Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computer warmte probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Computer warmte probleem

    Sinds ik windows 10 preview heb geïnstalleerd loopt mijn laptop altijd warm en de ventilator staat bijna altijd aan.
    mijn pc zegt dat die geen CPU verbruikt en met het programma speedfan merk ik dat die rond de 65-75°C draait.
    ook als ik photoshop nu gebruik, flikkert mijn scherm soms.

    ik heb mijn laptop op fouten laten controleren (memory), en die vind ook niets.
    Ook heb ik de laatste drivers voor mijn nvidea kaart...

    wat zou ik hier kunnen aan doen?
    bedankt!

  • #2
    Re: Computer warmte probleem

    Eens grondig controleren op stofophoping.
    Durf je die niet zelf uit elkaar nemen, laat het dan doen bij de winkelier waar je die laptop kocht of door een persoon die ermee vertrouwd is.
    In geen geval met perslucht erin blazen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Computer warmte probleem

      Welk OS stond er voordien op en wat zijn de specs van je pc?

      Met win10 is er nog geen ervaring, enkel wat betatesting dat hier best wel goed loopt in VM maar ik heb dan ook een behoorlijk krachtige pc

      Mijn vermoeden is wel dat win10 zeer sterk zal leunen op de directx engine, maar dat is eigenlijk al het geval sinds de introductie van vista.
      Vroeger (onder XP en ervoor) draaide alles onder winapi voor de grafische vormgeving. Maar sinds vista is men stillekes WPF beginnen gebruiken.
      Ik neem aan dat WPF nu de norm is. Veel draaien ze nu ook in CLR (een soort engine om code in te draaien daar waar het vroeger eerder native code was)
      Als je dan een grafische kaart hebt dat directx aankan is er weinig probleem maar indien je dat niet hebt moet je cpu alles gaan renderen en dat kan best wat cpu gebruiken.
      Daarbij genomen de CLR en je kan de belasting verklaren.

      Zoals gezegd heb ik nog niet veel ervaring met win10 maar ik vermoed dat je grafische effecten zal kunnen uitschakelen net zoals dat vroeger mogelijk was in vorige versies van windows.
      Dat zou de cpu belasting toch ernstig moeten doen dalen. (schaduwen, menueffecten, ...) zet die rommel af je hebt het toch niet nodig
      En kijk eens wat dat geeft.

      Comment


      • #4
        Re: Computer warmte probleem

        Met de stofzuiger eens over de ventilatieopeningen gaan.

        Comment


        • #5
          Re: Computer warmte probleem

          Wel oppassen daarmee want dan gaat je ventilator ZEER snel draaien. Normaal (desktop) hou je je ventilator vast als je stofzuigt.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Computer warmte probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Eens grondig controleren op stofophoping.
            Durf je die niet zelf uit elkaar nemen, laat het dan doen bij de winkelier waar je die laptop kocht of door een persoon die ermee vertrouwd is.
            In geen geval met perslucht erin blazen.
            Ik durf alles aan ^^ behalve mijn camera sensor
            ik zal eens stof afdoen

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Welk OS stond er voordien op en wat zijn de specs van je pc?

            Met win10 is er nog geen ervaring, enkel wat betatesting dat hier best wel goed loopt in VM maar ik heb dan ook een behoorlijk krachtige pc

            Mijn vermoeden is wel dat win10 zeer sterk zal leunen op de directx engine, maar dat is eigenlijk al het geval sinds de introductie van vista.
            Vroeger (onder XP en ervoor) draaide alles onder winapi voor de grafische vormgeving. Maar sinds vista is men stillekes WPF beginnen gebruiken.
            Ik neem aan dat WPF nu de norm is. Veel draaien ze nu ook in CLR (een soort engine om code in te draaien daar waar het vroeger eerder native code was)
            Als je dan een grafische kaart hebt dat directx aankan is er weinig probleem maar indien je dat niet hebt moet je cpu alles gaan renderen en dat kan best wat cpu gebruiken.
            Daarbij genomen de CLR en je kan de belasting verklaren.

            Zoals gezegd heb ik nog niet veel ervaring met win10 maar ik vermoed dat je grafische effecten zal kunnen uitschakelen net zoals dat vroeger mogelijk was in vorige versies van windows.
            Dat zou de cpu belasting toch ernstig moeten doen dalen. (schaduwen, menueffecten, ...) zet die rommel af je hebt het toch niet nodig
            En kijk eens wat dat geeft.
            Ik had geen enkel probleem op windows 7, en deze laptop had ik aangekocht als een gaming laptop een paar jaar geleden. ik heb een intel core i7 2.2ghz en Geforece GT 555M grafische kaart (samen met een intel HD graphics 3000). Dus ik denk dat hier niet echt het probleem zit.
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Met de stofzuiger eens over de ventilatieopeningen gaan.
            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Wel oppassen daarmee want dan gaat je ventilator ZEER snel draaien. Normaal (desktop) hou je je ventilator vast als je stofzuigt.
            eens proberen dus , maar best als de laptop af staat veronderstel ik?

