Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Llyn Du - Wales + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Llyn Du - Wales + Update


    Omdat het niet altijd zonsondergangen moeten zijn...

    Deze is genomen op weg naar de top van Rhinog Fawr.
    In Snowdonia zijn tal van zo'n mooie meertjes te vinden tussen de bergen
    Dit heet Llyn Du (uitspraak "Sjhlyn Doe" of zoiets..., Welsh is een raar taaltje)
    Ik hem me er niet aan gewaagd om te proberen het correct uit te spreken.



    Hieronder een update met minder magenta en minder vignetting.


    Last edited by mortierke; 26 juni 2015, 20:26.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Llyn Du - Wales

    Mooi beeld uit een prachtige omgeving !
    Ik heb er wel mijn twijfels over of de lange belichtingstijd in dit geval een meerwaarde was ?
    Met een normale belichtingstijd was de spiegeling in het meer waarschijnlijk een knappe reflectie van de mooie wolken geweest
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Llyn Du - Wales

      idd, de lange belichtingstijd is ook in mijn ogen geen meerwaarde. In tegendeel: de aandacht gaat naar de (dynamische) wolken ipv het (rustgevende) landschap.

      Comment


      • #4
        Re: Llyn Du - Wales

        Kan hier de lange sluitertijd wel smaken hoor....Denk juist dat de foto rustiger is geworden. Zo te zien stond er een aardige wind en het meertje is hierdoor ook wat vlakker geworden...
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Llyn Du - Wales

          Ik denk ook dat de LS een goede keuze is. Het meertje zou toch te klein zijn om de wolken te weerspiegelen.
          Eigenlijk komt de foto voor mij over als een gerecht met verschillende smaken. (rust-dynamiek) Van mij mag hij op de menukaart blijven.
          De magenta-randen rond de wolken vind ik minder mooi. Ik denk zelfs dat het magenta op de hele foto iets minder mag ?
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Llyn Du - Wales

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
            Ik denk ook dat de LS een goede keuze is. Het meertje zou toch te klein zijn om de wolken te weerspiegelen.
            Eigenlijk komt de foto voor mij over als een gerecht met verschillende smaken. (rust-dynamiek) Van mij mag hij op de menukaart blijven.
            De magenta-randen rond de wolken vind ik minder mooi. Ik denk zelfs dat het magenta op de hele foto iets minder mag ?
            Wat het magenta betreft heb je zeker een punt Johan. Ik heb zelf getwijfeld of ik het zou verminderen maar had het voorlopig zo gelaten. Ik probeer nog een update te plaatsen vanavond.

            Er stond inderdaad heel veel wind waardoor er nauwelijks weerspiegeling van de wolken te zien was in het meertje.
            Net door de langere sluitertijd en het daardoor vlakkere water is er nu een vage weerspiegeling te zien
            vriendelijke groeten, Kurt
            Mijn foto's
            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

            Comment


            • #7
              Re: Llyn Du - Wales

              Kurt, ge kunt het magenta een weinig milderen maar volgens mij was het licht wel ongeveer zo.
              De lange sluitertijd is persoonlijke smaak.
              Wat ik wel zou doen is nog even de vignetering nazien, die lijkt mij redelijk veel te zijn.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Llyn Du - Wales

                Heel mooi en de lange sluitertijd is hier in mijn ogen absoluut een meerwaarde

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Llyn Du - Wales

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Kurt, ge kunt het magenta een weinig milderen maar volgens mij was het licht wel ongeveer zo.
                  De lange sluitertijd is persoonlijke smaak.
                  Wat ik wel zou doen is nog even de vignetering nazien, die lijkt mij redelijk veel te zijn.
                  De nogal sterke vignetering was eigenlijk mijn bedoeling maar ik heb toch een update geplaatst waar dat minder is en waar ik ook het magenta wat gemilderd heb.
                  Bedankt alleszins voor de reacties
                  vriendelijke groeten, Kurt
                  Mijn foto's
                  Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Llyn Du - Wales

                    Bedankt voor de update, Kurt. Voor mij ziet het er nu natuurlijker uit.
                    Jammer dat er nu minder "leven" in de lage wolkjes zit.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment

                    Working...
                    X