Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

firmware update issue 1DMK4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • firmware update issue 1DMK4

    de 1DMK4 stond nog op firmware 1.0.8 en ik dacht , laten we die vlug updaten met de tour de france die vandaag voor mijn deur rijdt.
    Maar 't moment dat ik in camera in de firmware setting op OK drukte voor de upgrade te starten ...niets meer : geen enkel lcd scherm brandt nog, geen enkel lichtje, geen reactie op geen enkele knop, batterij eruit/erin geen effect ...

    Is er een soort van hard reset of wordt het een reparatiecentrum opzoeken ? (niet in belgie zeker ?)

    Dat wordt renners fotograferen met een mirrorless toestel ...****

  • #2
    Re: firmware update issue 1DMK4

    Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
    Dat wordt renners fotograferen met een mirrorless toestel ...****
    Helaas kan ik je niet helpen met een eventuele hard reset van de 1D. (Heb je de batterij lang genoeg verwijderd? Is het een idee om ook de knoopcel een tijdje te verwijderen?)
    Los van je ellende - die hopelijk snel opgelost raakt... Het lijkt mij wel een schitterende test voor je mirrorless
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: firmware update issue 1DMK4

      Zoekend op dit probleem kwam ik dit bericht op dpreview tegen:
      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


      Omdat ik de 1D niet zo heel goed ken, weet ik niet in hoeverre de oplossing voor de 5D van toepassing is op uw toestel.
      Van mijn 60D weet ik dat ontraden wordt om met Eye-Fi kaarten de firmware te gaan updaten trouwens.

      Nog een ding wat ik ooit gehoord heb: welk versienummer installeerde u?
      Op een ander fotografieforum (ik weet absoluut niet meer welke) las ik ooit dat soms wordt aangeraden om van 1.0.8. niet meteen naar (bijvoorbeeld) 1.0.10 te gaan, maar liever eerst naar 1.0.9 en daarna naar 1.0.10.
      Last edited by Alex_en_Iris; 6 juli 2015, 10:59.

      Comment


      • #4
        Re: firmware update issue 1DMK4

        was idd nog aan 't twijfelen om direct naar recentere te gaan of elke tussenstap appart te upgraden ...maar ik vond nergens op de canon site terug dat dit niet zou gemogen hebben ...

        Alvast serieus aan 't vloeken ...

        Comment


        • #5
          Re: firmware update issue 1DMK4

          Ik kan je bijna kussen ... allé bijna ....
          Eyefi kaartje zat in sd slot (firmeware stond op cf kaart) en ... uit gehaald ... en back to life (na batterij te wisselen, die heeft heel mijn volle batterij leeggetrokken afgelopen nacht)

          Oorspronkelijk geplaatst door Alex_en_Iris Bekijk bericht
          Zoekend op dit probleem kwam ik dit bericht op dpreview tegen:
          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


          Omdat ik de 1D niet zo heel goed ken, weet ik niet in hoeverre de oplossing voor de 5D van toepassing is op uw toestel.
          Van mijn 60D weet ik dat ontraden wordt om met Eye-Fi kaarten de firmware te gaan updaten trouwens.

          Nog een ding wat ik ooit gehoord heb: welk versienummer installeerde u?
          Op een ander fotografieforum (ik weet absoluut niet meer welke) las ik ooit dat soms wordt aangeraden om van 1.0.8. niet meteen naar (bijvoorbeeld) 1.0.10 te gaan, maar liever eerst naar 1.0.9 en daarna naar 1.0.10.

          Comment


          • #6
            Re: firmware update issue 1DMK4



            Dit zijn trouwens echt van die dingen waardoor we het bij de lokale omroep waar ik vrijwilliger ben vlak voor TV uitzendingen nooit aandurven firmware te updaten als deze op een apparaat geďnstalleerd wordt dat altijd goed gewerkt heeft.
            1 Keer moesten we wel om een probleem op te lossen, maar dat maakte het toen alleen maar veel en veel erger. :P
            Last edited by Alex_en_Iris; 6 juli 2015, 11:47.

            Comment


            • #7
              Re: firmware update issue 1DMK4

              En ben je nog op tijd bij de start geraakt met de 1D...?
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: firmware update issue 1DMK4

                Ben er geraakt met zowel de X-T1 als de 1D ... met slechts een batterij opgeladen tot 50% ...

                maar op ik denk 3 minuten was 't voorbij dus met de batterij toegekomen.
                Voordien wel wat getest met instellingen en oké de X-T1 is aanvaardbaar maar het storende issue blijft toch wel dat hij na 't nemen van de foto's telkens de foto wilt tonen en zo mis je bijna het volgende dat je wilt nemen.
                Uit voorzichtigheid toch terug naar de 1D gegaan als de renners kwamen.

                nu ... wie ziet de fout bij de support mail die ik van canon heb gekregen :

                Naar aanleiding van uw contact met onze service afdeling over uw Canon EOS 1D Mark IV waarbij u problemen ondervindt met het updaten van de firmware, willen wij u adviseren om uw camera terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Volg hiervoor de onderstaande stappen.
                - Draai het “Programmakeuzewiel”, aan de bovenkant van de camera, naar de 'P', 'Av' of 'Tv' modus.
                - Druk vervolgens op de “MENU” knop.
                - Ga vervolgens naar het laatste gele tabblad, selecteer “Wis instellingen”, kies “OK” en druk op de “Set” knop.

                (Bij het wissen van de instellingen, worden alle camera instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen)

                Comment


                • #9
                  Re: firmware update issue 1DMK4

                  geen programmakeuzewiel maar een ' mode ' knop.

                  Comment


                  • #10
                    Re: firmware update issue 1DMK4

                    Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                    geen programmakeuzewiel maar een ' mode ' knop.
                    Inderdaad

                    Comment


                    • #11
                      Re: firmware update issue 1DMK4

                      Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                      Voordien wel wat getest met instellingen en oké de X-T1 is aanvaardbaar maar het storende issue blijft toch wel dat hij na 't nemen van de foto's telkens de foto wilt tonen en zo mis je bijna het volgende dat je wilt nemen.
                      Ik heb daar precies nog niet veel van ondervonden. Heb je image display afgezet in het menu?
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: firmware update issue 1DMK4

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                        Ik heb daar precies nog niet veel van ondervonden. Heb je image display afgezet in het menu?
                        hint in welk cijfertje (met gereedschapsteken of niet) dat staat ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: firmware update issue 1DMK4

                          Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                          hint in welk cijfertje (met gereedschapsteken of niet) dat staat ?
                          Ha! Sorry...
                          Mijn menu staat wel in het Engels.
                          Setup Menu 1 > Screen Set-Up > Image Disp. > OFF
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #14
                            Re: firmware update issue 1DMK4

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                            Ha! Sorry...
                            Mijn menu staat wel in het Engels.
                            Setup Menu 1 > Screen Set-Up > Image Disp. > OFF
                            Stond op OFF ... en blijft dus 't geven net alsof ik continuous zou kiezen (ik zie dus geen verschil met die optie)

                            aanvulling ... ik heb precies issues met geheugenkaarten met mijn toestellen
                            Je ziet 't verschil tussen continuous en OFF alleen met een geheugenkaart erin
                            Last edited by PhilippeVDP; 8 juli 2015, 16:52.

                            Comment

                            Working...
                            X