Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Sirui statieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen Sirui statieven

    Hallo, ik overweeg een Sirui M-3205X statief aan te schaffen.

    Wat zijn jullie ervaringen met de betere Sirui statieven?

    Ik heb er nu een klein carbonstatiefje van, en ben er heel tevreden over. Over de M-3205X las ik 1 review dat de middenkolom is gebroken en dan een van de benen na twee jaar. Een zwaluw maakt geen lente, en god weet wat die mens met zijn statief allemaal heeft gedaan :-)

    Dus ik had eens graag gehoord of de Sirui gebruikers hier tevreden zijn over hun statief. Ik heb nu een Gitzo, maar het Sirui model spreekt me meer aan, en ik heb er zelfs een degelijker gevoel bij als ik het statief in handen heb.

    Bedankt!

  • #2
    Re: Ervaringen Sirui statieven

    Het model M-3205X vind ik niet terug, wel de N-3205X, zij het niet op de officiële site van Sirui...
    In elk geval ben ik tevreden over de N-1204, zeer complete levering (tools, zeer degelijke draagtas, draagriem).
    Ook de handling is goed, de draaivergrendeling van de poten werkt erg goed, nog geen kwartslag en de koppeling is open (voelbaar en hoorbaar).

    Ik heb er een balhoofd (K-20X) bij gekocht. Ook dat balhoofd lijkt me prima van kwaliteit (stabiel, juist instelbaar naargelang het gewicht van je camera/lens, zakt niet door...), al moet ik toegeven dat ik een 3-way hoofd nog steeds (veel) handiger vind... een balhoofd heeft naar mijn mening enkel het voordeel relatief gezien erg compact te zijn.

    Hopelijk heb je er iets aan...
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen Sirui statieven

      Ik heb al een tijdje de Sirui N-2204 met K-30x. Schitterende statief! De N-3204 (vroeger heette die inderdaad M-3204) heeft gewoon nog iets dikkere poten.
      Ik vind een balhoofd dan weer handiger dan een 3-weg kop, maar smaken verschillen natuurlijk.
      Gewoon eens binnenlopen waar ze Sirui verdelen, vastpakken en je wat uitleg laten geven. Je zal snel overtuigd zijn!

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen Sirui statieven

        ik heb een N2204. die statieven zijn goed genoeg, hoewel ik moet zeggen dat ze voor een D800 met batterypak en een 70-200 wat "veer" beginnen krijgen.
        Aan de andere kant moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik daar ook ooit per ongeluk met de wagen over gereden ben (vergeten in koffer te steken) en dat dat ding nog altijd heel is. Voor zijn prijs doet dat wat het moet doen, en hun service is niet verkeerd.
        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen Sirui statieven

          Ik heb al een tijd de M3204 in combinatie met de K 30X(balhoofd),en ik ben er heel tevreden over. Ook kan je er aangepaste statiefplaatjes voor aanschaffen voor verschillende types van camera 's.

          Comment

          Working...
          X