Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonwering dak veranda en magneten .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonwering dak veranda en magneten .

    Bij een zoektocht op internet i.v.m. de warmte uit onze veranda te houden kwam ik een artikel tegen van mensen die met behulp van magneten wit doek tegen de profielen aan de binnenkant van hun glazen dak hadden geplaatst . Ik weet ook wel dat dit niet de beste manier is om de warmte tegen te houden . Het systeem van die magneten te samen met dat witte doek leek mij een heel goedkope oplossing ware het niet dat mijn profielen uit aluminium bestaan en daar plakken de magneten niet tegen of zijn er toch magneten die je ook voor aluminium profielen kunt gebruiken ?

  • #2
    Re: Zonwering dak veranda en magneten .

    Magneten kleven enkel op ijzer, kobalt, nikkel en gadolinium, en hun legeringen. Waarom magneten niet kleven op RVS, moet je zelf maar eens opzoeken.
    De magneten die verkocht worden om deurtjes gesloten te houden, worden meestal geleverd met een ijzeren plaatje.
    Je zal die plaatjes op je alu profielen moeten kleven.

    Comment


    • #3
      Re: Zonwering dak veranda en magneten .

      Je zou ijzeren strips (met een goede bescherming tegen roest) kunnen kleven op de aluminium profielen, dan kan je daar wel een doek aan vastmaken met magneten.
      De beste manier om de warmte tegen te houden is wel aan de buitenkant, een doek aan de binnenkant is veel minder doeltreffend dan aan de buitenkant.
      Ik heb ook al gezien dat rieten matten worden gebruikt om de zon buiten te houden, die worden op het dak (glas of PVC platen) gelegd.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Zonwering dak veranda en magneten .

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        De magneten die verkocht worden om deurtjes gesloten te houden, worden meestal geleverd met een ijzeren plaatje.
        Je zal die plaatjes op je alu profielen moeten kleven.
        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Je zou ijzeren strips (met een goede bescherming tegen roest) kunnen kleven op de aluminium profielen, dan kan je daar wel een doek aan vastmaken met magneten.

        Comment


        • #5
          Re: Zonwering dak veranda en magneten .

          Rieten matten had ik ook al aan gedacht maar hou je die op hun plaats als het een beetje gaat waaien . Zo'n rieten mat weegt praktisch niets .

          Comment


          • #6
            Re: Zonwering dak veranda en magneten .

            Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
            Rieten matten had ik ook al aan gedacht maar hou je die op hun plaats als het een beetje gaat waaien . Zo'n rieten mat weegt praktisch niets .
            Je kan er kasseien opleggen

            Comment


            • #7
              Re: Zonwering dak veranda en magneten .

              Of kalken gelijk in de goeie ouwen tijd. (wel enkel met glas)

              Comment


              • #8
                Re: Zonwering dak veranda en magneten .

                Wij hebben 2 jaar geleden, een doorschijnende warmtewerend folie laten aan brengen.
                Het houd de hitte nu (bij deze hittegolf) niet buiten, maar we kunnen wel veel meer bij zonnig weer in de veranda zitten.
                Het verschil in temperatuur is tussen de 5 a 10 graden minder denk ik.
                Een voordeel is ook dat het licht blijft in de veranda.

                Comment


                • #9
                  Re: Zonwering dak veranda en magneten .

                  In dergelijk weer is een veranda eerder een broeikast natuurlijk.Velen plaatsen een veranda om uitbreiding te geven aan hun leefruimte. Ik heb de indruk dat het grootste genot hiervan zich situeert i-tijdens de tussenseizoenen. Qua zonnewering moet je wel iets aan de buitenkant kunnen plaatsen. Bij een bestaande veranda lijkt dit nadien niet zo evident.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonwering dak veranda en magneten .

