Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

    Het is lange tijd geleden dat ik nog in de Makro was. Ooit kocht ik er een wipzaagje van B&D, een fietspomp (brol) en een basic stofzuiger (tekorte stang blijkt achteraf). Wipzaag ging stuk binnen garantieperiode. Herstelling lukte zonder kosten maar telkens 52 km rijden H/T en aanschuiven/wachten aan de balie hoorde er natuurlijk bij
    Een gekocht trapladdertje lijkt achteraf toch ook een klein gebrekje te hebben (stug openen en sluiten).
    Electronica kocht ik er nooit.
    Voor een aantal zaken lijkt coolblue me een beter alternatief.
    Wat zijn hier zoal de ervaringen met kwaliteit en service na verkoop bij Makro en Coolblue?

  • #2
    Re: Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    ....
    Voor een aantal zaken lijkt coolblue me een beter alternatief.
    Prima vlot en goed.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

      Nog geen echt slechte ervaringen gehad met Makro, maar veel kopen we er niet (een keer of twee, drie per jaar gaan we er eens langs).
      Ooit, vele jaren terug, kochten we er een koelkast van het Deense merk Gram. Na redelijk wat jaren ging ze stuk. Makro verwees ons naar een gewone hersteller. Die kwam langs en na 10 seconden zei hij: die komt van bij Makro. Hoezo ? Wel, er zit een Russische compressor in... Na de herstelling heeft ze nog jaaaaren goed gewerkt.

      Met Coolblue goeie ervaringen tot nu toe, wel op hun prijzen letten.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

        Coolblue ... een keer een probleempje gehad met een product en na simpel telefoontje een mail ontvangen met instructies om ofwel ter plaatse te komen ruilen ofwel om het gratis te verzenden.
        Geen discussie, geen gezeur, gewoon direct in orde gebracht.
        Bij een Dell scherm zat een Amerikaanse stekker, gebeld en even later een kabel toegestuurd gekregen.

        Bij Makro ... je weet dat het een grote winkel is met lange wachtrijen, dus een beslissing die je zelf neemt. ☺
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

          Makro: de makro ligt op een paar kilometer en is dus zowat onze belangrijkste supermarkt geworden.
          Vandaag, zaterdagvoormiddag, absoluut geen file. Tweede in de rij aan de kassa.

          Kaart vernieuwd vandaag: tweede in de rij.

          Soms gaat het om andere referentienummers, dan in de normale electroshop met dus lichtjes verschillende specificaties.
          We doen er ook vaak grotere aankopen en hebben eigenlijk nog nooit specifieke problemen gehad.

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
            Makro: de makro ligt op een paar kilometer en is dus zowat onze belangrijkste supermarkt geworden.
            Vandaag, zaterdagvoormiddag, absoluut geen file. Tweede in de rij aan de kassa.

            Kaart vernieuwd vandaag: tweede in de rij.

            Soms gaat het om andere referentienummers, dan in de normale electroshop met dus lichtjes verschillende specificaties.
            We doen er ook vaak grotere aankopen en hebben eigenlijk nog nooit specifieke problemen gehad.
            Kan ik volledig bijtreden. Vroeger toen wij nog allebei aan het werk waren en dus verplicht waren na onze (en die van vele andere) werkuren of op zaterdag naar de Makro te gaan, kon je hééél lang staan aanschuiven met je 'reparatie', en idem dito aan de kassa's.
            Blijkbaar is het nu (soms) op zaterdagen ook kalm... zal wellicht met het tijdstip dat je gaat te maken hebben, bvb. op de middag.
            Nu we kunnen gaan op de momenten dat wij willen en op de momenten dat het heel kalm is (en geloof me, je leert die momenten vlug kennen ) is er geen enkel probleem meer.
            De herstelling (al dan niet in garantie) kan wel een tijdje op zich laten wachten.

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              Soms gaat het om andere referentienummers, dan in de normale electroshop met dus lichtjes verschillende specificaties.
              De verschillen kunnen wel erg groot zijn. Buurman kocht een Philips breedbeeld TV (het grootste CRT model dat toen bestond). Ik kocht dezelfde TV in een elektrozaak.
              Mijn TV had 3 scartaansluitingen, SVHS, audio out, enz. TV van de buurman had wel dezelfde beeldbuis, maar op de achterkant stond slechts 1 Scartaansluiting en niets anders meer.
              Typenummer had op het einde 1 cijfertje verschil.

              Zelfde buurmman kocht bij Makro een Karcher hogedrukreiniger. Die werd ieder jaar slechts 1 dag gebruikt, maar was na 3 jaar defect. Buurman ging er mee naar de lokale Karcher dealer en die wist direct te vertellen dat het apparaat van de Makro kwam. Het te vervangen onderdeeltje (een pakkingring van 1€) kon niet geplaatst worden omdat de pomp met rivetten was geassembleerd. Uitboren en draad tappen zou aan werkuren meer kosten dan de prijs van een nieuwe hogedrukreiniger. Normaal zijn dat 10 inbusboutjes in plaats van rivetten.

