Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thailand - batterij opladen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thailand - batterij opladen.

    Weet iemand toevallig of ik met mijn reguliere batterijoplader van mijn Nikon D7000 in Thailand kan opladen?!

  • #2
    Re: Thailand - batterij opladen.

    Oorspronkelijk geplaatst door skywalker Bekijk bericht
    Weet iemand toevallig of ik met mijn reguliere batterijoplader van mijn Nikon D7000 in Thailand kan opladen?!
    Ik heb horen zeggen dat ze daar al elektriciteit hebben (geruchten)
    Geen idee welke stopcontacten ze hebben maar tegenwoordig werken laders wereldwijd (100-260V 50-60Hz). Met de juiste (verloop)stekker geen probleem dus.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Thailand - batterij opladen.

      Yep, een setje reis(verloop)stekkers die 'niks' kosten kopen, en je kan overal ter wereld opladen.
      bvb deze
      Exin Reisstekker - 4-delig. 1: Italie, Griekenland, Frankrijk, Spanje en diverse andere zuideuropese landen. Max.2500W2: VS, Midden en Zuid Amerika,...

      maar je kan dit in elke doe het zelf zaak verkrijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Thailand - batterij opladen.

        Het stopcontact heeft (dacht ik) drie gaatjes. Derde zal de aarding zijn zekers?
        Zolang je gewone, platte stekkers hebt zonder aarding, kan je die gewoon gebruiken.
        Maar meestal zeul je toch geen toestellen mee met een geaarde (ronde) stekker.
        Bij twijfel koop je ter plekke gewoon een verloopstekker.

        Comment


        • #5
          Re: Thailand - batterij opladen.

          OK thanks mensen!

          Comment


          • #6
            Re: Thailand - batterij opladen.

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Ik heb horen zeggen dat ze daar al elektriciteit hebben (geruchten)
            Geen idee welke stopcontacten ze hebben maar tegenwoordig werken laders wereldwijd (100-260V 50-60Hz). Met de juiste (verloop)stekker geen probleem dus.
            In die landen durft de electriciteit nogal eens uitvallen (brown out). In dat geval best je lader uit het stopcontact trekken en pas terug insteken wanneer er terug electriciteit is. De meeste apparaten gaan daar kapot op het moment de er terug electriciteit op het net komt.

            Comment


            • #7
              Re: Thailand - batterij opladen.

              Voor een lijst met stopcontact types, spanning e.d. kijk hier.

              A/B/C/O zijn de types voor Thailand.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Thailand - batterij opladen.

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Voor een lijst met stopcontact types, spanning e.d. kijk hier.

                A/B/C/O zijn de types voor Thailand.
                Interessante lijst, maar ik begrijp niet dat iemand die naar het buitenland reist, en vooral buiten Europa, niet eens zo'n goedkoop reissetje bij heeft .
                Je moet maar gewoon de mini-plas oversteken naar Engeland of Ierland en je hebt het reeds nodig. Ook op Cyprus , Malta, toch redelijk populaire reisbestemmingen heb je het nodig.

                Comment


                • #9
                  Re: Thailand - batterij opladen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Interessante lijst, maar ik begrijp niet dat iemand die naar het buitenland reist, en vooral buiten Europa, niet eens zo'n goedkoop reissetje bij heeft .
                  Je moet maar gewoon de mini-plas oversteken naar Engeland of Ierland en je hebt het reeds nodig. Ook op Cyprus , Malta, toch redelijk populaire reisbestemmingen heb je het nodig.
                  Is inderdaad correct, maar ik heb ook al ondervonden dat bijvoorbeeld in de 3-plug (Engelse plugs) wat lokale varianten wereldwijd zijn.
                  Mijn universeel stekkersetje kon ik bijvoorbeeld niet altijd gebruiken in Zuid-Afrika of Namibië.
                  Probleem snel opgelost om er eentje te halen in een lokale supermarkt.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Thailand - batterij opladen.

                    Nooit problemen gehad in Thailand. De meeste stopcontacten zijn zo gemaakt dat je er , de Engelse en onze stekkers kan gebruiken in het zelfde stopcontact!!
                    Zo objectief als mijn objectieven.....
                    bd 616 be MVG Jan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Thailand - batterij opladen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door je-es Bekijk bericht
                      Nooit problemen gehad in Thailand. De meeste stopcontacten zijn zo gemaakt dat je er , de Engelse en onze stekkers kan gebruiken in het zelfde stopcontact!!


                      Klopt, maar het duurt wel iets langer dat de batterijen volledig zijn opgeladen.

                      Verder verloopt alles ginder zoals hier, maar trager.
                      Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                      Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                      BD0460BE

                      Comment

                      Working...
                      X