Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon matglazen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon matglazen.

    Zijn er nog mensen die Canon Matglazen hebben aangekocht waarvan het deksel van het doosje kapot was?
    Enkele jaren geleden kocht ik een matglas Ee-s aan bij Konijnenberg waarvan één scharnier van het deksel was afgebroken.
    Gelukkig was er geen schade aan het matglas zelf.

    Verleden week koop ik een ander matglas Ee-d aan bij Cameranu.nl waarvan het deksel in drie stukken gebroken was.
    Vandaag plaats ik het matglas in mijn toestel en moet vaststellen dat het matglas flinke beschadigingen heeft opgelopen.

    Mocht er nog iemand een matglas hebben aangekocht (gelijk waar of bij wie) waarvan het deksel stuk was wil hij/zij het me dan laten weten?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Canon matglazen.

    Op 29/06 een mail verstuurd naar Cameranu.nl.
    Ze vroegen me een foto op te sturen van het beschadigde matglas, maar hoe doe je dat?
    Van het doosje is het geen probleem maar een matglas.
    Enfin, op 01/07 dan toch een nieuw matglas gekregen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Canon matglazen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ze vroegen me een foto op te sturen van het beschadigde matglas, maar hoe doe je dat?
      Was de schade niet zichtbaar aan het matglas voordat je het in het toestel had gestopt?
      Een print-screen maken van je zoekerbeeld is inderdaad niet evident...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Canon matglazen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        Was de schade niet zichtbaar aan het matglas voordat je het in het toestel had gestopt?
        Een print-screen maken van je zoekerbeeld is inderdaad niet evident...
        Dat zie je eigenlijk bijna niet en ik lette daar ook niet op, maar in de 5D wordt dat X keren vergroot en dat viel heek duidelijk op.
        Het stoorde ook enorm bij het fotograferen, mijn aandacht werd telkens afgeleid.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Canon matglazen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ze vroegen me een foto op te sturen van het beschadigde matglas, maar hoe doe je dat?
          met een simpel compactje of smartphone lukt dat redelijk :
          - op zoek naar een Olympus OM2 zonder aangetast pentaprisma gebruik ik volgende foto ter illustratie van het (bekende) probleem:

          - vorige week kreeg ik van een dame spontaan deze opname als bewijs dat haar OM-2 in orde was op dit punt

          (en de dame was een leek met een ... compactje )
          De zoeker van een OM-1/2(n) series body heeft een vergrotingsmaatstaf van 0,92X ... dat maakt een dergelijke opname extra moeilijk ... een 5D series zit rond de 0,70 ... dat maakt het makkelijker het zoekerbeeld integraal er op te krijgen
          Last edited by Silver Roller; 8 juli 2015, 12:25.

          Comment

          Working...
          X