Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

    Ik heb een 3G-smartphone (Samsung Galaxy Mini 2) en een abonnement bij Mobistar met 3G inbegrepen.
    Alleen, ik krijg zelden een 3G-verbinding.
    Ligt het aan de smartphone?
    Ligt het aan de provider?
    Of ligt het aan de locatie, ten westen van Dendermonde, waar je bij de 4G-dekking dan wel, nog steeds enkele blinde vlekken hebt?
    Ik denk eraan om van provider te veranderen (Telenet) en eventueel een 4G-smartphone te kopen, maar dan wil ik wel enige zekerheid dat ik me daarmee fors verbeter.

  • #2
    Re: Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

    Als de oorzaak de dekking is, dan ga je bij Telenet nog een paar jaar geduld moeten oefenen, want tot ergens in 2018 (dacht ik) gebruiken zij het net van..... Mobistar. Daarna wordt het het huidige Base.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Als de oorzaak de dekking is, dan ga je bij Telenet nog een paar jaar geduld moeten oefenen, want tot ergens in 2018 (dacht ik) gebruiken zij het net van..... Mobistar. Daarna wordt het het huidige Base.
      Waarom zou men dan tot 2018 moeten wachten?
      Elke provider doet toch continu uitbreidingen aan zijn netwerk?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Waarom zou men dan tot 2018 moeten wachten?
        Elke provider doet toch continu uitbreidingen aan zijn netwerk?
        Man, man, man, TS schrijft wel dat hij zinnens is om van provider te veranderen, dus zeg ik hem dat daarvoor de eerste paar jaar Telenet geen alternatief is voor Mobistar.
        Als je zo direct geen reden vind om me te counteren dan fabriceer je er zelf wel één....
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

          Stop met zeveren nete en lees nog eens.
          Ge zegt dat hij de volgende jaren daar geen oplossing mee kan vinden.
          Weet jij dan of Mobistar volgende week, volgende maand of binnen drie jaar daar verbeteringen gaat doen?
          Trouwens zal Telenet reeds vroeger nieuwe klanten op het andere netwerk zetten.
          Dus stop met altijd verkeerde info te geven om providers altijd slechter te maken dan nodig.
          Misschien ligt het probleem niet eens aan het netwerk.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

            TS stelt de vraag NU, wil eventueel veranderen NU. Wat er volgend jaar of binnen twee jaar verandert is voor iedereen koffiedik kijken.

            Als hij MORGEN of VOLGENDE WEEK naar Telenet overstapt dan geef ik hem een 100 % correct antwoord, wat jij er ook van mag denken.

            Als Mobistar daar ten Westen van Dendermonde morgen de dekking fors verbetert dan is "de vraag van" en de "overstap naar" voor TS overbodig.

            Wie is er hier aan het zeveren.... Trouwens ik schrijf: Als de oorzaak de dekking is, dus uw laatste "counter" heeft geen enkele zin.
            En waar maak ik Mobistar of Telenet hier slecht ?
            Last edited by nete; 29 juni 2015, 18:09.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              TS stelt de vraag NU, wil eventueel veranderen NU.
              Wat analyserend lezen zie ik dat TS nu een "oplossing" wil voor zijn probleem, maar niet weet waar de oorzaak ligt.
              Als men een oplossing wil bieden, dan moet men eerst zeker zijn van de correcte oorzaak, dat is wat TS wil.
              TS is er niets mee om van provider te veranderen als het niet zijn probleem oplost.
              Evenmin is hij iets met die uitleg van 2018 als het mogelijks zijn toestel is.

              Hier net hetzelfde, binnen bijna niet kunnen bellen of met veel onderbrekingen en 3G kon ik op mijn buik schrijven.

              Enkel het toestel veranderd ... van een SIII Mini naar een SIII, zelfde provider, zelfde SIM-kaart, zelfde locatie ... alles werkt nu perfect.
              Met een Note 4 is er nog een verschil, daar werkt het nog beter op en zelfs 4G werkt binnen.

              Dus alvorens "uit gewoonte" te l*llen over providers, zou je ook eens iets anders uit je nek kunnen slagen.

              Zijn we daar zeker van?
              Neen, maar uittesten is de enige correcte oplossing.

              En als het dan toch aan de provider zou liggen, dan kunt ge best ook eens informeren bij die provider of er verbeteringswerken op komst zijn of indien er geen andere reden is.
              Als iets op korte tijd opgelost kan worden, dan is er geen reden alles te veranderen.

