Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips gevraagd: babyfoto voor geboortekaartje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips gevraagd: babyfoto voor geboortekaartje

    Mijn broer en zijn vriendin hebben mij gevraagd om een foto te maken van hun baby voor het geboortekaartje.
    Het zou dus snel na de bevalling moeten gebeuren, eind augustus of begin september.
    Welke technische tips kunnen jullie mij geven? Ik heb op internet al gezocht, maar daar vind ik veel tegenstrijdige tips (niet flitsen vs. flitsen via plafond, zijlicht of niet,...).

    Ik neem aan dat mijn 60 mm-macrolens wel geschikt zal zijn voor dit soort foto's. Die lens is lichtsterk en geeft een zachte bokeh.
    Ik hou wel van zacht licht voor babyfoto's, dus is flitsen geen optie. Een statief heb ik, dus een lange sluitertijd is mogelijk.

    Hebben jullie verder nog technische tips? Is zijlicht het beste? Wat is een mooie achtergrond?

  • #2
    Re: Tips gevraagd: babyfoto voor geboortekaartje

    Als die baby niet beweegt zal je een lange sluitertijd kunnen gebruiken.
    Licht een ziekenhuis is meestal niet zo geweldig. Vaak mixed raam en lamplicht.
    Zou voorstellen dicht bij het raam met raamlicht te werken, liefst diffuus en eventueel in te vullen met reflector.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Tips gevraagd: babyfoto voor geboortekaartje

      Ik heb onlangs bij vrienden (wel thuis, maar het maakt in dit geval geen verschil) ook een mini babyshoot gedaan. Voor mij ook de eerste keer.
      Ik was begonnen met een flitser op de plafond, maar merkte toch snel dat dit niet echt ideaal was.
      Gelukkig had ik mijn statiefke + witte paraplu mee en vanaf dan alles met mijn 50mm f/1.8 en off camera flash (manuele stand, geen TTL) door paraplu. Manueel werken en alles regelen vanaf camera (sluiter, diafragma). Ik heb de sluiter altijd op 1/160s laten staan, maar bij dergelijke baby's kan je gerust trager gaan. Voor de rest spelen met je diafragma om het flitslicht te regelen.

      Je bent er al bij al snel mee weg, maar eerst thuis eens oefenen.
      Mijn resultaten waren niet subliem, maar zeker niet slcht voor een eerste keer.
      Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
      Mijn fotoalbums

      Comment


      • #4
        Re: Tips gevraagd: babyfoto voor geboortekaartje

        reflectie scherm en indien nodig inflitsen op plafond (in ziekenhuizen soms écht weinig licht...)
        je moet rekenen als je s'avond naar de pasgeborene gaat heb je geen zonlicht, enkel de binnenverlichting
        en deze is écht rampzalig voor foto's in ziekenhuizen...
        neem misschien iets tof mee voor het baby'tje in te leggen, altijd plezant als ze nog zo klein zijn
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Tips gevraagd: babyfoto voor geboortekaartje

          Bedankt voor jullie tips! Ik hoop dat ik de foto`s overdag kan maken, met natuurlijk licht. Maar zo`n bevalling komt natuurlijk niet op gang wanneer je het wil. Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten.

          Comment

          Working...
          X