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                De verschillen kunnen wel erg groot zijn. Buurman kocht een Philips breedbeeld TV (het grootste CRT model dat toen bestond). Ik kocht dezelfde TV in een elektrozaak.
                Mijn TV had 3 scartaansluitingen, SVHS, audio out, enz. TV van de buurman had wel dezelfde beeldbuis, maar op de achterkant stond slechts 1 Scartaansluiting en niets anders meer.
                Typenummer had op het einde 1 cijfertje verschil.

                Zelfde buurmman kocht bij Makro een Karcher hogedrukreiniger. Die werd ieder jaar slechts 1 dag gebruikt, maar was na 3 jaar defect. Buurman ging er mee naar de lokale Karcher dealer en die wist direct te vertellen dat het apparaat van de Makro kwam. Het te vervangen onderdeeltje (een pakkingring van 1€) kon niet geplaatst worden omdat de pomp met rivetten was geassembleerd. Uitboren en draad tappen zou aan werkuren meer kosten dan de prijs van een nieuwe hogedrukreiniger. Normaal zijn dat 10 inbusboutjes in plaats van rivetten.
                Dat is oud nieuws hoor. Ongeveer 40 jaar geleden diende ik een 200-tal warmwaterboilers aan te kopen voor een bepaalde werf.
                Een firma, heel bekende naam, maar die ik niet ga noemen, was bereid voor slechts 200 boilers, een paar minderwaardige materialen te gebruiken in elke boiler om zodoende de prijs te kunnen drukken en de levering binnen te halen.
                Het is dus van alle tijden.

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

                  Ga er vaak want dicht bij het werk. Mijn eerste EOS komt van de Makro (nu zeker 25 jaar geleden). Nooit enig probleem mee gehad, werkt nog altijd trouwens. Is een keer gevallen en de lens had een probleem. Net na de garantie uiteraard. Ingediend bij Makro, bij verteld wat er gebeurd was. Is hersteld teruggekomen zonder kosten. Dat was wel jaren terug. Nog enkele andere dingen zoals stofzuiger en printer komen ook van ginder, nooit speciale problemen mee gehad.

                  Je kan met alle procucten bij elke winkel problemen hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

                    2 jaar geleden een HTC one gekocht bij coolblue
                    6 maand terug had ik mijn gsm laten vallen, met als gevolg dat mijn WIFI antenne stuk was.
                    Kosteloos kunnen opsturen en na een week kreeg ik mijn tostel terug met een nieuwe WIFI antenne, nieuwe batterij en niet scherm+ cover dus

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

                      Oorspronkelijk geplaatst door dafkeD40 Bekijk bericht
                      2 jaar geleden een HTC one gekocht bij coolblue
                      6 maand terug had ik mijn gsm laten vallen, met als gevolg dat mijn WIFI antenne stuk was.
                      Kosteloos kunnen opsturen en na een week kreeg ik mijn tostel terug met een nieuwe WIFI antenne, nieuwe batterij en niet scherm+ cover dus
                      Had je er dan een verzekering bij aangekocht ? Ik kan me niet inbeelden dat men een gratis reparatie gaat doen als je je gsm laat vallen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

                        Coolblue is echt wel héél erg soepel bij klachten.

                        Mijn dochter kocht een nieuwe GSM. (Moto G)
                        Ze laat die 2 weken later vallen in het toilet. Direct uitgezet, en in een zak rijst, maar helaas ...
                        Alle vochtindicatoren binnenin waren ook gekleurd.

                        Ze belt vriendelijk naar Coolblue en vertelt eerlijk wat er gebeurd is met de vraag of dit kan hersteld worden.

                        Coolblue vraagt dan om de GSM (gratis) terug te sturen.
                        En 3 dagen later een mailtje met de melding dat ze een nieuwe GSM krijgt, en die wordt dan nog eens binnen de dag geleverd.
                        Hadden we niet verwacht, en eerlijk, na dat voorval is Coolblue de eerste waar ik kijk om iets te bestellen. Ze mogen al eens iets duurder zijn.

                        Bij Makro koop ik nooit meer electronica. Je zit er ofwel met 2de keus, of met eindereeksen, en die kan je elders even makkelijk vinden (en dikwijls aan betere prijzen).
                        Wat me het meest stoort is de verschrikkelijk trage en complexe service.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

                          Ik kom af en toe in de Makro in Eke en ik merk al geruime tijd dat er minder en minder volk gaat, begint serieus op te vallen.
                          Denk dat Makro het echt moeilijk heeft om te overleven.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Had je er dan een verzekering bij aangekocht ? Ik kan me niet inbeelden dat men een gratis reparatie gaat doen als je je gsm laat vallen.
                            Ik had geen verzekering het toestel had geen valschade

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ervaringen met bij Makro gekochte toestellen

                              Ik had mijn toestel besteld en de dag nadien was er een korting van 25 euro op dit toestel.
                              De 25 euro die ik meer betaalde werd keurig op mijn rekening terug gestort.

                              Comment

                              Working...
                              X