Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's verplaatsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's verplaatsen

    Vroeger kon ik met mijn oude XP, foto's in mijn afbeeldingen , binnen dezelfde map van plaats verslepen, die bleven er staan op hun nieuwe plaats als je ze allemaal een nieuwe naam met nr. gaf, en dan sorteren op naam en alles was verplaatst.
    Nu met mijn nieuwe Windows 8.1 kan je ze zelfs niet verslepen, ze springen terug. Dat kan vooral van belang zijn bij foto's van verschillende toestellen, in een map, die kruipen soms allemaal door elkaar van volgorde. Het lukt niet om op sorteren, ze te ordenen.
    Weet iemand hoe dat wel kan?

  • #2
    Re: Foto's verplaatsen

    Vroeger kon je inderdaad de foto's op een andere plaats slepen, en daarna een nieuwe naam geven.
    Als ik nu twee camera's gebruik (op een evenement bijvoorbeeld omdat ik dan geen lenzen moet wisselen), dan zet ik de foto's van beide camera's in één map, sorteer ze op "genomen op", als ik ze daarna een andere naam geef (allemaal tegelijk selecteren), dan blijven ze netjes in de juiste volgorde staan.

    Zorg er wel voor de tijd op beide camera's zo correct mogelijk ingesteld is, dan staan ze achteraf ook zeker in de juiste volgorde.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Foto's verplaatsen

      Ja dat kan , maar je zit wel met een probleem als je foto's van iemand anders er tussen wil,(en dat is nu het probleem) sommigen zetten zelfs niet eens datum juist op hun toestel.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's verplaatsen

        Een snelle google levert het volgende avontuur op:

        Op zich doet die batch file niets meer dan een een aantal registersleutels aanpassen maar te gebruiken op eigen risico.

        Anders kijk je best uit naar een of ander tooltje als irfanview om dit te doen.

        Comment

        Working...
        X