Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geruste merel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geruste merel

    Deze kerel had er het volledige vertrouwen in ....en ging ff ter plaatse rust mode....

    DSC_7938bd+s by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    update : Bij deze waarschijnlijk men laatste activiteit hier in SC...denk nu niet dat ik de kritiek niet de baas kan...integendeel...maar ik besef dat dit forum onderdeel niet voor mij en men uitrusting is toebedeeld. Als ik moet overgaan tot de aanschaf van prime lenzen en een nieuwe pc met een petoet van een grafische kaart...wat me al vlug enkele duizenen euro's zou kosten dan hoeft het niet meer...alhoewel het een passie aan het worden was....
    De update heeft dan alweer een blauwzweem ...

    DSC_7938up-2 by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    Last edited by freddy69; 10 juli 2015, 20:29. Reden: kleurzweem
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Geruste merel

    Prachtige pose, maar kleur zit niet helemaal goed op mijn scherm (paarse zweem op kop en borst)

    Comment


    • #3
      Re: Geruste merel

      Prachtige pose, maar kleur zit niet helemaal goed op mijn scherm (paarse zweem op kop en borst)
      bedankt voor je opmerking Jef...maar op men laptop scherm en nu op men iPad scherm merk ik dat eigenlijk niet echt op
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Geruste merel

        Tja Freddy, zo geraken we geen stap verder hoor...
        Niet alleen de software maar ook een goed scherm is belangrijk in de nabewerking.
        En liefst nog gekalibreerd zodat je altijd de juiste kleuren hebt.
        Bij deze zitten de kleuren al inderdaad niet juist... er ligt een kleurzweem op.

        Groeten,
        Raf
        Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Geruste merel

          Tiens, sedert wanneer zit kleurzweem niet over de hele foto? En laat ons vooral kleurzweem niet verwarren met reflectie.


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Geruste merel

            Ik vind toch dat er in heel de foto teveel paars zit. De tak heeft ook een paars randje en de poten zijn ook paars. Dat kan niet alleen reflectie zijn, volgens mij.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: Geruste merel

              Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
              Ik vind toch dat er in heel de foto teveel paars zit. De tak heeft ook een paars randje en de poten zijn ook paars. Dat kan niet alleen reflectie zijn, volgens mij.
              Randjes van takken duiden op chromatische abberatie en niet op kleurzweem.



              Sent from my iPhone using Tapatalk
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Geruste merel

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Randjes van takken duiden op chromatische abberatie en niet op kleurzweem.



                Sent from my iPhone using Tapatalk
                Ja dat wist ik ook wel, dat zag ik ook maar toch was er een algemene kleurzweem.

                In je update heb je nog steeds chromatische abberatie en een overbelichte tak. Fotografeer je in RAW of in JPEG? Gebruik je een bewerkingsprogramma, Freddy?
                Je moet ook rekening houden als je in SC een foto post dat deze zo goed als perfect moet zijn. Is in mij nog niet opgekomen om daarin een foto te posten, misschien vind je meer je gading in fotobeoordeling.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Geruste merel

                  De update is prima Freddy. Scherpte zit goed en een mooie achtergrond.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geruste merel

                    Er zit helemaal niks fout met de kleuren op je originele foto. Kleuren veranderen naargelang lichtomstandigheden. Waarschijnlijk is je foto genomen tijdens "golden hour" (vroeg op de ochtend of de late namiddag)?

                    Maar ja, Belgen zijn dat niet gewoon zo'n licht. Alleen 's zomers. Voor de rest zitten Belgen met zacht, neutraal, of eerder koud licht. Het resultaat is dat sommigen hier anaal mee bezig zijn. Alle natuur-shots neutraal licht! Natuurfotografie wordt tegenwoordig benaderd als studio- en/of portretfotografie.

                    Idem trouwens met die niet-egale achtergronden, of "storende" natuurelementen op de voorgrond. Da's tegenwoordig ook "not done". Iedereen is druk bezig met de "natuur" uit de natuurfotografie te halen. Een lichte soort autisme.

                    Je hoeft helemaal geen duizenden € uit te geven aan nieuwe tools zoals een scherm. Geef ze uit aan een natuurreis. Daar zal je gelukkiger mee zijn
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geruste merel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                      Er zit helemaal niks fout met de kleuren op je originele foto. Kleuren veranderen naargelang lichtomstandigheden. Waarschijnlijk is je foto genomen tijdens "golden hour" (vroeg op de ochtend of de late namiddag)?

                      Maar ja, Belgen zijn dat niet gewoon zo'n licht. Alleen 's zomers. Voor de rest zitten Belgen met zacht, neutraal, of eerder koud licht. Het resultaat is dat sommigen hier anaal mee bezig zijn. Alle natuur-shots neutraal licht! Natuurfotografie wordt tegenwoordig benaderd als studio- en/of portretfotografie.

                      Idem trouwens met die niet-egale achtergronden, of "storende" natuurelementen op de voorgrond. Da's tegenwoordig ook "not done". Iedereen is druk bezig met de "natuur" uit de natuurfotografie te halen. Een lichte soort autisme.

                      Je hoeft helemaal geen duizenden € uit te geven aan nieuwe tools zoals een scherm. Geef ze uit aan een natuurreis. Daar zal je gelukkiger mee zijn
                      Oei, anaal mee bezig zijn?! 't is toch niet waar, zeker?
                      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geruste merel

                        In je update heb je nog steeds chromatische abberatie en een overbelichte tak. Fotografeer je in RAW of in JPEG? Gebruik je een bewerkingsprogramma, Freddy?
                        Je moet ook rekening houden als je in SC een foto post dat deze zo goed als perfect moet zijn. Is in mij nog niet opgekomen om daarin een foto te posten, misschien vind je meer je gading in fotobeoordeling.
                        ik gebruik lightroom en/of PS cc en fotografeer in raw
                        https://fredor2.wixsite.com/my-site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geruste merel

                          Update is een héél pak beter en zonder twijfel met meer natuurlijke kleuren

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment

                          Working...
                          X