Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen formateren SD kaart door windows xp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen formateren SD kaart door windows xp

    Ik heb een multikaartlezer van Kensington. Werkt perfect voor microdrive maar met een SD kaart zit ik met een probleem.
    De SD kaart kan door het toestel (PDA) geformateerd worden. De kaartlezer herkent de kaart maar Windows XP vraagt bij het aanklikken om de kaart te formateren. Geen enkel van de formateer mogelijkheden lukt (NTFS-FAT-FAT32 ; windows xp was unable ...). Herkent iemand dit probleem en weet je hoe je dit kan oplossen (hotfix Windows of whatever ..) ? Alvast bedankt !

  • #2
    Heb je geprobeerd met 'Computer Management' (staat bij 'Administrative Tools') ?
    Die kan meer dan de standaard windows verkenner...


    Jörg
    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

    Comment


    • #3
      dat soort problemen heb ik al vaker gelezen...

      het ligt waarschijnlijk aan je cardreader/writer....test 'ns uit bij 'n vriend

      zelf gebruik ik 'n (8in1) HAMA cardreader (carafour) en dat gaat prima voor SD ...

      Comment


      • #4
        Ik heb het vandaag geprobeerd met windows98 en geeft het zelfde probleem. Kensington beweert dat het niet aan de lezer ligt. Zij steken het op het kaartje ..

        Comment


        • #5
          optie via computer management haalt ook niks uit
          je ziet de SD kaart (status healthy) maar bij aanklikken of selecteren van 'open' wordt er terug gevraagd om te formateren en beland je in hetzelfde straatje ..

          Comment


          • #6
            Originally posted by lv
            optie via computer management haalt ook niks uit
            je ziet de SD kaart (status healthy) maar bij aanklikken of selecteren van 'open' wordt er terug gevraagd om te formateren en beland je in hetzelfde straatje ..
            probeer toch maar eens 'n andere cardreader...
            iig, 14dagen geld terug policy bij carafour...you can't go wrong for trying...

            Comment

            Working...
            X