Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine plevier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleine plevier

    .


    Bedankt alvast voor het kijken (liefst op zwarte achtergrond).




    Reacties worden op prijs gesteld.


    Met vriendelijke groeten,

    Spikkesenior
    nikon coolpix s9100

  • #2
    Re: Kleine plevier

    Plevier staat er mooi op in zijn natuurlijke omgeving. De afwerking van een foto is natuurlijk persoonlijk, maar ik zou dit plaatje iets warmer afwerken = hooglichten wat temperen en een beetje meer contrast geven. Ook zou ik nog een beetje naverscherpen. Is dit een redelijke crop?
    Grt. Jef

    Comment


    • #3
      Re: Kleine plevier

      hoi spike...ik zou denken dat je deze foto genomen hebt aan de kleen meulen in lummen omdat de modder waar deze pleviers door ploeteren daar ook zo aanwezig is en hierdoor en zeker in de namiddag deze vogels niet zo gemakkelijk mooi te fotograveren zijn omwille van het tegenlicht en die oplichtende modder (weerkaatsing) meen ook een mistige zweem over
      je foto te zien ?
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Kleine plevier

        Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
        hoi spike...ik zou denken dat je deze foto genomen hebt aan de kleen meulen in lummen omdat de modder waar deze pleviers door ploeteren daar ook zo aanwezig is en hierdoor en zeker in de namiddag deze vogels niet zo gemakkelijk mooi te fotograveren zijn omwille van het tegenlicht en die oplichtende modder (weerkaatsing) meen ook een mistige zweem over
        je foto te zien ?
        foto is niet gemaakt in België, maar in Zeeland
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Kleine plevier

          Een Plevier kunnen fotograferen is al goed, maar in de nabewerking is toch nog wat werk aan.
          De gekozen uitsnede werkt hier niet zo goed, bovenste gedeelte voegt niks toe aan de foto ( naar 3x2 gaan )
          Foto mist toch wat levendigheid en pit, is een beetje grijs / grauw nu.
          Indien mogelijk kan het standpunt nog iets lager, komt je foto ten goede.

          "Reacties worden op prijs gesteld.." ... Misschien ook eens reageren op andermans foto...

          Groeten,
          Raf
          Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Kleine plevier

            Toch duidelijk iets mis in de bewerking Eddy
            Voor de rest volg ik Raf hierboven wel

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Kleine plevier

              zeer weinig scherpte en detail, eerder iets voor in fotobeoordeling ipv showcase
              Mijn website: http://www.michelpyck.be

              Comment


              • #8
                Re: Kleine plevier

                Lijkt meer op een schilderij dan een foto. Toch maar eens het origineel naast plaatsen. Als je zoveel moet bewerken om er nog iets van te maken kan je beter een tweede poging proberen. Wel leuke soort die klein plevieren.
                Gr David

                Comment

                Working...
                X