              Niemand van ons kan zomaar via een berichtje met zekerheid zeggen wat fout is, maar jij weet pertinent altijd iets te verwijten aan een provider. [emoji17]

              En als Mobistar zijn netwerk volgende week of eind van het jaar aanpast ... dan is uw 2018 zeker uit de lucht gegrepen .
              Last edited by VerSeg; 29 juni 2015, 21:10.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

                Onwaarschijnlijk hé.

                Analizerend lezen van 1ste post zie ik dat TS overweegt om NU te veranderen van provider (Van Mobistar naar....... Mobistar (Telenet).
                Ik wijs hem er gewoon op dat NU "DIE" verandering (als de dekking de oorzaak zou zijn, en dat zette ik erbij), niet veel zin heeft, en geen oplossing zal bieden aan zijn probleem.
                Wat maakt Verseg er van ? Dat ik hier kom vertellen hoe slecht Mobistar wel is. Te belachelijk voor woorden.

                Maar goed, je hebt "nete" zien staan en je hebt je weer eens kunnen uitleven. Je dag is goed.
                Ik zal in de toekomst best een eventuele reply eerst maar eens per PM naar u sturen , ter revisie, alvorens te posten.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

                  Ik wil geen partij trekken maar volg wel het meest met de redenering van Nete.
                  Die masten komen er nog niet allemaal zo snel bij. En voor pakweg 100 man gaan ze geen moeite doen.
                  Die masten worden strategisch geplaatst en zijn ook onderhevig aan strenge wetgeving en effectenrapporten en wat weet ik nog allemaal.

                  Trouwens 5G is al in de maak. Ze gaan niet snel nog wat investeren in "oude technologie" zoals 3G. Want die masten zijn reteduur en moeten ook opbrengen.

                  Een bevriend colega informaticus zit met een gelijkaardig probleem in de rand van Brugge (wat toch geen kleine stad is).
                  Na "buurt en marktonderzoek" bleek dat de bereikbaarheid voor alle providers gelijkaardig slecht was.
                  Dus dat zou ik al in eerste instantie adviseren: vraag eens aan de buren bij wie ze zijn en of er problemen zijn met de kwaliteit van 3G.
                  zo krijg je meer zicht op de actuele situatie.

                  Ik vermoed dat je wel slim genoeg bent geweest je toestel te testen op ander locaties en er dus geen probleem is met je toestel.

                  Mijn vriend heeft als oplossing gekozen voor het plaatsen van een GSM repeater op de dakrand. (kostprijs was rond de 150 euro dacht ik te herinneren)
                  En nu heeft em goede ontvangst wat hem gelukkig maakt want hij had het huis net gekocht en wist niet van het probleem.

                  Dus ik zou eens testen en rondvragen om te beginnen, veel meer advies kunnen wij niet geven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Ik vermoed dat je wel slim genoeg bent geweest je toestel te testen op ander locaties en er dus geen probleem is met je toestel.
                    .../...
                    Dus ik zou eens testen en rondvragen om te beginnen, veel meer advies kunnen wij niet geven.
                    Testen is inderdaad de beste oplossing, maar wel vooral op de plaats waar het moet.

                    Zoals aangekaart hadden we een gelijkaardig probleem dat opgelost werd met een ander toestel.
                    Toch werkte dat toestel elders perfect.
                    Het is soms maar een percentje verschil dat uitmaakt of je communicaties lukken of niet.
                    En het ene toestel tegenover het andere kan daar effectief een groot verschil in maken, ook al werkt het elders wel.

                    Wat uitbreiding van netwerken betreft ... het is niet omdat 5G op komst is, dat je geen 3G of 4G aangeboden krijgt op nieuwe masten.

                    Die repeater is inderdaad een mogelijke oplossing ... maar ook weer een redelijke investering als je een deftige wil.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Wat maakt Verseg er van ? Dat ik hier kom vertellen hoe slecht Mobistar wel is..
                      Je begint over 2018 ... wat helemaal uit de lucht gegrepen is omdat je helemaal niet weet wanneer Mobistar ginder werken gepland heeft, "mogelijks" sneller dan Base (Telenet).
                      Telenet moet ook eerst het Base netwerk uitbreiden.
                      Vanaf 2018 willen ze klanten overzetten naat het Base netwerk ... maar ondertussen blijft Mobistar wel verder uitbreiden waardoor het mogelijks veel minder lang duurt voor het Mobistar netwerk.

