Dat is morgen als ik ergens een gaatje vind weer een belleke naar Telenet en dat zal nu zeker gecompenseerd moeten worden.
                              Ik weet nog kort voordat Theo stierf dat hij ook met zijn internet verbinding in de sh!t heeft gezeten en dat hij een mooie compensatie heeft gekregen toen.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X