Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruik van twee camera's tijdens evenement/huwelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebruik van twee camera's tijdens evenement/huwelijk

    Beste BD-forumleden,

    Hoewel ik de afgelopen regelmatig fotografeerde in situaties waarin het handig was om te kunnen beschikken over een tweetal bodies- een met een 16-35/24-70 en de ander met de 70-200- heb ik me tot dusver beperkt tot het gebruik van een body (1Dx of 5D Mark III). De niet gebruikte objectieven vervoer ik op mijn rug in een Lowepro Flipside 400 en op het moment dat ik een andere lens nodig heb, kan ik redelijk vlot van groothoek overgaan naar tele of omgekeerd. Een en ander werkt naar behoren, maar toch zijn er situaties waarin het prettig is om een tweetal bodies inclusief bevestigde objectieven gereed te hebben. Nu kan je beide camera's los laten hangen met de standaard draagriemen of alternatieven zoals de Black Rapid. Dit is mij niet zo goed bevallen, temeer daar ik zo nu en dan graag een laag standpunt inneem en beschadiging aan lens of body dan snel om de hoek komt kijken. Ik ben daarom op zoek naar een manier om twee bodies op een wat safere manier te kunnen gebruiken. Mogelijk een relatief diepe maar compacte rugtas waar een tweetal bodies + bevestigde objectieven een plaats in kunnen krijgen (dit lukt niet in de Flipside 400; Flipside 500 is wel groot genoeg maar wat mij betreft aan de erg forse kant) of een systeem met holsterbags zoals Lowepro en Think tank die hebben. Een schoudertas gebruik ik liever niet wanneer het gaat om een relatief groot gewicht ...

    Kunnen jullie op basis van eigen ervaring een aanbeveling doen? Alvast hartelijk dank!

    Humphrey

  • #2
    Re: Gebruik van twee camera's tijdens evenement/huwelijk

    Er zijn een pak mogelijkheden:

    The premiere, strapless solution for carrying a camera. The Spider Camera Holster is the perfect solution for the professional wedding, sport and event photographer!




    Dit is een mooi overzicht:

    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Gebruik van twee camera's tijdens evenement/huwelijk

      2 camera's dragen was voor mij ook een moeilijke kwestie. Hoe dan ook is een combinatie van 2 camera's samen met de 24-70 en 70-200 2.8 een hoop gewicht.
      Voor mezelf heb ik besloten de 70-200 2.8 niet meer in combo met de 24-70 mee te sleuren en in plaats van die 70-200 2.8 (hoewel het een fantastisch objectief is) heb ik 3 objectieven aangeschaft. Een 70-200 F4 IS, voor in die enkele keren ik niet zonder een zoom kan, een 100 2.0 en een 135 2.0 en een van deze neem ik mee in plaats van die zware 70-200 2.8, meestal zelfs de 100 2.0. Ik heb de 2.8 70-200 nog nooit gemist sinds ik de overstap gemaakt heb. Hoewel elke zichzelf respecterende fotograaf deze toch in zijn bezit moet hebben ;-), niet dus.
      Over de manier van dragen heb ik lang nagedacht. Ik gebruik nu om een 5d3 met 24-70 2.8 en meestal flits erop bevestigt een peak design slide riem. Er zijn bij deze riem veel manieren van bevestigen en er is altijd wel een manier om die combo comfortabel te dragen. Hier ben ik zeer tevreden over, een volledige dag dragen gaat zeer makkelijk.
      Mijn 2de camera 5d3 met 100 2.0 of 135 2.0 draag ik aan een peak design camera capture clip pro aan een riem. (ik heb wel een beveiligingssysteem aangebracht, mocht ik de camera niet goed inklikken, hij niet dadelijk op de grond valt). Dit in combinatie met de slide is mijn ideale combinatie van 2 camera's dragen voor makkelijk een ganse dag. Spider heeft ook een holster, maar bij deze miet je een ganse plaat onder de body schroeven waardoor je hem niet recht meer kan weg zetten. Daarom valt de spider voor mij af.

      Comment


      • #4
        Re: Gebruik van twee camera's tijdens evenement/huwelijk

        Bedankt voor de reacties tot zover

        Comment


        • #5
          Re: Gebruik van twee camera's tijdens evenement/huwelijk

          ikzelf werk met b-grip, dit kun je ook met 2 camera's doen, met zo'n riem
          het leuke hieraan is dat je het gewicht bijna niet meer voelt
          en dat ik nu enkel nog met hand-strap werk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Gebruik van twee camera's tijdens evenement/huwelijk

            Ik ben fan van Moneymaker van Holdfast : http://holdfastgear.com/products/mon...ap#productTab4

            Dat samen met een gordel met pouches voor 2 of 3 lenzen is dat een goede combinatie.

            Comment

            Working...
            X