Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sfeervolle plaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sfeervolle plaat

    Ik wil groeien als fotograaf, mijn doel is ooit een portfolio te hebben à la Marc Lagrange, Frank Doorhof, Joel Grimes, ... Ik heb al een zeker niveau, maar ben nog lang niet waar ik wil zijn en ik ben ambitieus. Ik doe hoofdzakelijk beauty, glamour en naaktfotografie, bijna uitsluitend studiofotografie. Op sites zoals modellennet krijg ik de “oooh’s” en de “aaah’s” en don’t get me wrong, I love those, maar het helpt me niet te groeien. Dus mijn voornemen is om mijn werk meer naar buiten te brengen bij de meer ervaren fotografen. Ik wil kritiek, maar graag opbouwende kritiek. Gelieve in je commentaar op te nemen 1) wat vind je niet goed en 2) wat zou jij doen om het beter te maken. Dank bij voorbaat.

    Model: Gwen Bogaert
    Visagie: Kristel Amendt

    http://www.dennisclaes.be

  • #2
    Re: Sfeervolle plaat

    Ohja, misschien ook een kleine uitleg over de licht setup. Ik heb een gridded beautydish op haar gezicht gericht, een flits met standaard reflctor die de achtergrond belicht, een flits met gridded standaard reflector die haar hoed en schouder backlight en een snoot die haar rechterschouder (links voor de kijker) wat scheidt van de achtergrond. In postprocessing niet veel gedaan. Witbalans heel erg koel gezet, zodat het een "avondsfeer" krijgt, de huid wat softer gemaakt in het gezicht en de ogen wat lichter gemaakt.
    http://www.dennisclaes.be

    Comment


    • #3
      Re: Sfeervolle plaat

      Heel mooi! Klein minpuntje : ik vind de huid op de borststreek nogal vlekkerig.

      Comment


      • #4
        Re: Sfeervolle plaat

        Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
        Heel mooi! Klein minpuntje : ik vind de huid op de borststreek nogal vlekkerig.
        waarschijnlijk huid van gezicht wel en die in borststreek minder of niet softer gemaakt.

        ik denk dat om het beeld af af te maken je ook wat aandacht moet geven aan de haartjes aan de rechterschouder, aan de hoed en ergens rechts boven doet mij beetje aan een spinnenwebje denken :-) , maar het is zeker een puik sfeervol beeld


        grtz

        Nathan
        www.lensculture.com/nathan-verstraete

        Comment


        • #5
          Re: Sfeervolle plaat

          Awel, vreemd genoeg heb ik dezelfde softening toegepast op haar gezicht als op de borst. Maar ik ga in lightroom eerst wel met de clarity-schuiver wat omhoog om de foto wat meer detail en contrast te geven. Het neveneffect is dat de huid daardoor wel wat "kapot" gaat. Misschien had ik hier op de borst inderdaad nog eens een extra laag moeten geven.

          Yep, die haartjes heb je ook gelijk in, die had ik nog niet gezien, thanks!
          http://www.dennisclaes.be

          Comment


          • #6
            Re: Sfeervolle plaat

            Mooi en knappe ruimte-indeling . Wel een beetje hard voor sfeervol te bekomen ...............
            Grtn Thierry

            Comment

            Working...
            X