Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

men laatste ijsvogelke+up2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • men laatste ijsvogelke+up2

    Mss tot vervelens toe....maar dit is de laatste...eentje waar ik min of meer een interactie mee had.....

    DSC_7226f by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    update :
    Geen probleem Johan ...ik ben nu eenmaal iemand die van felle kleuren houd maar ik begrijp ook wel dat het in de fotografie vaak nefast is....toch van harte dank voor je leerrijke commentaren...in deze update heb ik de saturatie en verscherping vermindert ik deed dit wel op de jpg en niet op de raw...ik ben met fotoschop cc begonnen ....en moet daar nog eens zien hoe ik de raw beelden geladen krijg, ik probeerde het maar hij deed het niet.....ook begrijp ik die 4/6 verhouding niet echt goed als ik bij het croppen koos voor 4-6 dan kreeg ik een rechthoekig opstaand beeld (portret) is dat mss de bedoeling ?

    https://c1.staticflickr.com/1/295/19144622935_8a18696019_o.jpgDSC_7226fup by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    update 2 : Dit is men laatste poging ...vandaag beetje met ps cc bezig geweest maar ik merkte als ik vandaar nadat ik bewerkingen had gedaan...en dan een copy maakte in jpg ...als ik dan naar dit jpg restultaat ging kijken waren de kleuren totaal anders als dat ik het op men scherm zag ...??? dit heb ik niet als ik met lr cc werk...nu merk ik ook dat je zowel een copy als een export naar een file kan doen in ps is daar een verschil in ..??
    Raf ik werk op een acer laptop 7360G wat ik daar kan lezen ivm scherm ...HD3470 Hyper Memory...17inh WXGA+ LCD men scherm is niet gekalibreerd.
    Denk ook dat ik gevonden heb de 4-6 regel ???

    DSC_7226-4bd by Freddy Houtmeyers, on Flickr


    Moderator Note: Er is slechts 1 update toegelaten daarom staat uw eerste update achter een link.
    Last edited by Red Falcon; 27 juni 2015, 13:44. Reden: saturatie + verscherping + saturatie(-)
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: men laatste ijsvogelke

    Allée Freddy, veel te hard verscherpt, veel te veel saturatie en geen 4X6.

    Dit is weer opbouwend hé.


    Johan

    Comment


    • #3
      Re: men laatste ijsvogelke

      Zeer mooi en leuk qua houding
      Maar ik moet Johan wel volgen i.v.m. de afwerking, de update is nog steeds té
      Ik denk persoonlijk dat hier een hele mooie opname uit te halen valt !

      Met 4x6 bedoelt Johan 2x3, dus gewoon het formaat zoals het uit de camera komt ;-)

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: men laatste ijsvogelke

        Freddy, op welk scherm bewerk jij je foto's?
        Is dit gekalibreerd?
        Instagram

        Comment


        • #5
          Re: men laatste ijsvogelke

          De laatste is al veel beter
          De afmeting klopt al en de kleuren ook.

          Je moet eens proberen met pas te verscherpen na het verkleinen.
          Je krijgt een veel mooier resultaat.
          Ik gebruik "web sharpener V0.8"
          Een script dat gratis te downloaden is voor Photoshop.
          Google maar eens!

          En een laptopscherm is niet te gebruiken !


          Johan

          Comment


          • #6
            Re: men laatste ijsvogelke

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
            En een laptopscherm is niet te gebruiken !
            Waarom niet Johan, ik gebruik ook regelmatig mijn laptop op vakantie om een opname af te werken.
            Mij laptop is ook een Acer, maar ik heb indertijd wel gekozen voor een mat IPS scherm.
            Tevens wordt mijn laptop op dezelfde manier gekalibreerd als mijn PC.
            Werkt perfect hoor ;-)

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: men laatste ijsvogelke+up2

              wil jullie allen hartelijk danken voor jullie opbouwende reacties...heb op deze paar dagen meer bijgeleerd dan ik had durven hopen...niet dat men laatste update nu zo super is ...(al een hele geruststelling, dat ik dat zelf ook wel besef...om de eenvoudige reden dat ik teveel naar de foto's op jullie website's kijk...)
              tav Johan...ja johan ik ga het toch met men acerke moeten doen vrees ik ....als ik nog ff wil leven toch ...ze schieten me dood denk ik als ik nu ook nog nen nieuwe pc zou binnensleuren...ik heb hier nog wel een scherm staan van men vorige pc...ook een acer scherm maar denk dat dit nog slechter is dan dit van men laptop.
              Moet zeggen ik heb ook een apple ipad en daar zijn de kleuren ook weer anders toch....
              Ik heb het geluk gehad om die mooie ijsvogelkes gisteren op een eerder niet voorzien tijdstip weer voor de lens gekregen....maar durf er nu toch geen meer van publiceren hoor...
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: men laatste ijsvogelke

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Waarom niet Johan, ik gebruik ook regelmatig mijn laptop op vakantie om een opname af te werken.
                Mij laptop is ook een Acer, maar ik heb indertijd wel gekozen voor een mat IPS scherm.
                Tevens wordt mijn laptop op dezelfde manier gekalibreerd als mijn PC.
                Werkt perfect hoor ;-)

                grts
                Sieg
                IK gebruik mijn Macbook pro ook wel eens op verplaatsing maar als ik thuis kom maak ik die beelden altijd opnieuw .
                Een goed gekalibreerd scherm is toch waar bewerking mee begint hé.
                En op mijn ouderdom is een schermpje van een laptop te klein om iets deftig te bewerken.

                Ik vertrek …. Ik ga fotograferen!


                Johan

                Comment


                • #9
                  Re: men laatste ijsvogelke

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                  En op mijn ouderdom is een schermpje van een laptop te klein om iets deftig te bewerken.
                  Ge hebt toch onlangs een nieuwe bril gekocht hé Johan

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                  Ik vertrek …. Ik ga fotograferen!

                  Johan
                  Succes en zorg da ge genoeg drinken mee hebt met deze hitte

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: men laatste ijsvogelke

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Ge hebt toch onlangs een nieuwe bril gekocht hé Johan
                    Waarom denkt ge

                    Comment


                    • #11
                      Re: men laatste ijsvogelke

                      Nog ietske werken aan de afwerking en het is een hele mooie.
                      Nu ook al heel behoorlijk!
                      Zie ook flickr

                      Comment

                      Working...
                      X