Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vochtprobleem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vochtprobleem?

    Weet iemand hier een antwoord op:
    De foto’s komende van een konica minolta dimage (damage? dommage?) X31 (kan ook X20 zijn, enfin zo een sigarettenpakje dat ook nog foto's trekt ), zijn allen troebel en gestreept. Ze zijn zo zichtbaar op het LCD-schermpje en komen zo ook van de geheugenkaart.
    Reeds eerder getrokken foto’s zijn wel perfect zichtbaar en goed weergegeven op het schermpje.
    Kan dit vocht zijn op de sensor (camera is 3 weken meegeweest naar Thailand en de laatste dag kwam dit voor) en is dit herstelbaar?
    Iemand enig idee waar je dat dan het beste laat doen in de omgeving Wirijk?
    lijn
    canon eos 350d

  • #2
    In thailand is het extreem vochtig (ik spreek van ervaring), maar dan zou het probleem zich op de eerste dag moeten voordoen en niet op de laatste dag. Ik vrees eigenlijk het ergste, en dat is dus breuk op de ccd chip...
    Ik vertrek zaterdag naar thailand. Hopelijk kom ik geen stoten tegen met m'n D70...

    Groeten,

    Sim
    natwork.be

    Comment


    • #3
      Originally posted by simatix
      In thailand is het extreem vochtig (ik spreek van ervaring), maar dan zou het probleem zich op de eerste dag moeten voordoen en niet op de laatste dag. Ik vrees eigenlijk het ergste, en dat is dus breuk op de ccd chip...
      Ik vertrek zaterdag naar thailand. Hopelijk kom ik geen stoten tegen met m'n D70...

      Groeten,

      Sim
      De goedkoopste manier is vul een paar katoenen zakjes met rijst.

      De duurste oplossing er zijn ook speciale builtjes verkrijgbaar voor ongeveer Euro 20,- die exact het zelfde doen.

      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Originally posted by simatix
        In thailand is het extreem vochtig (ik spreek van ervaring), maar dan zou het probleem zich op de eerste dag moeten voordoen en niet op de laatste dag. Ik vrees eigenlijk het ergste, en dat is dus breuk op de ccd chip...
        Ik vertrek zaterdag naar thailand. Hopelijk kom ik geen stoten tegen met m'n D70...

        Groeten,

        Sim
        neem jij verzekering voor uw fotomateriaal om naar thailand te gaan?
        www.loft6.be

        Comment


        • #5
          Katelijn
          Ik had het ooit eens voor met mijn HPtje. Het manifesteerde zich als een grote centrale wazige vlek op al mijn foto's. Mijn toestel had in de opgewarmde auto gelegen en was daarna buiten in de vochtige frisse lucht gebruikt. De dag daarop was de wazige vlek weer verdwenen, blijkbaar terug opgedroogd.
          Als jou blijft is het wel een ander probleem denk ik,
          fredje

          Comment


          • #6
            Dag Katelijn,

            Ben laatst ook naar Thailand geweest en hebben geen problemen gehad, ook al zaten we in het begin van het regenseizoen, een paar rijstzakjes en 't was ok.

            Krassen op de lens kunnen die strepen niet zijn zeker?
            Vocht had intussen inderdaad al weg moeten zijn.

            E
            Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

            Comment


            • #7
              Mijn Coolpix 995 is zo onbetrouwbaar geworden in Dominica na een wandeling in een tropische drash van een uur of 4. (stom stom stom : geen deftig zakske voor het toestel)
              Soms werkt hij totaal niet, soms viel een kleur weg, soms werkte de belichtings meter niet met als gevolg een compleet wit of compleet zwart scherm.

              Bij Grobet (Antwerpen, Eiermarkt)zeiden ze dat dat wel te repareren was maar
              1 Duur
              2 Geen garantie op herstelling want corrosie is niet te stoppen.

              Heb hem dan zelf open gevezen en een week op een radiator laten liggen en zelfs zo'n silica gel zakske (een kleintje!) er ingefoefeld en hem ook nog terug in elkaar gekregen.
              De laatste tijd blijkt hij terug te werken maar, ik vertrouw er niet echt meer op(soms krijgt hij zijn kuren nog). Je zal het zien als je hem nodig hebt....
              Afin dat was dus het ideale excuus om een D70 te kopen (en een Lowepro mini trekker All Weather )

              Jo.

              Originally posted by katelijn
              Weet iemand hier een antwoord op:
              De foto’s komende van een konica minolta dimage (damage? dommage?) X31 (kan ook X20 zijn, enfin zo een sigarettenpakje dat ook nog foto's trekt ), zijn allen troebel en gestreept. Ze zijn zo zichtbaar op het LCD-schermpje en komen zo ook van de geheugenkaart.
              Reeds eerder getrokken foto’s zijn wel perfect zichtbaar en goed weergegeven op het schermpje.
              Kan dit vocht zijn op de sensor (camera is 3 weken meegeweest naar Thailand en de laatste dag kwam dit voor) en is dit herstelbaar?
              Iemand enig idee waar je dat dan het beste laat doen in de omgeving Wirijk?

              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment


              • #8
                uw ISO setting staat niet gans paraplu? als je het signaal van een ccd versterkt, dan krijg je soms ruis en strepen...

                Heb je de batterij al eens voor lange tijd verwijderd? Staat er een factory-settings reset op dat toestel?

                veel succes!

                Comment


                • #9
                  Bedankt allemaal voor de reacties,
                  ik ga de laatste tip van Koen even proberen, aangezien vocht idd eerder had moeten optreden en bij nader inzien is het ook geen echte vlektoestand, eerder een beeld van een stuk lcd-scherm, enfin zo ziet het eruit, met strepen die mee bewegen en rare kleurtoestanden.
                  Indien dit niet het probleem is, maar even op de kachel leggen en anders mijn (stief)dochters, (want zij waren de gelukkigen in Thailand ), het droeve nieuws brengen
                  lijn
                  canon eos 350d

                  Comment


                  • #10
                    @appelmooz :

                    Neen, geen verzekering voorzien.
                    natwork.be

                    Comment

                    Working...
                    X