Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

    hallo,

    ik hoop dat deze vraag ook hier in de Chit Chat mag...
    omdat ik denk dat hier wel fotografen tussen zitten die hier ook al last van hebben gehad en toch wat meer verstand dan mij hebben
    om dat te verwijderen


    Ik heb sinds een paar weken terug enorme last van die ads reclame,
    je weet wel - reclame die zonder toestemming in allemaal kleine vakjes op je scherm komen als je een site opent,
    en die je iedere keer opnieuw moet verwijderen door op de kruisjes te klikken voor je je bezochte site kunt bekijken. En dan
    moet je oppassen dat je niet perrongeluk op zo een vakje klikt dat heel snel tevoorschijn komt als je net ergens op wilt klikken-.
    ja, die reclame allemaal!! (by eye perform)

    ik heb het al via google opgezocht, en de stappen die ze uitleggen voor handmatig verwijderen proberen te volgen, MAAR, iedere keer loop ik vast bij een of andere stap wat ik dan blijkbaar niet terugvind tussen mijn instellingen... met gevolg? --> opnieuw beginnen zoeken en stap voor stap uitvoeren!!
    programma's die beweren dat ze die reclame volledig kunnen verwijderen wil ik niet downloaden omdat ik niet weet of deze dan wel weer te betrouwen zijn..
    en ik heb het ooit 1 keer gedaan, dan krijg ik na de scan een melding dat ik het programma eerst moet kopen vooraleer die dat "virus" van de laptop verwijderd..
    dus ook geen oplossing!!
    ik heb de reclame ooit zelf van de pc afgekregen, maar weet totaal niet meer hoe ik dat gedaan heb gekregen!!

    ik kan nog niet normaal meer foto's online zetten of heel mijn scherm staat vol met vervelende reclame!!

    dus bij deze:
    wie kan mij aub helpen om die reclame van mijn pc te verwijderen?? ( en eventueel vertellen hoe die erop komt????)
    ook de site mystartsearch zou ik graag van mijn browser (internet explorer en google chrome) willen verwijderen!!

    hopelijk kan er iemand helpen..
    links hier neerzetten helpt niet echt, want heb de meesten al geprobeerd!! misschien een programma dat wel te vertrouwen is en welke ik niet achteraf moet kopen vooraleer het alles van mijn laptop verwijderd...

    alvast bedankt!!
    groetjes
    wendy

  • #2
    Re: hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

    Comment


    • #3
      Re: hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

      Ik heb een tijdje terug "adblocks plus geinstalleerd" en ben ervan af.

      Comment


      • #4
        Re: hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

        ik denk dat het gelukt is!! dank jullie wel!!
        dat heb ik dus nog nergens zien staan om dit te installeren.. alleen maar stappen om het te verwijderen..
        ofwel zoek ik niet goed
        maar in ieder geval heel fel bedankt..
        nu nog zoeken hoe ik het ook op chrome kan installeren.

        groetjes
        wendy

        Comment


        • #5
          Re: hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

          Adblock zoals voorgesteld, maar als ook je startpagina veranderd is kan je er op rekenen dat je waarschijnlijk ook beestjes hebt. Installeer zoiets als malwarebytes ( https://www.malwarebytes.org), en laat dit even lopen. Ook een diepe scan met je anti virus is aangewezen.

          En vooral stoppen met bepaalde sites bezoeken of elke link te openen van mails die je van vrienden krijgt.

          Comment


          • #6
            Re: hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

            ah ok, kan ik ook eens proberen, want mystartsearch heb ik nog steeds in chrome..
            ik denk dat dat het probleem is.. iets geïnstalleerd gehad en daar meer kwaad mee gedaan dan goed..
            vanaf nu gedaan met van alles te installeren (vooral van toepassing op de kids )

            die malwarebytes is veilig om te installeren? en zegt niet na het scannen dat ik het eerst moet kopen vooraleer het alles verwijderd?
            anders heb ik 2 virusscanners op mijn laptop, en dan is ie heel om zeep (lees: traag)

            alvast bedankt!

            Comment


            • #7
              Re: hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

              Oorspronkelijk geplaatst door wentrix Bekijk bericht
              ah ok, kan ik ook eens proberen, want mystartsearch heb ik nog steeds in chrome..
              ik denk dat dat het probleem is.. ...
              Als die in Chrome zit dan zit die "overal" .. wees er maar zeker dat dit de reden is van uw stroom aan ads !!

              Comment


              • #8
                Re: hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

                Oorspronkelijk geplaatst door wentrix Bekijk bericht
                ah ok, kan ik ook eens proberen, want mystartsearch heb ik nog steeds in chrome..
                ik denk dat dat het probleem is.. iets geïnstalleerd gehad en daar meer kwaad mee gedaan dan goed..
                vanaf nu gedaan met van alles te installeren (vooral van toepassing op de kids )

                die malwarebytes is veilig om te installeren? en zegt niet na het scannen dat ik het eerst moet kopen vooraleer het alles verwijderd?
                anders heb ik 2 virusscanners op mijn laptop, en dan is ie heel om zeep (lees: traag)

                alvast bedankt!
                De gratis versie werkt perfect. Het kan zijn dat hij vraagt om het 'volledige' pakket te installeren maar dat moet je niet doen. Het volledige pakket is antivirussoftware met anti adware. Dat wil je niet, enkel de anti adware moet je.

