Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 85mm f1.2 L USM Lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 85mm f1.2 L USM Lens

    Is er hier iemand die deze lens bezit ?
    Wat ik erover las: zeer snel (f1.2), prachtige bokeh, enorm zwaar + super trage AF ( zware lens waarvan de focusring twee volle omwentelingen kan doen )

    Is hier mee te werken op een 10D ?

    Heeft er iemand voorbeeldfoto's ?

  • #2
    Een van de superlenzen van Canon. Supertraag is ze niet hoor, wel superscherp. Het exemplaar dat ik heb getest op mijn 10D gaf wat focusproblemen, maar deed het geweldig op een 1Ds. Bokeh van deze lens is inderdaad uniek. Aan de focusring heb ik niet gedraaid, dus ik kan niet bevestigen wat je zegt.

    Corné Vaniperen heeft deze lens, dus je kan het hem eens vragen...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Originally posted by CAN10NE
      Is er hier iemand die deze lens bezit ?
      Wat ik erover las: zeer snel (f1.2), prachtige bokeh, enorm zwaar + super trage AF ( zware lens waarvan de focusring twee volle omwentelingen kan doen )

      Is hier mee te werken op een 10D ?

      Heeft er iemand voorbeeldfoto's ?
      Hier is de link van Canon
      http://nl.canon.be/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Fixed_Focal_Length/EF_85mm_f12L_USM/

      Lens kost tussen de 1600 - 2000 Euro

      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        waarom geen 50 1.0 hé, is 85 met cropfactor alleen een beetje duurder

        Comment


        • #5
          Op het forum van Fred Miranda kan je bevindingen lezen van mensen die met deze lens werken of gewerkt hebben.



          Persoonlijk koos ik voor een 85 mm 1.8 die ook zeer goed uit de testen komt en een fraktie van de prijs van een 1.2 kost. ik vind dat je wel een toepassing moet hebben voor de 1.2 want reken op een dieptescherpte van slechts enkele centimeters bij volle opening.

          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Ik heb deze lens.Ik kan alleen maar bevestigen wat je er zelf al over zegt: lichtsterk, bokeh, zwaar en trage AF.
            Als je dit objectief aanschaft zou dat moeten zijn om in 99% van de gevallen op 1.2 te fotograferen, anders is de 1.8 versie een goed alternatief.
            De 2 omwentelingen klopt.
            Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

            Comment

            Working...
            X