            Comment


            • #7
              Re: Computer warmte probleem

              Zou ook kunnen dat de drivers voor het moederbord (nog) niet compatibel zijn met W10. Maar het is wel vreemd dat en je ventilator volop draait en je temperatuur zo hoog is.

              Comment


              • #8
                Re: Computer warmte probleem

                Eens het stof afgedaan, amai wat een hoop, echt een dikke laag tussen mijn ventilator en de openingen!
                temperatuur is zo'n 10°C gemiddeld gezakt (rond de 55-64 nu).
                Maar plots steeg die weer naar 70, en ik merkte een groter CPU gebruik op, die ik vooraf nog niet gezien had.

                bij task manager zag ik dat het 'backgroundtaskhost.exe' zou zijn. ik heb hier bij op 'end task' gedrukt, en hij koelde weer af. maar zal die na een heropstart weer zelf starten?
                na wat zoekwerk merk ik op dat dat programma voor wel eens meer problemen zorgt. en zomaar plots opstart (soms wel, soms niet), maar wat is dit precies, wat doet het? ik merk geen verschil nu het afstaat.
                iemand een idee?

                Comment


                • #9
                  Re: Computer warmte probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
                  eens proberen dus , maar best als de laptop af staat veronderstel ik?
                  Ja, vanzeneigens zeg.

                  En wat ook zou kunnen helpen is DIT.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Computer warmte probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
                    bij task manager zag ik dat het 'backgroundtaskhost.exe' zou zijn. ik heb hier bij op 'end task' gedrukt, en hij koelde weer af. maar zal die na een heropstart weer zelf starten?
                    na wat zoekwerk merk ik op dat dat programma voor wel eens meer problemen zorgt. en zomaar plots opstart (soms wel, soms niet), maar wat is dit precies, wat doet het? ik merk geen verschil nu het afstaat.
                    iemand een idee?
                    Hier eens je licht opsteken misschien.

                    BackgroundTaskHost.exe problemen includeren hoog CPU-gebruik, toepassingsfouten, en mogelijke virusinfectie. Hier is de top vijf van de meest voorkomende BackgroundTaskHost.exe problemen en hoe ze te repareren…

                    Comment


                    • #11
                      Re: Computer warmte probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      Ja, vanzeneigens zeg.

                      En wat ook zou kunnen helpen is DIT.
                      Ja, die dingen ken ik wel, en vroeger ook gehad met een oudere laptop, 2x kapot en moeten retouren, gelukkig garantie, 3de keer kapot net buiten de garantie. ik pas hier nog even voor

                      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                      Hier eens je licht opsteken misschien.

                      http://www.solvusoft.com/nl/files/fo...dtaskhost-exe/
                      die had ik al gelezen, maar helpt niet veel :/. toch bedankt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Computer warmte probleem

                        Heb al een tijdje hetzelfde probleem; hoge temperatuur en de processor aan 100%. Ik draai nog Windows 7 op een laptop van HP. Eigenaardig is dat de pc dat niet altijd doet. Nu bvb 54 ramgebruuk 58° wat alles aanvaardbaar is. De moment dat het probleem zich voor doet is het onmogelijk om met de HP te werken. Ik heb ooit geleerd dat een fout een fout is als je ze kan uitlokken en herhaalbaar is. Mijn oplossing ? Geduld en wachten tot ik mag werken met aanvaardbare waarden, te zien in de oude commando control alt delete. Ook ik hoop op hints om uit te proberen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Computer warmte probleem

                          Ik weet niet of dit kan in de bios van een laptop, maar in de bios van een desktop kan je de maximum temperatuur instellen en kan je (in sommige bios ook het toerental van de koeler instellen.
                          Naargelang de CPU/GPU warmer wordt gaat de ventilator sneller draaien.
                          Maar eigenlijk maken ze de CPU en de GPU zo krachtig dat ze deze niet voldoende kunnen koelen meet een zo'n kleine ventilator en de heatpipes.
                          Ik zou toch maar eerst eens de netheid binnenin nazien en die dingen die vroeger zo snel kapot gingen zijn ondertussen ook stukken beter geworden met een ventilator die heel stil is.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Computer warmte probleem

                            Met de nieuwste update (volledige versie windows 10), heb ik eens mijn pc gereset en volledig opnieuw geïnstalleerd, stuken beter!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Computer warmte probleem

                              Heb vroeger ook zo eens een prob gehad, maar dan op de desktop. Gewoon nieuwe koelpasta op de proccessor moet doen en het was opgelost.

                              Comment

                              Working...
                              X