Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan dit verklaard worden ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe kan dit verklaard worden ?

    Een kennis meldt me problemen met zijn internet (draadloos) op zijn Vista (SP2) desktop.
    Inderdaad ter plaatse niks te vinden van draadloze netwerken (netwerkkaartje wel OK in Apparaatbeheer). Op zijn netbook probleemloos draadloze verbinding.
    PC hier bij mij uitgerust met een USB wireless stick, wordt geïnstalleerd maar weer niks van draadloze netwerken te zien.

    Ik haal er even een UTP kabel bij en verbind de PC met de kabel aan mijn router en hop: internetverbinding.
    Tot ik even ga kijken naar de verbinding en zie dat de PC draadloos verbonden is ????? Als ik de kabel uittrek blijft hij draadloos verbonden.
    Maar bij instellingen nog altijd geen enkel draadloos netwerk te bespeuren.

    Tot ik de PC herstart: geen draadloze netwerken te bespeuren, kabel erin en weer terug draadloos verbonden. Kabel eruit en draadloze internetverbinding blijft.
    Vista herinstalleren is geen optie: ik heb geen CD met de Vista home premium liggen, maar wel een sticker met code op de PC.

    Verder werkt de PC nog behoorlijk snel, dus mocht er iemand een CD met de bewuste Vista versie van onder het stof kunnen opdiepen zou me dat kunnen helpen (vermits ik een geldige code heb).
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Hoe kan dit verklaard worden ?

    't Is maar een idee maar heb je de router al eens heropgestart?
    Is de routernaam niet verborgen?

    Comment


    • #3
      Re: Hoe kan dit verklaard worden ?

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      't Is maar een idee maar heb je de router al eens heropgestart?
      Is de routernaam niet verborgen?
      Bedankt voor je reactie, maar je hebt ietsje oppervlakkig gelezen: er zit iets fout in de Vista installatie, maar ik weet het niet te vinden.
      Bij de persoon thuis op een Proximus Bbox werken alle mogelijke computers probleemloos draadloos BEHALVE zijn desktop PC. Die ziet gewoon geen enkel draadloos netwerk.
      Bij mij thuis op een Telenet aansluiting + Linksys router werken alle mogelijke PC's, tablets, smartphones probleemloos BEHALVE die persoon zijn desktop. TOTDAT ik hem even aansluit met een UTP kabel aan mijn router, dan verbind hij draadloos op internet en die verbinding blijft ook na het verwijderen van de kabel tot je de PC herstart.
      Ook als de PC draadloos verbonden is vind ik nergens een beschikbaar draadloos netwerk in een lijst, bizar.

      Eerst dacht ik dat het wireless kaartje in de PC defect was, niet dus.

      Ik ben er vrijwel 100% zeker van dat een herinstallatie van Vista (of een installatie van een nieuw te kopen Win7 of 8) alle problemen zal oplossen, maar 110 euro uitgeven voor een toch al wat oudere PC is natuurlijk redelijk veel geld. Alhoewel, een desktop kan later zonodig nog "vernieuwd" worden zonder al te grote kosten.
      Vandaar mijn vraag of er ergens iemand een afgedankte CD heeft liggen van een Vista Home Premium 32 bit NL (de installatiecode is op de PC aanwezig).
      Last edited by nete; 24 juni 2015, 09:29.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Hoe kan dit verklaard worden ?

        volg deze stappen eens http://en.community.dell.com/support...ows-7windows-8

        ik heb enkel de 64bit versie liggen.
        Last edited by Guest5; 24 juni 2015, 09:59.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe kan dit verklaard worden ?

          1/ Vista register bekijken via regedit. Gaan tot : HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\Tcpip\Parameters\Interfaces\{<Network Adapter GUID>} DhcpConnForceBroadcastFlag of DhcpConnEnableBcastFlagToggle aanklikken en zien of de waarde op " 1 " staat, indien ja, dan de waarde veranderen naar " 0 ".

          Dat voorkomt problemen tussen Vista en sommige routers en dhcp servers.



          Proberen waard.

          2/ Kan ook zijn dat een programma in de weg zit, vaak een netwerk monitoring programma of een firewall, staat er een netwerk monitoring programma aan dan staat de adapterkaart immers in MONITOR mode, sluit dat dan af.

          Begin met 2/.
          Last edited by Empe; 24 juni 2015, 11:22.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe kan dit verklaard worden ?

            Dat ga ik allemaal nog eens uitproberen en laat hier wel iets weten.
            Ik heb er intussen als proef eens een andere harde schijf aangehangen en daar Win7 op geïnstalleerd: probleemloos en alles werkt.
            Ik neig eerder om hem toch aan te raden de win7 te kopen (mijn PC winkel heeft er nog enkele op stock) , PC werkt er prima mee qua snelheid.
            Dan is hij meteen van de toch wat logge en slome Vista verlost. Maar als één van de aangereikte oplossingen werkt, laat ik hem de keuze natuurlijk.
            110 euro is tenslotte niet niks.
            Alvast bedankt om mee te denken !
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Hoe kan dit verklaard worden ?

              Vergissing .. slecht gelezen sorry !
              Last edited by Guest41; 24 juni 2015, 12:26.

              Comment


              • #8
                Re: Hoe kan dit verklaard worden ?

                aangepaste quote

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe kan dit verklaard worden ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                  aangepaste quote
                  zie update ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe kan dit verklaard worden ?

                    Toevallig geen programma geïnstalleerd voor die wifi kaart?
                    Landsinstellingen, datum en tijd staan juist?
                    Heb hier nog een Vista 32BIT Cd liggen.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe kan dit verklaard worden ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Toevallig geen programma geïnstalleerd voor die wifi kaart?
                      Landsinstellingen, datum en tijd staan juist?
                      Heb hier nog een Vista 32BIT Cd liggen.
                      Die persoon heeft op een bepaalde dag de PC opgestart en wireless internet was foetsie. Hij is +80, heeft zeker en vast niet zitten knoeien aan instellingen of wat dan ook.
                      Is die CD "beschikbaar" voor verkoop ?
                      Ben gans de dag weggeweest en ga straks de aangereikte tips eens uitproberen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe kan dit verklaard worden ?

                        Onwille van zo'n prutsen heb ik vrijwel niks meer met Windows in huis.
                        Ik wil direct toegeven dat Het vanaf Win7 beter is, maar daarvoor heb ik toch regelmatig de broebelkes gekregen.

                        Kan je in plaats van die Vista niks anders installeren?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe kan dit verklaard worden ?

                          nu een nieuwe reeks te koop. Linux voor +80

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe kan dit verklaard worden ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                            1/ Vista register bekijken via regedit. Gaan tot : HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\Tcpip\Parameters\Interfaces\{<Network Adapter GUID>} DhcpConnForceBroadcastFlag of DhcpConnEnableBcastFlagToggle aanklikken en zien of de waarde op " 1 " staat, indien ja, dan de waarde veranderen naar " 0 ".

                            Dat voorkomt problemen tussen Vista en sommige routers en dhcp servers.



                            Proberen waard.
                            Dit was het dus ! Empe, je hebt er ene te goed van mij ! (De anderen eigenlijk ook om mee te denken).
                            De eigenaar zal tevreden zijn.
                            Blijft een raadsel hoe het probleem is ontstaan.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe kan dit verklaard worden ?

                              Graag gedaan.

                              Comment

                              Working...
                              X