Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's uit Lightroom geexporteerd met Watermerk, hoe krijg ik het watermerk eruit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's uit Lightroom geexporteerd met Watermerk, hoe krijg ik het watermerk eruit?

    Goede dag iedereen, ik heb misschien een raar vraagske, maar ik weet het echt niet

    nu het zit zo,
    Ik heb foto's op een evenement gemaakt. Ik heb mijn foto's daarna bewerkt in Lightroom, de foto's opgeslaan in een map op mijn pc en de foto's uit Lightroom verwijderd.
    maar nu komt het, ik heb van iemand die ik de vraag gekregen als hij mijn foto's mocht gebruiken en uit te printen in het groot voor in zijn Living te hangen. Want hij vondt de foto's gewoon prachtig.

    maar ik heb hem gezegd dat hij ze mag krijgen zonder het watermerk, echter heb ik mijn foto's opgeslaan met het watermerk. En zo dus ge exporteerd. Maar voor dus niet helemaal die foto's opnieuw te moeten bewerken, hoe kan ik de foto dus gewoon terug openen als bewerkte foto dan zogezegd, en dan gewoon terug opslaan, maar het vinkje bij watermerk uitzetten?
    ik hoop dat het wat duidelijk overkomt :/

    En voor de vraag zou komen, ja het zijn effectief mijn foto's waar ik het mee wil doen, kan het ook bewijzen moest het nodig zijn

    MVG,
    Jeroen

  • #2
    Re: Foto's uit Lightroom geexporteerd met Watermerk, hoe krijg ik het watermerk eruit

    Hallo,

    Het is zoals je zelf al aangaf. De foto openen in lightroom, opnieuw exporteren en het vinkje bij watermerk gewoon uit zetten.


    groeten Jonas
    http://jonasdevylderphotography.be

    Comment


    • #3
      Re: Foto's uit Lightroom geexporteerd met Watermerk, hoe krijg ik het watermerk eruit

      Verwijderd uit Lightroom schrijf je, dat is niet slim hé. Kan je geen backup terug zetten?
      Want je foto moet IN LR om het watermerk weg te halen, die info zit in de xmp.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Foto's uit Lightroom geexporteerd met Watermerk, hoe krijg ik het watermerk eruit

        Jonas, Dat gaat niet gaan hoor. Als ik hem in RAW er terug inzet. Dan is er inderdaad geen watermerk maar dan is er ook geen bewerkte foto. Als ik de bewerkte er terug inzet is het watermerk er al in gebrand. Dus heeft geen nut om het zo te dien

        Maar toch bedankt

        Comment


        • #5
          Re: Foto's uit Lightroom geexporteerd met Watermerk, hoe krijg ik het watermerk eruit

          Liever,
          Ik weet dat het niet slim is

          Ik heb al vanalles geprobeerd maar in krijg het niet terug

          Dus begin er voor te vrezen

          Toch bedankt

          Comment


          • #6
            Re: Foto's uit Lightroom geexporteerd met Watermerk, hoe krijg ik het watermerk eruit

            Jeroen, als je de RAW hebt kan je toch de bewerking opnieuw doen? En, het is het proberen waard, de Back-up van LR terugzetten toen de foto er nog was, de nummering is toch dezelfde.


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Foto's uit Lightroom geexporteerd met Watermerk, hoe krijg ik het watermerk eruit

              Ja, inderdaad dan moet ik de bewerking van al die foto's op nieuw doen, En dat had ik liever niet gedaan :/
              maar als het echt niet anders kan, gaat het zo wel moeten.

              Helaas lukt het niet met de back up, blijkbaar was er daar gene van :/

              Comment

              Working...
              X