Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test je fototoestel met een ander

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test je fototoestel met een ander

    Selecteer een toestel in de linkerkolon en een ander toestel rechts.
    via het opklapmenu) Zo zie je op een aangename manier het verschil in
    kleur en contrast.


    Canon Powershot G3

  • #2
    Hey da's wel leuk !!!

    Thx
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      ja ze zetten er wel niet bij welke lens gebruikt is.... voor de prosumers is dit fix, maar voor de dslr's is dit appelen met peren vergelijken. Je kunt geen canon 300d met kitlens vergelijken met de nikon d70 met kitlens. De kitlens van de d-70 (is duurder) is beter dan die van de 300d.... Maar dit wil niks zeggen over de kwaliteiten van de 300d zelf.

      Ja 'k weet het goede stuurlui staan aan wal, en kritiek geven is gemakkelijk... het gene wat die mannen gedaan hebben lijkt een huzaren stukje, en voor prosumers te vergelijken lijkt me dit zalig. Maar voor dslr's, is het evenwel waardeloos.
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Laat je niet in de luren leggen door deze vergelijking... de shots zijn deels niet "live", maar zijn opnames van eerder geschoten fotomateriaal. De beelden van het huis en 't meiske met de bloemetjes bijvoorbeeld zijn exact hetzelfde voor veel cameras. Deze testen stonden er een jaar of twee, drie terug ook al, met exact dezelfde platen... Wat zegt zo'n vergelijking dan nog?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Joost
          Laat je niet in de luren leggen door deze vergelijking... de shots zijn deels niet "live", maar zijn opnames van eerder geschoten fotomateriaal. De beelden van het huis en 't meiske met de bloemetjes bijvoorbeeld zijn exact hetzelfde voor veel cameras. Deze testen stonden er een jaar of twee, drie terug ook al, met exact dezelfde platen... Wat zegt zo'n vergelijking dan nog?

          Zonder mij uit te spreken over de waarde of juistheid van de vergelijkingen, toch even vermelden dat op de website meer informatie gegeven wordt over de testopnames.
          onder andere via deze LINK:

          One of the more unusual things we've done in the impossible quest for control and relevance is to take pictures of pictures: The "house" and "musicians" test images are actually pictures of posters, shot in the studio under carefully-controlled lighting conditions. This lets us show some typical subject matter, but shot in a way that guarantees absolute uniformity from one exposure to the next. In the case of the "musicians" shot, it makes it practical to show how the cameras handle (reasonably representative) skin tones from white, black, and oriental models, with good control, and without having to assemble a studio full of models (an unbelievably expensive undertaking) every time we need to test a camera. Note though, that there are some obvious limitations in this image: In particular, fine details such as hair texture and clothing patterns won't be anywhere near as fine as in the original scene. Likewise, the "flesh tones" really only roughly approximate how real skin reflects and colors light. In the case of the "house" poster, both the detail and the tonal range (from highlight to shadow) will be considerably less than in the original scene.

          FWIW, natuurlijk.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            @Hombre: ik vind 't knap dat je die tekst gevonden hebt, want ik kon 'm zo 1-2-3 niet terugvinden.

            De opnames van de dame met bloemen zouden dus blijkbaar wel live zijn. Toch knap hoor, na 4 jaar nog steeds dezelfde dame met dezelfde (niet-verkleurde!) rok en blouse, toch? Leen mij dat wasmiddel eens! . FWIW dus inderdaad .

            Comment

            Working...
            X