Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De botte stenen in de Tour

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De botte stenen in de Tour

    Gisteren naar Secteur 2 gegaan om de renners over de botte stenen te zien dokkeren. Hier Samuel Sanchez op iets meer dan 20 km van het einde. Ik heb getracht om iets "specialere/andere" foto's te bekomen en zal er in de loop van deze week nog enkele posten. Het had een uurtje eerder wat geregend en de wolken waren nog dreigend.



    Update: Originele foto



    Bedankt voor het kijken en eventuele reacties. Ik hoop dat ie jullie kan bekoren.
    Last edited by GregoryVG.; 9 juli 2015, 19:42.
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

  • #2
    Re: De botte stenen in de Tour

    Gregory. Dit is een prachtige foto! Enkel de omzetting vind ik niet geslaagd. Ik wil hem eigenlijk eens normaal zien. Hij zal al mooi genoeg zijn dan!!

    Comment


    • #3
      Re: De botte stenen in de Tour

      Standpunt is alleszins top.

      Comment


      • #4
        Re: De botte stenen in de Tour

        Bedankt voor de reacties! Hierbij de update. De hooglichten terugschroeven levert dat speciale doch vreemde effect op... Dus tips ivm nabewerking zijn zeker welkom
        Mvg,
        Gregory
        www.gvg-photo.com

        Comment


        • #5
          Re: De botte stenen in de Tour

          Ik vind de bewerkte prachtig! Standpunt is inderdaad sowieso top!
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: De botte stenen in de Tour

            mooie foto, dat klopt.
            Alléén...ik kan me niet voorstellen dat er niks beters uit de nabewerking komt.
            Fotografeer je in JPG misschien?
            Mocht je in RAW (NEF voor jouw Nikon-toestel) fotograferen dat kan het zéker stukken beter!

            Comment


            • #7
              Re: De botte stenen in de Tour

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              mooie foto, dat klopt.
              Alléén...ik kan me niet voorstellen dat er niks beters uit de nabewerking komt.
              Fotografeer je in JPG misschien?
              Mocht je in RAW (NEF voor jouw Nikon-toestel) fotograferen dat kan het zéker stukken beter!
              Ik fotografeer in RAW bij basketbal en voetbal bij slechte licht omstandigheden. Bij Wielrennen niet. Dan loopt de buffer veel te snel vol.

              Er zal wel meer uit te halen zijn. Alleen krijg ik het er zelf niet uit.
              Mvg,
              Gregory
              www.gvg-photo.com

              Comment


              • #8
                Re: De botte stenen in de Tour



                Ik vind het standpunt prachtig, had er graag gestaan. De bewerkte versie vind ik niet mooi, maar goed bewerking is ook zo smaak gebonden.

                Het origineel is te donker en vraagt om een bewerking. Origineel laat zien dat hij niet gestoken scherp is.

                Mss had je wel moeten flitsen? Maar dat zullen de renners niet fijn vinden.

                ik heb jou opname even binnengehaald en bewerkt met Nik filter Viveza en dan wordt het resultaat zo.

                Als je het niets vind dan haal ik hem weg...

                En wielrennen kun je best in RAW fotograferen hoor.
                Last edited by Artenco; 9 juli 2015, 22:09.
                http://www.artenco-fotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: De botte stenen in de Tour

                  Hey artenco,
                  Bedankt voor je reactie. Ik apprecieer alle feedback. Ik heb wel degelijk ingeflitst. Je kan nog een reflectie zien in de bril van Sanchez. Kennelijk niet voldoende.
                  Persoonlijk vind ik mijn eigen versie iets beter, maar zoals je zelf aanhaalt. Dat is zo smaak gebonden.

                  wat betreft RAW. Ik fotografeer altijd in RAW op momenten dat ik weet dat ik zeker geen shot mis. Bij wielrennen ligt dat anders. Als ik dat in deze situatie moet doen loopt de buffer al vol na 2.5 sec ( inclusief het snelste Sandisk kaartje van 95 mb/s). Dat is het enige minpuntje aan de D750... En helaas is het budget er niet voor een D4(s)
                  Mvg,
                  Gregory
                  www.gvg-photo.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: De botte stenen in de Tour

                    Dat is volgens mij dus gewoon het probleem:
                    1) niet perfect scherp. Mss. heb je dat wat proberen verdoezelen door je nabewerking.
                    2) RAW. verbergt in de donkere partijen dikwijls onvermoede details. JPG is een "vlakke" foto. Als je daar de donkere delen helder maakt, dan krijg je dikwijls vaal grijs met hier en daar misschien wel een detailtje. Maar meer niet.

                    Volgend jaar opnieuw...;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: De botte stenen in de Tour

                      Als je 't mij vraagt vind ik de eerste met die donkere lucht nog het mooist. Het geeft de sfeer en de dramatiek van de omstandigheden weer. Ze zaten tenslotte in de hel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De botte stenen in de Tour

                        Zeker ook RAW gebruiken bij wielrennen Gregory. De lichtmeter in je toestel doet soms rare dingen (afhankelijk van de kleur truitjes, de lucht, de zon die plots weggaat, ...).
                        Je had achteraf meer met deze foto kunnen doen. Nu is het jammer, want het is wel een mooi shot en een mooi standpunt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De botte stenen in de Tour

                          Vallen we niet wat in herhaling...;-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: De botte stenen in de Tour

                            Jouw foto vind ik goed.
                            Soms vergeet men dat sportfotografie geen studiofotografie is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: De botte stenen in de Tour

                              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                              Jouw foto vind ik goed.
                              Soms vergeet men dat sportfotografie geen studiofotografie is.
                              Ja, hoor en daarmee is de kous afgedaan.....
                              Zoals nu blijkt is de fot in beginsel gewoon niet goed, onscherp en te donker. Dat valt dan niet voor de 100% te redden in een bewerkingsprogramma.
                              http://www.artenco-fotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X