Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nabewerking foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nabewerking foto's

    Kan er me iemand zeggen hoe deze foto's of nabewerking is van de foto's van deze fotograaf,



    De meeste foto's zijn "wazig" doch scherp...of vergis ik mij..
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: Nabewerking foto's

    Heeft niets met scherpte te maken.
    Ik vermoed dat je het "melk" effect ook gekend als gamma of vuile bril waas effect bedoelt.
    Ben er geen groot fan van.
    Maar is eenvoudig trickje.
    Je moet gewoon de zwartjes verschuiven / optrekken naar grijsjes.

    Dat kan je eenvoudig doen door in curves links onderaan de lijn van intensiteit iets op te trekken naar smaak.

    Dit pas je toe op de blacks of op alle kleuren.
    De curve moet er uit zien als een strakke lijn dat eerst op 45 graden stond en na het effect bv op 30 graden staat.

    Maar je kan het ook doen op 1 kleur bv blauw. Of combineren met vorig effect.
    Als je dan aanvullend aan de hoogintensiteit kant de curve gaat verlagen krijg je een leuk effect. (opwarmen door onderdrukking van blauwtjes)
    Dit effect valt bij veel mensen in de smaak maar ben er zelf ook minder fan van.

    Overdrijf je daar een beetje mee dan krijg je de basis voor het "nashville effect" en daar zie ik wel wat in.
    Kwestie van smaak.

    Deze techniek werkt in alle gekende postprocessing pakketen maar nog beter in bewerkingspakketen zoals fotoshop omdat je het effect subtiel kan herhalen in laagjes.
    Last edited by xafke; 1 juli 2015, 23:20. Reden: aanvulling

    Comment


    • #3
      Re: Nabewerking foto's

      Hartelijk dank hiervoor.
      Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

      Comment


      • #4
        Re: Nabewerking foto's

        zo doe ik het meestal
        1. afbeelding openen in PS
        2. In menu > afbeelding > aanpassingen > selectieve kleur
        3. zwart kiezen en de kleurwaarden cyaan, magenta, geel negatief maken, hoeveelheid ( begin met een 10%) is verschillend voor iedere foto
        4. Je kan nog de levendigheid/verzadiging aanpassen zodat je foto meer zwart - wit gaat worden ( afbeelding>aanpassingen>levendigheid)
        nikon

        Comment

        Working...
        X