                Tegenwoordig moet je ook bij gekende freeware opletten dat er geen bagger wordt geïnstalleerd. Altijd goed lezen en opletten dat je sommige dingen uitvinkt of aanvinkt.

                En let altijd op met flash spelletjes.

                Comment


                • #9
                  Re: hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

                  Als je weet hoe het moet is het ook beter als je naar veilige modus herstart en anti malware dan laat lopen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

                    @regulus:
                    ik had al een vermoeden dat daardoor de ads kwamen..want sinds dat is gekomen zijn de ads ook terug gekomen. in internet explorer heb ik het al weg gekregen, maar bij chrome helaas niet! alles wat ik zie van mystartsearch heb ik verwijderd, maar blijft als startpagina staan..( in chrome) wat ik ook doe om het te wissen..

                    @ fhuppel
                    dan zal ik eens kijken om de anti adware te installeren.. helaas heb ik nog nooit via veilige modus een virusscanner laten lopen.. dus denk ik dat dit niet echt slim is om het nu te proberen? of is het toch redelijk makkelijk?


                    ik krijg de adblock plus precies ook niet geïnstalleerd op chrome
                    morgen nog maar eens proberen... hopelijk werkt internet dan wel mee!
                    Last edited by wentrix; 2 juli 2015, 22:39. Reden: tekst niet af

                    Comment


                    • #11
                      Re: hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

                      Comment


                      • #12
                        Re: hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

                        Indien mystart hardnekkig blijft bestaan na voorgaande tips installeer dan de gratis Ccleaner. http://www.piriform.com/ccleaner/download
                        Daarna deïnstalleer je Chrome (ook je profiel als hij dit vraagt)
                        Herstart pc.
                        Start ccleaner en doe een registerscan. Optimaliseer (laat hem wel een backup maken van het register. In principe vraagt hij dit).
                        Herstart.
                        Installeer Chrome opnieuw.

                        Comment


                        • #13
                          Re: hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

                          Ook last gehad van mystartsearch.
                          Als ik dan ging zoeken kwam ik steeds bij Spyhunter 4 terrecht.
                          Gratis scannen en betalend verwijderen.
                          Ik heb die dan toch (op een of andere manier) geïnstalleerd en kreeg die malware nog niet weg.

                          Uiteindelijk kwam ik terecht op een gratis cleaner die mooi aangaf waar dat die rotzooi zat.
                          Ik had die besmetting op IE en Firefox in 't register en dat is idd om onnozel van te worden.
                          Overal met adv in je scherm ook al zat ik via de browser op mijn eigen NAS.

                          Ik heb toen met succes Adwcleaner gebruikt.
                          Kijk ook naar de video voor meer info. Ik was er onmiddellijk van af.

                          Last edited by w00ha; 3 juli 2015, 05:50.

                          Comment


                          • #14
                            Re: hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

                            ok... iets te snel tevreden geweest.. net terug van het werk, en wou chrome opstarten, zie ik net dat in IE ook alles terug is.. de pagina's blijven maar openen op reclame terwijl ik een andere site vraag.. dus ga alles hier maar eens opnieuw toepassen wat me hier gezegd is en hopen dat het dan weg is... zodra het gelukt is, laat ik hier ook iets weten :-)

                            alvast bedankt voor de hulp! als het bij jullie werkt, dan ook bij mij hè!

                            Comment


                            • #15
                              Re: hoe vervelende ads reclame verwijderen?!?!

                              hela,

                              ik denk dat het gelukt is, eindelijk!
                              heerlijk als je terug normaal kunt surfen zonder die reclame...
                              nu heb ik wel chrome moeten verwijderen een ccleaner ook moeten installeren..
                              nu was mijn vraag hoe ik chrome terug krijg geïnstalleerd, want via deze site lukt het dus niet --> https://www.google.com/chrome/browse...top/index.html

                              welke site is nog veilig?
                              en dan wou ik ook vragen of het kwaad kan als ik ccleaner en malware op de computer laat staan?
                              ik krijg geregeld meldingen van malware over kwaadaardige website die geblokkeerd zijn...
                              mag ik dat zo laten, of iedere keer verwijderen? sorry voor de domme vragen..
                              maar met mijn ander virusscanner kreeg ik die meldingen niet omdat hij ze zelf verwijderd dacht ik

                              want dan laat ik beiden ook staan.. als dat de ads weglaat.....

                              alvast bedankt aan iedereen voor de goede hulp!!

                              groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X