Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips bij aankoop grote diffusor?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips bij aankoop grote diffusor?

    Ik ben van plan om een vrij grote diffusor aan te schaffen die ik wil gebuiken om bvb een huwelijkskoppel te fotograferen bij hard zonlicht.

    Wat ik tot nu toe al heb kunnen vinden;

    -Westcott Scrim Jim (1.1 x 1.8m, of is dit te klein?)
    -Sunbounce sun swatter

    Ik werk altijd met een assistent bij zulke opdrachten (mijn echtgenote ), dus ik ben niet meteen van plan om dit op statieven te gaan plaatsen en met zandzakken te slepen.

    Zijn er forumleden die één van deze diffusors gebruiken (of een vergelijkbaar type) en die hun ervaringen even willen delen?

    Alvast bedankt!
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

  • #2
    Re: Tips bij aankoop grote diffusor?

    Ik kan enkel spreken vanuit mijn ervaring met een difuser van 1,6 meter rond.
    Ik werk veel met kindjes en daar is het ideaal voor. Of juister gezegd: het gaat net!
    Volwassenen krijg je er gewoon nooit onder laat staan een koppel. Gelukkig heb ik er zo 4 en dat merk je niet dat je ze naast elkaar gebruikt.
    Maar ook ik schakel mijn bedhelft in als assistente en ik zie haar soms toch serieus sukkelen als er nog maar een klein beetje wind is.
    Die dingen zijn supertof van effect maar even super onhandig!

    ik heb wel al eens staan kijken op een proffesionele shoot aan het strand waarbij ze werkten met difusors op statief van serieus formaat.
    2 tot 3 modellen er onder en dat ging lekker. Die dingen staan idd op zware steunen met bijbehorende gewichten.

    Wat ik wel al gedaan heb...
    Is het profiteren van een event-tent dat ze bij dergelijke evenementen buiten opstellen voor de receptie. Met regelmaat heb ik wel het geluk dat die van wit zeil gemaakt zijn en dat werkt behoorlijk goed. Ik zie degelijke tent en dan probeer ik er een scene bij te bedenken dat je niet ziet dat het in een tent genomen is of ik foefel nadien de achtergrond weg in photoshop

    Comment

    Working...
    X