Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsopkomst vanaf Lilienstein

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonsopkomst vanaf Lilienstein

    Zoals beloofd nu de foto vanaf bovenaf eerder die morgen, het mooie licht duurde alles bij elkaar maar 5 minuten, daarna begon het zelfs al te regenen..

    Last edited by jos82; 1 juli 2015, 19:46.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Zonsokomst vanaf Lilienstein

    Wat een prachtige foto, Jos. De kleuren, compo en lichtval is groots te noemen.
    Het zou overigens best een "Mortierke" kunnen zijn. (en dat is zeker geen klacht) Niets mis met dit formaat, maar ik denk dat een 16:9 het ook mooi zou doen. (minder lucht)
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Zonsokomst vanaf Lilienstein

      Zeer mooi Jos en de klim naar boven toe was het zeker waard

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Zonsokomst vanaf Lilienstein

        Schitterend beeld met een heel mooi piepend zonnetje dat zijn goud over het landschap strooit.
        Ik had waarschijnlijk dezelfde uitsnede gekozen en zou persoonlijk niets afdoen van de lucht want de kleuren in de wolken zijn ook prachtig.

        Er zijn een tweetal flare-vlekjes te zien maar die storen eigenlijk nauwelijks.
        Als je die wil vermijden bestaat er de truc met de duim (of andere vinger) die Rupselkopke lang geleden op BD uitgelegd heeft.
        Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.

        Of het kan ook via nabewerking, ook een uitleg van Rupselkopke.
        Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.


        Er staat trouwens een spelfoutje in de titel

        Maar de twee laatste punten doen niets af aan de kwaliteit van de foto... een prachtshot.
        Last edited by mortierke; 1 juli 2015, 15:40.
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: Zonsokomst vanaf Lilienstein

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          Wat een prachtige foto, Jos. De kleuren, compo en lichtval is groots te noemen.
          Het zou overigens best een "Mortierke" kunnen zijn.
          Johan schreef al wat ik ook net dacht
          Prachtig
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Zonsokomst vanaf Lilienstein

            Iedereen bedankt voor alle reacties...Een vergelijk met Mortierke is zeker een heel groot compliment...

            Kurt bedankt,
            Ik had hier de techniek van Rupselkopke al toegepast, gebruikt dit eigenlijk best vaak met tegenlicht, werkt fantastisch.
            Hier nog 2 originele bestanden van deze foto wat een verschil het is....Met vinger zonder vinger

            De flare links was me eigenlijk geeneens opgevallen, zal nog een poging doen, als het wat minder warm is..
            De techniek in photoshop al wel geprobeerd, maar ben er niet altijd tevreden over..

            Oh, titel ook gelijk aangepast..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Zonsokomst vanaf Lilienstein

              Je hoeft voor mij niet persé een poging te doen hoor Jos, het is niet storend.
              De verticale foto die je via de links laat zien doet mij ook al likkebaarden. Een uitsnede zonder dat hoekje voorgrond rechts zou het fantastisch doen... man wat een diepte en wat een sfeer. Prachtige omgeving daar.

              Ik heb vroeger ook nog de tweede methode van Rupselkopke geprobeerd maar haalde niet echt goed resultaat.
              Ik hou het ook bij de eerste methode.

              Mijn complimenten voor de mooie beelden
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

              Comment


              • #8
                Re: Zonsokomst vanaf Lilienstein

                Zeer sfeervol beeld met een pracht van compositorische opbouw... gefeliciteerd.

                Comment


                • #9
                  Re: Zonsokomst vanaf Lilienstein

                  Kleuren zijn magnifiek...
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment

                  Working...
                  X