Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor basketball

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor basketball

    Mij is gevraagd om foto's te schieten van onze basketclub. Nu mijn vraag is simpel welk is hiervoor de meest geschikte lens. Heb nu ne tamron 28-75mm 2.8 vind deze wel goed maar heeft ne trage AF. Ik mag de flits niet gebruiken. mvg,patrick

  • #2
    Een Canon 70-200 f2,8 L met of zonder IS, of een 70-200 f2,8 van Sigma, die zou ook heel goed zijn (en goedkoper).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Met je 1.6 crop zal je met de Tamron al mooie dingen kunnen doen als je rond het veld mag staan. Vanuit een tribune die enkele meters van de actie verwijder is, zal je al snel 200mm willen. Lichtsterkte is belangrijk bij indoor sports zonder flash, en ISO800 met een f2.8 zal je vast kunnen gebruiken. Ik heb al basketfoto's gezien van bij de profs die met een 85/1.2 gemaakt waren. Ook een 200/1.8 zie je wel eens, maar helaas zijn deze beide primes meer dan duur...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Hangt er beetje vanaf waar je zit; als je net naast het veld zit of langs de lijnen kan lopen kan je je schitterend uit de slag werken met een 50mm 1.8, of nog beter een 50mm 1.4 USM.
        Zelf gebruik ik de eerste maar wel met flits; denk dat de 1.4 nog betere resultaten moet geven en vooral iets sneller zal zijn.
        Christian D.

        Comment


        • #5
          Originally posted by christian
          Hangt er beetje vanaf waar je zit; als je net naast het veld zit of langs de lijnen kan lopen kan je je schitterend uit de slag werken met een 50mm 1.8, of nog beter een 50mm 1.4 USM.
          Zelf gebruik ik de eerste maar wel met flits; denk dat de 1.4 nog betere resultaten moet geven en vooral iets sneller zal zijn.
          Die 50/1.4 is misschien interessant in low light situaties, maar op 1.4 heb je een HEEL beperkte DOF en of dat nu zo interessant is bij snelbewegende sportlui?...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Originally posted by CooMa
            Die 50/1.4 is misschien interessant in low light situaties, maar op 1.4 heb je een HEEL beperkte DOF en of dat nu zo interessant is bij snelbewegende sportlui?...
            Het is niet omdat die lens tot 1.4 gaat dat je ze ook effectief op dat diafragma moet instellen hé . Je kan vb. perfect met 2.8 werken.
            Daarnaast is de DOF ook afhankelijk van de afstand tot het voorwerp en dat zal meestal wel 3 tot 4 meters zijn waardoor je met een diafragma van 2.5 tot 2.8 een mooie DOF hebt.

            De 1.4 vind ik niet zozeer interessanter voor het diafragma wel omdat ik vermoed dat ze sneller scherp stelt (USM).
            Christian D.

            Comment


            • #7
              De 1.4 vind ik niet zozeer interessanter voor het diafragma wel omdat ik vermoed dat ze sneller scherp stelt (USM).
              ik heb de 1.8 gehad en heb nu de 1.4 en de AF is niet echt sneller denk ik of toch niet merkbaar, maar de lens is wel scherper op f2.8 dan de 1.8.

              Hoe dan ook, basketbal is een indoor sport met snelle bewegingen dus je hebt wel degelijk lichtsterkte nodig, hangt er dus ook vanaf wat jouw positie is vanaf het veld, dicht, veraf en wat je budget is natuurlijk, zoals pieter reeds aangaf de 85 f1.2 is daar heel geschikt voor (als je niet tever zit) en indien wat verderaf de 200mm f1.8 is super maar o zo duur en wat doe je er anders mee.

              Misschien een 70-200 f2.8 overwegen ???
              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

              Comment


              • #8
                Ik zou ook de 70-200 F2,8 gebruiken met een vrij hoge gevoeligheid op het toestel.
                dit zou je de meeste kans moeten geven op geslaagde opnames.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment

                Working...
                X