                      Maar goed, je hebt "nete" zien staan en je hebt je weer eens kunnen uitleven.
                      Dit soort spellekes speel ik niet mee man ... wie iets post maakt me helemaal niet uit om mijn antwoord te formuleren.
                      Misschien is het net omgekeerd en verdraag jij gewoon geen reacties als je mijn naam ziet. 😴
                      Dit soort bemerkingen kan je in twee richtingen draaien hoor.
                      Of mag men enkel reacties posten die in uw gedachtengang passen?
                      Dan kan elk topic maar uit één reactie bestaan en de rest mag daarna enkel ja knikken.

                      Xafke heeft ook een mening gedeeld, op een niet verwijtende manier ... daar is niets mis mee.
                      Maar jij verdraagt niets, het eerste dat altijd volgt door u is VerSeg is weer daar als hij "nete" ziet.
                      Je moet eens leren dat als mensen reageren, dit een verderzettig is van een gesprek ... jij denkt altijd dat men u persoonlijk aanvalt.
                      Beetje kleinzielig hoor.
                      Last edited by VerSeg; 30 juni 2015, 01:24.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Xafke heeft ook een mening gedeeld, op een niet verwijtende manier ... daar is niets mis mee.
                        Ben je dan beginnen lezen vanaf de tweede lijn ?
                        Maar laten we best ruimte geven aan eventuele andere raad en stoppen met dit welles-nietes spelletje.
                        Ik denk trouwens dat ver alle mogelijke oplossingen of uit te voeren testen al vermeld zijn in jouw en xafkes posts.
                        Last edited by nete; 30 juni 2015, 23:03.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

                          Daar heb je ook gelijk VerSeg. Het toestel kan een serieus verschil maken in stabiliteit van de verbinding.
                          Het is een en-en verhaal technisch gezien.

                          De toestellen van nu hebben een lager uitzendvermogen dan vroeger en zijn dus al minder in staat naar buiten te treden als het ware.
                          (vroeger 8 watt en nu 2 watt dacht ik)
                          Ik heb er geen zicht op maar ik kan best vermoeden dat ook de zendvermogens van de masten gedaald zijn onder druk van wetgeving.

                          Dan is er ook nog dat de nieuwe protocollen een ander gedrag vertonen tov oude protocollen. (veel complexer van samenstelling)
                          Minimaal is ook de impact van hoog rendement gecoat glas bv. Wat transmitie moeilijker maakt vanuit gebouwen.
                          Dan is er nog de draagfrequentie dat vroeger 800MHz was dacht ik en nu bij Base bv boven de 2GHz ligt.
                          Die hoge frequenties penetreren moeilijker dan de 800 of lager. Mobistar en Proximus "zitten" op alle banden dacht ik, Base niet (not 100% sure)

                          Een behoorlijk complex verhaal dus.

                          Maar er is niet vermeld waar het probleem zich exact voordoet. Is dat enkel in huis(bij vrienden, familie, werk,..) of bij jou thuis of verschillende regios of 1 specifieke regio?

                          Als het enkel bij jou thuis is kan je ook denken aan het opzetten van WIFI voor je communicatie dat zeer goedkoop en efficient is. Je moet dan enkel een smartphone hebben dat Wifi heeft (bijna alle hebben dat tegenwoordig denk ik)

                          Het zijn maar wat losse gedachten hoor....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ben je dan beginnen lezen vanaf de tweede lijn ?
                            Ik lees enkel tussen de lijnen. 😆
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geen 3G, ligt het aan de smartphone, de provider of de locatie?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bielski Bekijk bericht
                              Ik heb een 3G-smartphone (Samsung Galaxy Mini 2) en een abonnement bij Mobistar met 3G inbegrepen.
                              Alleen, ik krijg zelden een 3G-verbinding.
                              Ligt het aan de smartphone?
                              Ligt het aan de provider?
                              Of ligt het aan de locatie, ten westen van Dendermonde, waar je bij de 4G-dekking dan wel, nog steeds enkele blinde vlekken hebt?
                              Ik denk eraan om van provider te veranderen (Telenet) en eventueel een 4G-smartphone te kopen, maar dan wil ik wel enige zekerheid dat ik me daarmee fors verbeter.
                              Heb je al eens naar Mobistar gebeld?

                              Comment

                              Working...
                              X