Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens is het meest geschikt?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens is het meest geschikt?

    Ik heb zopas een 10D body gekocht, maar ben er nog niet uit wat betreft de lens. probleem is dat ik de bomen door het bos niet meer zie.

    De camera is in eerste instantie bedoeld om schaalmodellen te fotograferen en in dat opzicht zou een macrolens gewenst zijn, maar ik zou het toestel ook willen gebruiken voor all round foto's mee te maken. Macro foto's zou ik kunnen maken door gebruik te maken van een makro lens..

    Welke lens zouden jullie me aanraden?

    Alvast bedankt

    Flip

  • #2
    Misschien beter je budget ook doorgeven.

    En wil je alles met 1 lens, 2 lenzen of meerdere lenzen doen? Dat begrijp ik niet goed uit je tekst.

    Comment


    • #3
      Oeps. Ik zie dat ik me verkeerd heb uitgedrukt. Sorry.
      Ik zou dus een all round lens willen aankopen. Budget rond de €300.
      Ideaal gezien zou ik ook een macrolens nodig hebben maar daar heb ik momenteel geen budget voor. Daarom zou ik macrofoto's kunnen maken met behulp van voorzetlensjes.
      alvast bedankt

      mvg

      Flip

      Comment


      • #4
        Dat is wel erg weinig geld voor een lens zeker wanneer het een alround lens moet zijn.

        Maar kijk eens naar de Sigma 28-200 of tamron 28-300. Deze hebben ook beperkte macrocapaciteiten dacht ik.

        Maar topkwaliteit moet je er niet van verwachten. Maar prijs/kwaliteit/mogelijkheden zal dit wel een goeie lens zijn denk ik. Maar jij moet zien of de kwaliteit geod genoeg voor jou is.

        Comment


        • #5
          De tamron 28-300 wordt hier op het forum regelmatig een 'vakantielens' genoemd en eigenlijk is dat geen slechte beschrijving. Ik heb er nu ook zo een en tijdens onze vakantie is hij niet van mijn toestel geweest. Hij heeft een groot zoombereik en de foto's zijn meer dan behoorlijk. Verwacht echter niet de kwaliteit van foto's die je hier doorgaans in de showcase tegenkomt. Als je de kwaliteiten van je D10 volleidg wil benutten, zal je (op termijn) voor andere lenzen moeten sparen. Als je de D10 gekocht hebt om uitsluitend met een dergelijke lens van die prijsklasse te werken, dan vrees ik dat de D10 niet zo'n goede keuze was.

          Alvast veel succes!
          K@rel
          Is this the real life? Is this just fantasy?
          Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

          Comment


          • #6
            28 mm is niet echt groothoek te noemen met de cropfactor van een D10. Ik zou als een "alles-in-één lens" kiezen voor de nieuwe Sigma 18-125, dit geeft ongeveer 28-200 in 35 mm equivalent. Ongeveer 280 Euro in Duitsland. Doe er nog een tussenring van Canon of Kenko (ikzelf heb de Canon EF 25 mm) bij en je kan zonder problemen statische macro opnamen maken van je schaalmodellen. Dan nog een statief...

            mvg
            http://www.photofolio.be
            EOS 350D | 18-50 f/2.8 EX DG | 30 f/1.4 EX | EF 50 f/1.4 | EF 100 f/2 | Speedlite 430EX

            Comment


            • #7
              om weer iets anders te zeggen dan de anderen

              ik zou zoeken acher een tweedehands canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM.
              Die vind je wel voor een 300-350 euro.

              Voordelen, goed scherp objectief, je hebt IS en je hebt een vergrotingsfactor van 0.2 of zoiets, daar kan je al iets mee doen
              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

              Comment


              • #8
                Originally posted by fredericrom
                om weer iets anders te zeggen dan de anderen

                ik zou zoeken acher een tweedehands canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM.
                Die vind je wel voor een 300-350 euro.

                Voordelen, goed scherp objectief, je hebt IS en je hebt een vergrotingsfactor van 0.2 of zoiets, daar kan je al iets mee doen
                Ja das een beter advies denk ik. Gewoon in occasie kopen.

                Comment


                • #9
                  bedankt voor de reacties allemaal.
                  Ik heb deze 10D body kunnen kopen uit een nalatenschap, helaas zonder lenzen (men wist blijkbaar niet meer waar die gebleven waren!?) In ieder geval. De body zat nog ongebruikt in de doos en ik heb er financieel gezien een heel goeie deal aan gedaan.
                  Ik ben in de toekomst zeker van plan 'goeie'lenzen aan te schaffen, maar dat zit er vandaag nog efkes niet in wegens verbouwingen aan de woning. (kost ook veel ;-))
                  Ik vreesde er al voor dat 300 Euro maar magertjes was... ik ga dus uitkijken naar een goeie occasie in afwachting van een ruimer budget.

                  Groeten

                  Flip

                  Comment

                  Working...
                  X