Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoveelste gebruiker die een nieuw fototoestel wil: welk model?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoveelste gebruiker die een nieuw fototoestel wil: welk model?

    Hallo hallo,

    ik ben enigszins nieuw in de wereld van de fotografie, al heb ik altijd graag geëxperimenteerd met een onnozele smartphone, gaande van een Xperia T naar een Huawei Ascend P7 naar een Xperia Z3.
    De 2 Xperia's zijn wel geroot (en gewoonweg gemodificeerd), dus hun camera is niet meer zoals voorheen. Niet dat dat zoveel uitmaakt, want ik wil graag een niveau hoger dan smartphones wat dat betreft.

    Wat ik zoek is een fotocamera waarmee ik bvb. bliksem kan fotograferen, na enig research kwam ik zo op reflex camera's terecht.
    Nachtfotografie zou geweldig zijn, motion pictures (valt dat onder dezelfde techniek?) en het soort foto's is eigenlijk voornamelijk landschap, al zijn er ook ingezoomde exemplaren.
    Spelen met lichtinval is een must. Enkele instellingen graag manueel, zoals sluitertijd en ISO-waarde, al vind je die vermoed ik gemakkelijk.
    En dan de mogelijkheid om met geluid te filmen! Het laatste fototoestel dat ik tot nu toe gehad heb dateert van 2007.

    Hieronder zal ik al een aantal voorbeeldfoto's tonen (uit facebook, dus kwaliteit is verlaagd)
    -----

    Voorbeelden van wensen en verwensingen:

    Hier is naar mijn mening een te groot contrast tussen licht en donker (Stockholmse Gamla Stan, Stortorget oftewel Oude Stad, Grote Markt):


    Deze nachtfoto (jawel, rond 0u in Stockholm, aan duistere hemelzijde) toont veel ruis als je die op ware grootte ziet.

    Wat hier in Zwitserland nog erger is:


    En op deze foto heb ik een speciaal effect moeten toepassen om de brug beter naar voren te laten komen (de brug die Kopenhagen met de rest van Denemarken verbindt).


    Voorbeelden van mijn types foto's

    Nog meer Stockholm: direct tegenlicht