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    In dergelijk weer is een veranda eerder een broeikast natuurlijk.Velen plaatsen een veranda om uitbreiding te geven aan hun leefruimte. Ik heb de indruk dat het grootste genot hiervan zich situeert i-tijdens de tussenseizoenen. Qua zonnewering moet je wel iets aan de buitenkant kunnen plaatsen. Bij een bestaande veranda lijkt dit nadien niet zo evident.
                    Mijn schoonbroer had/heeft ook zo'n broeikas pal op het zuiden. Hij heeft eerst alle (goedkope) middeltjes geprobeerd tot hij uiteindelijk elektrische bediende screens liet plaatsen zowel op dak als op wanden.
                    Nu is het enigszins te harden wanneer er zon is, ik blijf er toch niet te lang zitten hoor, precies of je krijgt niet genoeg lucht om te ademen.
                    Maar zelfs die screens zijn niet je dat. Ze durven de woning niet verlaten met de screens naar beneden, want het mocht eens gaan waaien, dan kunnen de doeken kapotwaaien.
                    Dus worden ze opgerold, met als gevolg weer een broeikas bij thuiskomen. Ze hebben een windmeter overwogen, maar dan is het hetzelfde liedje, het waait, de screens rollen op, en het is weer warm als je thuiskomt.
                    Wij hebben ooit een veranda overwogen, maar gelukkig nooit gedaan... omdat ik mijn schoonbroer als voorbeeld had.
                    Dan ga ik het nog niet hebben over het jammeren van mijn schoonzus die de ramen moet poetsen.

                    Tijdens de winter is het wel zalig wanneer het zonnetje schijnt en je gratis warmte binnen krijgt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonwering dak veranda en magneten .

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Mijn schoonbroer had/heeft ook zo'n broeikas pal op het zuiden. Hij heeft eerst alle (goedkope) middeltjes geprobeerd tot hij uiteindelijk elektrische bediende screens liet plaatsen zowel op dak als op wanden.
                      Nu is het enigszins te harden wanneer er zon is, ik blijf er toch niet te lang zitten hoor, precies of je krijgt niet genoeg lucht om te ademen.
                      Maar zelfs die screens zijn niet je dat. Ze durven de woning niet verlaten met de screens naar beneden, want het mocht eens gaan waaien, dan kunnen de doeken kapotwaaien.
                      Dus worden ze opgerold, met als gevolg weer een broeikas bij thuiskomen. Ze hebben een windmeter overwogen, maar dan is het hetzelfde liedje, het waait, de screens rollen op, en het is weer warm als je thuiskomt.
                      Wij hebben ooit een veranda overwogen, maar gelukkig nooit gedaan... omdat ik mijn schoonbroer als voorbeeld had.
                      Dan ga ik het nog niet hebben over het jammeren van mijn schoonzus die de ramen moet poetsen.

                      Tijdens de winter is het wel zalig wanneer het zonnetje schijnt en je gratis warmte binnen krijgt.
                      Persoonlijk heb ik nooit warm gelopen voor een veranda en wel voor de hier aangehaalde redenen.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonwering dak veranda en magneten .

                        Misschien is dit nog een oplossing : http://www.umisol.be
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonwering dak veranda en magneten .

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Persoonlijk heb ik nooit warm gelopen voor een veranda en wel voor de hier aangehaalde redenen.
                          Dan moet je maar direct voor deftige materialen kiezen.

                          Onze buur had vorige week meer dan 40°C in zijn veranda, op hetzelfde moment was het in de onze 25°C.

                          Hier geen gordijnen, riet, kalk of wat dan ook en ook geen airco in de veranda.
                          Wel steekt er het betere warmtewerend glas in.

                          Tussen veranda en living is het volledig open en dus genieten we daar 365 dagen per jaar van
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonwering dak veranda en magneten .

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dan moet je maar direct voor deftige materialen kiezen.

                            Onze buur had vorige week meer dan 40°C in zijn veranda, op hetzelfde moment was het in de onze 25°C.

                            Hier geen gordijnen, riet, kalk of wat dan ook en ook geen airco in de veranda.
                            Wel steekt er het betere warmtewerend glas in.

                            Tussen veranda en living is het volledig open en dus genieten we daar 365 dagen per jaar van
                            25 gr in een veranda ... waar staat die dan (oriëntatie)?
                            En wat voor glas staat daar in?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonwering dak veranda en magneten .

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Dan moet je maar direct voor deftige materialen kiezen.

                              Onze buur had vorige week meer dan 40°C in zijn veranda, op hetzelfde moment was het in de onze 25°C.

                              Hier geen gordijnen, riet, kalk of wat dan ook en ook geen airco in de veranda.
                              Wel steekt er het betere warmtewerend glas in.

                              Tussen veranda en living is het volledig open en dus genieten we daar 365 dagen per jaar van
                              Allé, die hebben ze speciaal gemaakt voor U dan......

                              Ons dochter heeft een passief huis, als ze een veranda zou willen plaatsen (een met het huis) dan kan de norm niet meer gehaald worden, tenzij er een traditioneel dak met de norm isolatie op komt, maar kan je dat dan nog een veranda noemen?
                              Last edited by Guest42; 7 juli 2015, 07:23.

                              Comment

                              Working...
                              X